Για την ιδιωτικοποίησή του
Ζωηρό παραμένει το ενδιαφέρον στη δημόσια συζήτηση για την κατάσταση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Επιχειρήματα κάθε λογής βλέπουν το φως της δημοσιότητας για “την κάμψη που παρατηρείται τελευταία στον αριθμό των πτήσεων και των εξυπηρετούμενων επιβατών, κυρίως τουριστών, στην περιοχή”, όπως και για “απαρχαιωμένες υποδομές και χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρει το αεροδρόμιο”.
Επίσης, για την “ανάγκη να εκσυγχρονιστεί και να ιδιωτικοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να αναπτυχθεί και να συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Μεσσηνίας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου”.
Σε αυτή την υποτιθέμενη ανάγκη υπήρξαν το τελευταίο διάστημα εξελίξεις. Ειδικότερα, δόθηκε στους τέσσερις ομίλους που διεκδικούν το αεροδρόμιο Καλαμάτας το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης, σύμφωνα με τη στήλη “darkoroom” του “Newmoney”.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τώρα προθεσμία μέχρι τις 15 Μαρτίου προκειμένου να μελετήσουν το σχέδιο και να καταθέσουν τα σχόλιά τους, ώστε ως το τέλος Ιουνίου να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.
Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών θα διαρκέσει δύο μήνες, οπότε κάπου προς τις αρχές Σεπτεμβρίου θα επιλεγεί ο προτιμητέος επενδυτής.
Στη συνέχεια το Διοικητικό Συμβούλιο του Υπερταμείου θα εγκρίνει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και θα χρειαστεί περίπου ένα εξάμηνο για να ολοκληρωθεί το οικονομικό σκέλος της συναλλαγής, οπότε λογικά και εκτός απροόπτου ο ιδιώτης θα αναλάβει το αεροδρόμιο Καλαμάτας κάπου προς την άνοιξη του 2025.
Να σημειωθεί πως το αεροδρόμιο διεκδικούν τα σχήματα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την GMR Airports, της Fraport AG με τις DELTA Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) – Πηλέας (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου ΤΕΜΕΣ), της Mytilineos με την Corporation America Airports και το σχήμα των Γάλλων της Egis Airport Operation με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και την Aéroports de la Cote d’ Azur.