Η Καλαμάτα μέχρι και σήμερα έχει δείξει την εικόνα μιας ομάδας που θα μπορεί να πρωταγωνιστήσει, αλλά σε επικοινωνιακό επίπεδο, δείχνει να μην μπορεί να τα καταφέρει.
Οι μέχρι τώρα ανακοινώσεις της ΠΑΕ Καλαμάτας διακρίνονται από εσωστρέφεια, το γραφείο τύπου της ομάδας λειτουργεί σαν τον διευθυντή που είχαμε στο σχολείο, ανακοινώνουμε ότι σήμερα πάμε εκδρομή, ανακοινώνουμε ότι θα κάνουμε άσκηση ετοιμότητας για τον σεισμό κτλ.
Με άλλα λόγια είναι μια μονόδρομη διαδικασία και δε περιλαμβάνει την αμφίδρομη αλληλεπίδραση με τον φίλαθλο κόσμο. Η επικοινωνία της ομάδας δε είναι να αναφέρεται στον ήδη υπάρχον φίλαθλο, είναι να αναφέρεται και στον εν δυνάμει φίλαθλο που θα γνωρίσει την ομάδα και θέλει να την υποστηρίξει.
Κατά καιρούς η Καλαμάτα κάνει κάλεσμα στους φιλάθλους της ομάδας να παρευρεθούν στο γήπεδο και να υποστηρίξουν την ομάδα. Η προσέλευση όμως δε είναι η αναμενόμενη, έχουμε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό; Ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα παρουσιάζοντας μια σειρά από προτάσεις και κατευθύνσεις προβολής. Επιπρόσθετος στόχος του άρθρου είναι να ανοίξει και ένας διάλογος για την Καλαμάτα, να ακουστούν οι φωνές των φιλάθλων και να παρουσιαστούν καλές πρακτικές. Το άρθρο χωρίζεται σε τρεις συνέχειες, όπου γίνεται εστίαση στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας, στην εξωστρέφεια των κοινωνικών δικτύων και στην έννοια της ταυτότητας με έμφαση στο κοινωνικό πρόσωπο.
Να σημειωθεί ότι τα παρακάτω στιγμιότυπα οθόνης τραβήχτηκαν τον Οκτώβριο 2023.
Η επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑΕ Καλαμάτας
Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει μέσο στο οποίο η ΠΑΕ Καλαμάτα μπορεί να επικοινωνεί με τους φιλάθλους όπως και να δημιουργήσει σχέση μαζί τους. Η επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑΕ Καλαμάτας, δε προσφέρει κάποια πληροφορία σε έναν επισκέπτη. Ο σκοπός της ιστοσελίδας είναι να παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται κάποιος χωρίς να χρειάζεται να κάνει ξέχωρη αναζήτηση.
Για παράδειγμα, εάν κάποιος θέλει να δει το πρόγραμμα της Καλαμάτας, δε μπορεί. Έχει μόνο τους αγώνες που έχει παίξει. Ο αγώνας με την Καλλιθέα για το κύπελλο, όπου υπήρξε ο αποκλεισμός της ομάδας, απουσιάζει. Άρα, ως φίλαθλος της Καλαμάτας πρέπει να κάνω άλλη αναζήτηση για να μάθω το επόμενο παιχνίδι της.
Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, πολλοί θα επιλέξουν να ψάξουν στο διαδίκτυο για να βρουν αυτό που θέλουν και στην προκειμένη περίπτωση η ιστοσελίδα της ομάδας χρειάζεται να είναι η μόνη που θα δίνει πληροφορίες σχετικά με αυτή. Το να είναι η ομάδα ανταγωνιστική δεν περιλαμβάνει μόνο την αγωνιστική της ικανότητα αλλά και την διάχυση πληροφοριών μέσω διαδικτύου.
Αν κοιτάξουμε σελίδες άλλων ομάδων, όλες έχουν κοινούς άξονες, σκοπός είναι να δημιουργηθούν ενότητες που να είναι πολυμορφικές χωρίς την επιθυμία να είναι ίδιες.
Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η εξής διάρθρωση:
1. ΠΣ Καλαμάτα: Να υπάρχουν πληροφορίες για την ιστορία του ποδοσφαιρικού σωματείου της Καλαμάτας, τα τρόπαια που έχει καθώς και την ιστορία τα συνοδεύουν, βιογραφικά ποδοσφαιριστών που έχουν προσφέρει στην Καλαμάτα. Πληροφορίες για τα διοικητικά της ομάδας, ποιοι αποτελούν το διοικητικό συμβούλιο, φωτογραφίες από τις εγκαταστάσεις της ομάδας. Email μέσω του οποίου μπορεί ο φίλαθλος να επικοινωνήσει και όχι μόνο της γραμματείας.
2. Νέα: οι ανακοινώσεις της ομάδας, τα νέα της ακαδημίας, φωτογραφικό υλικό από τους αγώνες και τις συνεργασίες με χορηγούς.
3. Ομάδα: Αναφορά στο επιτελείο της ομάδας, βιογραφικά και προϋπηρεσία της τεχνικής, ιατρικής και διοικητικής ομάδας (τεχνικός διευθυντής, analyst κτλ). Το ρόστερ της ομάδας με φωτογραφίες των παικτών καθώς και τα βιογραφικά τους. Μιας και στην ομάδα υπάρχουν analyst μπορούν να ανεβάσουν και τα στατιστικά της ομάδας.
