Εξοργιστική υποκρισία

Εξοργιστική υποκρισία

Οι “σύμμαχοί” μας οι Βρετανοί, οι οποίοι δεν επιστρέφουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα – χωρίς όρους και προϋποθέσεις – ως οφείλουν, τα “σέβονται” και τα “τιμούν” οργανώνοντας στην αίθουσα στην οποία εκτίθενται επίδειξη μόδας (!) του Τούρκου σχεδιαστή Ερντέμ Μοραλίογλου.

Στην Ελλάδα τώρα, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, εξανέστη και εμφανίζεται οργισμένη, διότι, όπως λέει, “το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει το μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο, αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει.

Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στην Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως”.

Η κα υπουργός καλά θα τα έλεγε… εάν ωστόσο δεν ξεχνούσε τα του οίκου της και τα πεπραγμένα της. Και γι’ αυτό θα ήταν προτιμότερο η “οργή” της να στρέφεται προς την ίδια!

Φαίνεται ότι η παραχώρηση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, το κοντινό 2021, για φωτογράφιση των μοντέλων του οίκου Dior, κατά τη δική της λογική – και της κυβέρνησης φυσικά – δεν εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες ευτελισμού και προσβολής του μνημείου. Αντίθετα, ήταν ευκαιρία προβολής της Ελλάδας! Και με την περισπούδαστη βούλα του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Μάλιστα, την επομένη της επίδειξης μόδας του οίκου Dior στο Καλλιμάρμαρο, μιλώντας στο MEGA, δήλωσε: “Χθες ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα”. Και μας κούνησε το δάχτυλο λέγοντας ”να κατανοήσουμε ότι η μόδα είναι τέχνη και πολιτισμός. Βγήκε μια εικόνα της χώρας από το Καλλιμάρμαρο, ένα ολομάρμαρο τοπόσημο της Αθήνας. Αυτή η εικόνα βγήκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”.

Διότι, μάλλον, όταν κατανοούμε ότι τόσο εδώ όσο και στη Μ. Βρετανία πρόκειται να πλήρη εμπορευματοποίηση και χυδαία αγοραία χρήση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς… δεν κατανοούμε σωστά.

Ένα χρόνο νωρίτερα, το 2020, άλλος οίκος μόδας έκανε επίδειξη στο Σούνιο… Αλλά και εκεί μάλλον δεν καταλάβαμε καλά! Ήταν για το καλό του μνημείου…

Α.Π.