Τέλος του 2023 η έναρξη εργασιών στο Καλαμάτα- Ριζόμυλος -Πύλος-Μεθώνη

Τέλος του 2023 η έναρξη εργασιών στο Καλαμάτα- Ριζόμυλος -Πύλος-Μεθώνη

«Κλείδωσε» η χρηματοδότηση του δρόμου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου

Στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025 εντάχθηκε το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, σύμφωνα με το ypodomes.com.

Το μεγάλο οδικό έργο της Μεσσηνίας, που υπεγράφη τον περασμένο Μάιο, είναι ένα από τα έργα νέας γενιάς που ξεκινά η κυβέρνηση στην εκκίνηση αυτής της τετραετίας. Πρόκειται, δε, για ένα έργο με μεγάλο αναπτυξιακό, αλλά και τουριστικό πρόσημο.

Να σημειωθεί πως το έχει αναλάβει το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ ύστερα από διαγωνισμό με τη μέθοδο της Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα. Τα έργα αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 4 χρόνια και στη συνέχεια το εν λόγω σχήμα θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του άξονα.

Τέλος του έτους

Το έργο έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα, καθώς θα βελτιώσει δραστικά την οδική πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές της Μεσσηνίας που γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια με ναυαρχίδα την Costa Navarino, που έβαλε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη την περιοχή.

Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει από την Αθήνα σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.

Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δε θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους), αλλά ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Αυτή την εποχή εκτελούνται οι μελέτες εφαρμογής, ενώ η έναρξη των εργασιών τοποθετείται προς το τέλος του έτους.

Τα τμήματα

Το κόστος του έργου, όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών, είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση συνολικά 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα, ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στη δημιουργία νέου δρόμου.

Συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 χλμ.

Ειδικότερα:

-Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 χλμ. και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος.

-Το τμήμα Πύλος – Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 χλμ., χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν».

Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό, εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 χλμ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 χλμ., πέντε γεφυρών συνολικού μήκους 764 μέτρων, πενήντα δύο κιβωτοειδών οχετών, ενός ανισόπεδου κόμβου, επτά ισόπεδων κόμβων, έξι ισόπεδων κυκλικών πλατειών, έξι ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και μίας ανισόπεδης άνω διάβασης.

-Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 χλμ. και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40).

Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό, εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 χλμ., περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 χλμ., δέκα κιβωτοειδών οχετών και τριών ισόπεδων κόμβων.