Στόχος η διάσωσή του μέχρι την Καλαμάτα, με την όποια αξιοποίησή του
Την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου μέχρι και την Καλαμάτα, με όποιο σχήμα υπάρχει δυνατότητα, θα επιδιώξει το νεοσύστατο Κίνημα Διάσωσης κι Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.
Αυτή τη στιγμή έχει συγκροτηθεί μια πρώτη επιτροπή 15 ατόμων, με επικεφαλής τον καθηγητή Κ. Μπρούσαλη από την Αρκαδία, και το κύριο βάρος δίνεται στη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, χωρίς να απεμπολούν, όπως μας τόνισε, τη δυτική Πελοπόννησο.
Κίνδυνος εξαφάνισης
Η Επιτροπή Κινήματος Διάσωσης και Επαναλειτουργίας του Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου συστάθηκε πρόσφατα και αποτελείται από τους: Αθανασούλη Γιάννη πολιτικό μηχανικό – συγκοινωνιολόγο, Βέμο Παναγιώτη καθηγητή Μαθηματικών – ιστορικό ερευνητή, Γατσόπουλο Παναγιώτη δικηγόρο, Γιόκαρη Βασίλη φυσικό επιστήμονα – μηχανικό, Γκουτζιούλη Στέφανο υπάλληλο του Δήμου Τρίπολης, Ζαχαριά Κωνσταντίνο γιατρό – πρώην βουλευτή Αρκαδίας, Ζαχαροπούλου Αγγελική δασκάλα-διευθύντρια Δ.Σ. Νεστάνης, Θεοφανόπουλο Μιχάλη ταμία του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας, Καραμήτζο Δημήτρη δικηγόρο, Κύρκο Απόλλωνα αρχαιολόγο – μελετητή σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, Μπαριάμη Βαγγέλη μηχανικό ΥΠΕΧΩΔΕ, Μπρούσαλη Κωνσταντίνο καθηγητή Φυσικής Αγωγής – συγγραφέα, Παναγιωτόπουλο Νίκο πολιτικό μηχανικό, Παπαγιάννη Νίκο καθηγητή Φυσικής Αγωγής και Φρεζάδου Ειρήνη, αρχιτέκτονα πολεοδόμο, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
«Η συντελούμενη, μέρα με τη μέρα, ραγδαία δασοποίηση του ανενεργού διαδρόμου του μνημειώδους, μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας, έργου της σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, συνδυαστικά με βανδαλισμούς διατηρητέων κτηρίων κι άλλες ζημιές, δημιουργούν απελπιστικές συνθήκες.
Είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος σταδιακής εξαφάνισης της γραμμής και οριστικής ματαίωσης της επαναλειτουργίας της, η οποία από Κόρινθο μέχρι Καλαμάτα, παρότι ανακαινίστηκε με σημαντική δαπάνη, βρίσκεται υπό καθεστώς αναστολής λειτουργίας από το 2011.
Η επείγουσα δράση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων και η άμεση λήψη μέτρων, προκειμένου να αποτραπεί μια τέτοια καταστροφική εξέλιξη, είναι πλέον παραπάνω από επιβαλλόμενη», τόνισε ο κ. Μπρούσαλης, ο οποίος εκπροσωπεί το Κίνημα.
Η διάσωσή του
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η διάσωση του πολύπλευρα επαναξιοποιήσιμου (οικονομικά, περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, τουριστικά) για την Πελοπόννησο έργου αποτελεί για την κυβέρνηση βαρύτατη ευθύνη και γι’ αυτό συστάθηκε το συγκεκριμένο κίνημα.
Χαρακτηριστικά, ο κ. Μπρούσαλης είπε ότι ακόμα και το δίκτυο Πάτρα – Πύργος, το οποίο παλεύουν εδώ και μια 20ετία, στην ουσία το εγκαταλείπουν, παρότι είναι ένα «εύκολο» δίκτυο και βιώσιμο.
Για το αν ο κόσμος θα επέλεγε το μέσο αυτό, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την Καλαμάτα, λόγω πλέον και του αυτοκινητόδρομου, ο κ. Μπρούσαλης είπε ότι πάντα χρειάζεται χρόνος για να καλλιεργηθεί κάτι τέτοιο και να αρχίσουν να επαναλαμβάνονται συνήθειες.
Ωστόσο, πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το δίκτυο για προαστιακή κίνηση από Καλαμάτα για την Άνω Μεσσηνία και τη Μεσσήνη, ενώ πρέπει να συνδυαστεί και τουριστικά.
«Θα μπορούσαν να υπάρχουν διάφορα σχήματα αξιοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής. Αν την αφήσουν έτσι, θα εξαφανιστεί. Αν δεν παρέμβουμε τώρα να αποτρέψουμε τη δασοποίηση, μετά κάποια χρόνια δε θα υπάρχει καθόλου γραμμή και θα θέλουμε εκατοντάδες εκατομμύρια για να την ανατάξουμε. Και τα κτήρια θα έχουν καταρρεύσει. Με την κίνησή μας θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να κινητοποιήσουμε τον κόσμο. Πράγματι έγιναν οι αυτοκινητόδρομοι, αλλά υπάρχει και αυτή η υποδομή που είναι επαναξιοποιήσιμη με διάφορους τρόπους», κατέληξε ο κ. Μπρούσαλης.
Της Βίκυς Βετουλάκη