4. Match center: υπάρχει στην ιστοσελίδα, χρειάζονται να γίνουν αλλαγές, να έχει όλους τους προσεχείς αγώνες της ομάδας καθώς και την βαθμολογία, τα αποτελέσματα ανάλογα σε ποια διοργάνωση συμμετέχει (Κύπελλο και Πρωτάθλημα).
5. Ακαδημία: ποια είναι τα στελέχη της ακαδημίας καθώς και ποιες ακαδημίες έχει (Κ15-Κ17-Κ19).
6. Τέλος, μπορεί να υπάρχει η ενότητα εταιρική κοινωνική ευθύνη όπου θα αναφέρονται οι κοινωνικές δράσεις της ομάδας, το οποίο είναι άμεσα συνδεόμενο με το πως παρουσιάζεται η ομάδα στην τοπική κοινότητα και πως οι χορηγοί βοηθούν στην προβολή της ομάδας.
Μπορείτε να ψάξετε περισσότερες πληροφορίες για τα οφέλη που έχει μια ενημερωμένη ιστοσελίδα από την έρευνα του Κριεμάδη και τους συνεργάτες του (2010).
Τα στοιχεία της έρευνας: Kriemadis, T., Terzoudis, C., & Kartakoullis, N. (2010). Internet marketing in football clubs: A comparison between English and Greek websites. Soccer & Society, 11(3), 291-307.
Ιστορία της Καλαμάτας
Αρχές Οκτωβρίου στην επίσημη ιστοσελίδα της Καλαμάτας προστέθηκε η ενότητα «Ιστορία». Περιέχει πληροφορίες από την διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια Wikipedia, η οποία ουκ λίγες φορές έχει κατηγορηθεί για την αναξιοπιστία των πληροφοριών που περιέχει.
Δε είναι αποδεκτό για μια επαγγελματική ομάδα να αντλεί πληροφορίες από ελεύθερες διαδικτυακές εγκυκλοπαίδειες, παρουσιάζει αίσθηση παλαιότητας και προχειρότητας. Η ΠΑΕ Καλαμάτα δε έχει αρχείο για την ιστορία της;
Ως προς το περιεχόμενο της ιστορικής αναδρομής, δημιουργείται η αίσθηση της βιασύνης και της συζήτησης μεταξύ δυο ανθρώπων για τα σημαντικά παιχνίδια της Καλαμάτας. Σε μια επίσημη ποδοσφαιρική ιστοσελίδα είναι να αναδείξεις την δυναμική που έχει η ομάδα, πως από την επαρχία κατάφερε με την παρουσία της να «πάρει» σημαντικά αποτελέσματα. Οι πληροφορίες που παρουσιάζει είναι σημειώσεις ή ιδέες για να ένα μελλοντικό κείμενο για ημερομηνίες ορόσημα της ομάδας, παρά μια πλήρης καταγραφής της ιστορίας της.
Προτείνεται η ιστορία της ΠΑΕ Καλαμάτας να χωριστεί σε χρονικές περιόδους και να αναδειχθεί η ιστορία της καθώς και οι φίλαθλοι, μιας και αποτελούν ένα ζωντανό κομμάτι της ομάδας. Ενδεικτικά:
1967-1972: Ο αγώνας της Καλαμάτας να ανέβει στην Α’ Εθνική.
1972- 1975: Η σεζόν στην Α’ Εθνική, με ενδιάμεση χρονιά στην Β’ Εθνική.
1975-1984: Η προσπάθεια της Καλαμάτας για επιστροφή.
1985-1992: Τα 8 χρόνια της Γ’ Εθνικής.
1992: Χρονιά που αναλαμβάνει την ΠΑΕ ο Σταύρος Παπαδόπουλος.
1992-1995: Η επιστροφή της Καλαμάτας ξεκινάει.
1995-1998: Η επιστροφή της Καλαμάτας στην Α’ Εθνική.
1998-1999: Το διάλειμμα πριν την επιστροφή.
1999-2001: Η Καλαμάτα είναι πάλι πίσω, να γίνει ένθετο για την Καλαμάτα στο κύπελλο Ιντερτότο.
2001-2010: 9 χρόνια στην Β’ Εθνική.
2010-2019: Τα πέτρινα χρόνια της ομάδας.
2019: Αναλαμβάνει τη ΠΑΕ ο Γιώργος Πρασσάς και να φτάνει μέχρι το σήμερα.
Μια πρόταση εδώ θα ήταν σε αυτές τις χρονικές περιόδους να υπάρχουν φωτογραφίες από τα παιχνίδια, αποσπάσματα από εφημερίδες της εποχής, να υπάρξει έρευνα και νέο κείμενο. Όχι μόνο ημερομηνίες με σημαντικά αποτελέσματα και γενικότητες ότι αξιόλογοι παίχτες φόρεσαν την εμφάνιση της ομάδας. Οι τίτλοι της κάθε χρονιάς, είναι ενδεικτικοί.
-Το κείμενο θα ολοκληρωθεί με δύο ακόμη δημοσιεύσεις προσεχώς
Του Κωνσταντίνου Μουτσούλα*
*Ο Μουτσούλας Κωνσταντίνος είναι ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής με εκπαιδεύσεις στην αθλητική ψυχολογία και διδάσκει στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο