Να γίνουν ελκυστικότερα για τους επισκέπτες, κυρίως της Αθήνας, τα Σαββατοκύριακα και τα τριήμερα στη Μεσσηνία και ειδικότερα στην Καλαμάτα, με εκδηλώσεις κι άλλες δράσεις, προκειμένου να διατηρηθεί μια επισκεψιμότητα στην περιοχή όλο το χειμώνα.
Αυτό πιστεύει από το Σύλλογο Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Καλαμάτας ο κ. Ανδρέας Ζαγάκος, εκτιμώντας βέβαια ότι το καλοκαίρι για τη Μεσσηνία δεν έχει τελειώσει, αλλά είναι μπροστά, υπενθυμίζοντας ότι πέρυσι μέχρι τον Ιανουάριο οι παραλίες είχαν κόσμο για μπάνιο.
Παράλληλα, σημειώνει ότι πρέπει επιτέλους να σταματήσουν κάποιοι να κοροϊδεύουν τον κόσμο ότι η Μεσσηνία μπορεί να έχει τουρισμό 12 μήνες το χρόνο, και να αξιοποιήσουν προς όφελος της περιοχής τα πραγματικά δεδομένα.
40 ημέρες σεζόν…
«Το καλοκαίρι είναι μπροστά» λέει εξ αρχής ο κ. Ζαγάκος, συμπληρώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια, στις αρχές Σεπτεμβρίου, πάντα έχουμε κάποιες βροχούλες, όμως μετά ο καιρός βελτιώνεται και τα μπάνια συνεχίζονται σχεδόν μέχρι τις γιορτές ή, όπως πέρυσι, έως το Γενάρη.
Βέβαια, αναφέρθηκε και στα όσα άσχημα έχουν συμβεί αυτές τις μέρες λόγω της κακοκαιρίας σε άλλες περιοχές, όπως το Βόλο, σημειώνοντας ότι έχουν επικοινωνήσει με τους Συλλόγους Εστίασης Βόλου και Λάρισας, δηλώνοντας τη συμπαράστασή τους
Σε ό,τι αφορά τη φετινή θερινή κίνηση, ο κ. Ζαγάκος σημείωσε ότι για την εστίαση ξεκίνησε καλά τον Απρίλιο και το Μάιο, ενώ καταγράφηκε σημαντική μείωση τον Ιούνιο και το μισό Ιούλιο, η οποία οφειλόταν στις απογευματινές βροχές. Ο υπόλοιπος Ιούλιος και ο Αύγουστος κινήθηκαν πάρα πολύ καλά, αν και παρατηρήθηκε οι καταναλώσεις να είναι περιορισμένες.
«Βέβαια, οι 40 ημέρες δεν μπορούν να θεωρηθούν σεζόν για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις. Γι’ αυτό πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα Σαββατοκύριακα και τα τριήμερα, για να ισοφαρίσουμε τη μικρή τουριστική περίοδο. Ως περιοχή, ως εστίαση και ως διαμονή, ποντάρουμε πολύ στα τριήμερα του φθινοπώρου και του χειμώνα. Μπορούν να αποτελέσουν ισχυρές ανάσες για την οικονομία των επιχειρήσεων. Το είδαμε πέρυσι να γίνεται. Ιδιαίτερα για τους κατοίκους της Αθήνας, αλλά και άλλων νομών, έχουν γίνει συνήθεια οι αποδράσεις του Σαββατοκύριακου και η Καλαμάτα είναι στις πρώτες τους προτιμήσεις ως προορισμός. Θα μπορούσαμε να “στολίσουμε” τα Σαββατοκύριακα με ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, για να δώσουμε επιπλέον κίνητρο σε όλο και περισσότερους συμπολίτες μας να επιλέξουν να έρθουν στην Καλαμάτα, όπου θα μπορούν να κάνουν κάτι διαφορετικό και όχι απλώς να πιουν έναν καφέ και να φάνε», τόνισε ο κ. Ζαγάκος.
Να ενισχυθεί ο τουρισμός Σαββατοκύριακου
Ο «city break» τουρισμός ή «τουρισμός του Σαββατοκύριακου» γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με την Καλαμάτα και το Ναύπλιο να κερδίζουν σημαντικό έδαφος.
Μάλιστα, όπως σχολίασε ο κ. Ζαγάκος, μπορεί στόχος να είναι η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στην Καλαμάτα, όμως κάποιος δεν επιλέγει εύκολα έναν αστικό χώρο, αν δεν έχει συγκεκριμένο λόγο ή κίνητρο να βρίσκεται σε αυτόν για διακοπές. «Άρα, πρέπει να δούμε το προϊόν μας. Τι διεκδικούμε και τι προσφέρουμε, μιας και είναι απίθανο να έχουμε τουριστική σεζόν 6 μηνών στην Καλαμάτα. Ας αφήσουμε τα 12μηνα που λένε κάποιοι. Ας μην κοροϊδεύουν τον κόσμο για 12 μήνες τουρισμό. Ας έχουμε 3 μήνες καλή σεζόν και σχεδόν όλα τα τριήμερα και τα Σαββατοκύριακα και είμαστε καλά», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, το θέμα της ακρίβειας είναι πρόβλημα που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες, όπως άλλωστε και οι πολίτες. «Οι τιμές έχουν ξεφύγει, ακόμα και για τα βασικά τοπικά μας προϊόντα. Τα πράγματα είναι δυσκολότερα για τους επαγγελματίες, γιατί αν μεταφέρουν αυτό το κόστος στο πιάτο, η εστίαση θα γίνει απλησίαστη. Έτσι, αυτό απορροφάται από τον επαγγελματία. Δυστυχώς, πρέπει να καταλάβουμε ότι οι χρυσές εποχές ανήκουν στο παρελθόν για όλους μας», κατέληξε.
Της Βίκυς Βετουλάκη