Ούτε χρονοδιάγραμμα κατασκευής του δρόμου «Πύργος-Τσακώνα» υπάρχει, ούτε καμία ενημέρωση σχετικά με τη φάση στην οποία βρίσκεται η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας, καθώς και των υποστηρικτικών μελετών που οφείλουν να τη συνοδεύουν, σύμφωνα με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλη Κατρίνη, έπειτα από απάντηση που έλαβε στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα.
Στην ερώτησή του ο κ. Κατρίνης είχε θέσει μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πύργου–Τσακώνας», επισημαίνοντας ότι μετά την προεκλογική δέσμευση του κ. Μητσοτάκη στους πολίτες της Ηλείας για την κατασκευή του έργου, δεν έγινε καμία αναφορά σε αυτό ούτε στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ούτε και στον προϋπολογισμό. Το συμπέρασμα, σύμφωνα με το βουλευτή, είναι ότι το έργο βρίσκεται στον αέρα και η δέσμευση του πρωθυπουργού φαίνεται να ήταν μια προεκλογική εξαπάτηση.
Απάντηση
Μετά την απάντηση που έλαβε στη Βουλή, ο βουλευτής σημειώνει ότι ο υπουργός δεν επαναλαμβάνει απλώς όσα ήταν ήδη γνωστά και περιέχονται στην ερώτησή του, αλλά αποφεύγει να αναφερθεί ακόμα και στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία, σύμφωνα με την τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «Ολυμπίας Οδού» Π. Παπανικόλα στο Olympia Forum IV, επρόκειτο να υποβληθεί και να παραδοθεί μέχρι τέλος του 2023.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την περίπτωση της σύνδεσης της Αρχαίας Ολυμπίας με το τμήμα Πύργος – Αλφειός, αναφέρεται ότι «μετά την ολοκλήρωση της εκπόνησης των ανωτέρω μελετών και την αξιολόγησή τους, θα εξεταστεί το θέμα», τη στιγμή που από τις 23 Σεπτεμβρίου 2023 ο πρόεδρος της «Ολυμπίας Οδού» έχει δηλώσει ότι είναι έτοιμη η μελέτη και η κοινοπραξία είναι στη διάθεση του Δημοσίου να την καλέσει για να προχωρήσει.
«Θολός και σκοτεινός ο ορίζοντας»
Μάλιστα, ο κ. Κατρίνης δήλωσε: «Η Ηλεία εξακολουθεί να είναι τελευταία στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και το έργο “Πύργος-Τσακώνα” εκτός του σχεδιασμού της. Η απουσία πολιτικής βούλησης να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου είναι παραπάνω από εμφανής, ενώ την ίδια στιγμή σε άλλες περιοχές της χώρας που υπάρχει η ανάλογη βούληση λύνονται όλα τα προβλήματα και προχωρούν τα έργα. Σήμερα, για μία ακόμη φορά, οι πολίτες της Ηλείας εισπράττουν αόριστες απαντήσεις, χωρίς καμία δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης, ενώ ο ορίζοντας γίνεται ακόμα πιο θολός και σκοτεινός σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο έργο, αφήνοντας τη νότια Ηλεία να είναι η μοναδική περιοχή στην Ελλάδα χωρίς σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, κάτι που υπονομεύει τις προοπτικές ανάπτυξής της».
Με την ερώτηση που είχε καταθέσει ο κ. Κατρίνης ζητούσε από τον κ. Σταϊκούρα να απαντήσει ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατασκευής και ολοκλήρωσης του έργου και από ποιο πρόγραμμα πρόκειται να χρηματοδοτηθεί. Επιπλέον, ζητούσε ενημέρωση για τη φάση στην οποία βρίσκεται η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας, συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ωρίμανση μελέτης, σύνταξη τευχών δημοπράτησης κ.λπ.), καθώς και για τη φάση στην οποία βρίσκεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα «Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα».
Β.Β.