Στόχος το καλοκαίρι να ανακοινωθεί ο ανάδοχος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Στόχος το καλοκαίρι να ανακοινωθεί  ο ανάδοχος για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Υπογραφή της σύμβασης, όμως, το 2025

Μέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται πως θα δοθούν οι προσφορές για το αεροδρόμιο Καλαμάτας με σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του ypodomes.

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο δημοσίευμά μας, δόθηκε στα υποψήφια σχήματα το σχέδιο της σύμβασης προκειμένου να σχολιαστεί, να τεθούν ερωτήματα και να προετοιμαστούν καταλλήλως.

Το μεγάλο στοίχημα είναι μέσα στο καλοκαίρι να ανακοινωθεί ο ανάδοχος. Ωστόσο, για την υπογραφή της σύμβασης θα χρειαστεί να περιμένουμε το 2025, καθώς το διαδικαστικό στις συμβάσεις παραχώρησης είναι αρκετά χρονοβόρο.

Για 40 χρόνια

Υπενθυμίζεται πως στη β΄ φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει τα σχήματα:

-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited

-ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A

-Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur

-FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου)

Ο διεθνής αερολιμένας της Καλαμάτας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα δυναμικό προορισμό, με αιχμή του δόρατος την Costa Navarino,  έχει κινήσει το ενδιαφέρον μεγάλων παικτών της αγοράς. Το σχήμα που θα επικρατήσει θα αναλάβει μέσω ενός SPV τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.

Διαγωνισμός και για τα άλλα 22

Από το 2010 η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες και στόχος πλέον είναι μέχρι το 2030 το μεσσηνιακό αεροδρόμιο να φτάσει τους 500.000 επιβάτες.

Εξελίξεις, και μάλιστα σύντομα, αναμένονται όμως και για το νέο διαγωνισμό παραχώρησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το Υπερταμείο. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο διαγωνισμό, αυτή την εποχή διαμορφώνεται το κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού από τον σύμβουλο που έχει προσλάβει το Υπερταμείο.

Τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια ολοκληρώνουν τη σειρά διαγωνισμών με την οποία ιδιωτικοποιούνται στο σύνολό τους τα κρατικά αεροδρόμια της χώρας. Η αρχή έγινε με το αεροδρόμιο της Αθήνας τη δεκαετία του 1990, ακολούθησαν το 2017 τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το 2019 το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου και το 2022 το αεροδρόμιο Καλαμάτας.