Ποια είναι τα νέα μέτρα που θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες και θα ισχύσουν από το 2024
Σε σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό, από το αρχικά προβλεπόμενο, αναμένεται να «κλειδώσει» η αύξηση στα διόδια των αυτοκινητόδρομων της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραχωρησιούχοι μετά από την τελευταία συνάντηση που είχαν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έκαναν ένα βήμα πίσω σε σχέση με τις αρχικές τους διεκδικήσεις.
Η αύξηση των διοδίων αναμένεται τελικά να κλείσει σε ποσοστό από 6-8%. Αυτή η εκτιμώμενη μονοψήφια αύξηση είναι αρκετά μικρότερη από αυτή που ζητούσαν αρχικά οι παραχωρησιούχοι και που για το 2022 έφτανε το 12%, ενώ περίπου στο 1,8% ήταν για το 2023.
Στην περίπτωση που θα ικανοποιούνταν οι αρχικές αξιώσεις των εταιρειών, η συνολική επιβάρυνση στα κόμιστρα των διοδίων θα άγγιζε σχεδόν 14%, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το κόστος διέλευσης στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Οι αλλεπάλληλες συναντήσεις με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχαν ουσιαστικό αποτέλεσμα, κάτι που φαίνεται να επιτυγχάνεται μετά την τελευταία, προ ημερών, προσέγγιση.
Ο νέος τιμοκατάλογος των διοδίων θα πρέπει να ανακοινωθεί και από τους παραχωρησιούχους στον Τύπο την 1η Δεκεμβρίου, ενώ θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2024.
Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας)