Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τα 22 αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δημητριάδης, στο 24ο Συνέδριο Prodexpo που ολοκληρώθηκε χθες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος του MEGA, Νίκη Λυμπεράκη.
«Τα αεροδρόμια παραμένουν στην ιδιοκτησία μας. Υπάρχει ένας operator που τα λειτουργεί και τα εκσυγχρονίζει. Στην Καλαμάτα είμαστε στη φάση της διαδικασίας, που ολοκληρώνουμε τη σύμβαση που θα δοθεί στους τέσσερις που έχουν επιλεγεί. Στα άλλα 22 έχουμε επιλέξει τους συμβούλους που θα κάνουν την αντίστοιχη δουλειά. Θα προχωρήσουμε στην πρώτη φάση έναρξης του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Θέλουμε τη συμπαράσταση της ΥΠΑ, που θα πρέπει να δώσει τα στοιχεία για να κάνουμε γρήγορα τη δουλειά μας. Υπάρχει το know how, υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά. Γι’ αυτό τα πάμε και τα 22 μαζί. Το πάμε με ολιστική προσέγγιση για να μην ξεμείνουν αεροδρόμια που δε θα εκσυγχρονιστούν» ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα ο επικεφαλής του Υπερταμείου.
Ερωτώμενος αν «Υπερταμείο» σημαίνει μόνο «αποκρατικοποιήσεις», ο Γρηγόρης Δημητριάδης απάντησε: «Όντως το Υπερταμείο δημιουργήθηκε σε φάση μεγάλης κρίσης και ήρθε επειδή οι ξένοι μάς είπαν να το κάνουμε. Έπρεπε να το έχουμε κάνει από μόνοι μας. Στις περισσότερες χώρες υπάρχει χωρίς να τους το έχουν επιβάλει. Το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε για να κάνει αποκρατικοποιήσεις. Αυτό, σε εκείνη τη φάση, μπορεί να ήταν απαραίτητο και χρήσιμο, μια κλειστή οικονομία έπρεπε κάπως να ανοίξει».
Τέλος, κληθείς να απαντήσει σχετικά με την πορεία μετεξέλιξης του Υπερταμείου σε δημόσιο επενδυτικό ταμείο, σημείωσε: «Από τον ιδρυτικό νόμο το έχει αυτό. Πρέπει να επανεπενδύουμε τα έσοδα από τις θυγατρικές. Όταν δημιουργήθηκε, ήρθε από μια έμπνευση που έγινε copy paste από ξένα παραδείγματα. Γιατί είναι χρήσιμο; Γιατί έχεις τα επενδυτικά ταμεία, που έχουν κρατική περιουσία, σκέφτονται μακροπρόθεσμα για τις επόμενες γενιές, και πρέπει να δεις πώς θα προσελκύσεις επενδυτές στη χώρα».