Εκκρεμεί ακόμα η υπογραφή της παράδοσης-παραλαβής από το δήμο
Συνεχίζεται και φέτος η πτωτική πορεία στην κίνηση της μαρίνας Καλαμάτας, για την οποία, σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε, ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση παράδοσης – παραλαβής.
Παρότι σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχε ανακοινωθεί ότι μέχρι τέλος Μαρτίου θα έχει υπογραφεί το πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής της μαρίνας από τον ιδιώτη που τη διαχειρίζεται τώρα στο Δήμο, για να ξεκινήσουν διαδικασίες διενέργειας διεθνούς διαγωνισμού, αυτό δεν έχει γίνει.
Τα τελευταία χρόνια η κίνηση που παρουσιάζει η μαρίνα δεν είναι ενθαρρυντική, πάντα σε σχέση με ό,τι συνέβαινε τα χρόνια προ πανδημίας, οπότε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου έπιανε πολύ υψηλές πληρότητες και κάποιες φορές πολύ πιο πάνω από τις δυνατότητές της.
Υποτονική κίνηση
Ο διευθυντής της μαρίνας Καλαμάτας, Παναγιώτης Μπούνας, χαρακτήρισε την κίνηση φέτος «πολύ υποτονική», χωρίς να μπορεί να εξηγήσει ακριβώς τους λόγους, αλλά εκτιμώντας πως ένας από αυτούς πρέπει να είναι η οικονομική κατάσταση.
Σημειώνεται ότι και το καλοκαίρι που μας πέρασε η κίνηση στη μαρίνα της Καλαμάτας είχε παρουσιάσει πτώση σε σχέση με πέρυσι κατά 10-15%, ενώ και το 2022 είχε καταγράψει σημαντική μείωση.
Σκάφη που είχαν μείνει στη μαρίνα της Καλαμάτας για σημαντικό χρονικό διάστημα φεύγουν και ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, λόγω και του Πάσχα των Καθολικών.
Υποτονική, πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μπούνα, είναι η κίνηση σκαφών παντού, ενώ πεσμένες είναι και οι κρατήσεις για το καλοκαίρι και δε συγκρίνονται σε τίποτα με τα χρόνια προ πανδημίας.
Φθίνουσα πορεία από την πανδημία
Επίσης αρνητικό στοιχείο για αυτή τη μείωση στην κίνηση σκαφών, όπως σχολίασε ο κ. Μπούνας, είναι πως η Καλαμάτα δεν είναι αφετηρία για προορισμούς με σκάφος, όπως ένα νησί όπου κάποιος έχεις πολλές επιλογές. Εδώ είναι περιορισμένα τα πράγματα.
«Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε και πολλά ετήσια συμβόλαια που άφηναν τα σκάφη τους στη μαρίνα της Καλαμάτας. Πολλά σκάφη έφυγαν και πήγαν σε μαρίνες του εξωτερικού. Δεν ξέρουμε τι τους επηρέασε. Πολλοί Ιταλοί πήραν τα σκάφη τους και έφυγαν, όπως και στην Ισπανία έχουν πάει πάρα πολλοί. Η φθίνουσα πορεία ξεκίνησε από την πανδημία. Με τον κόβιντ και τους περιορισμούς, ο άλλος που έμενε στη Γαλλία πήρε το σκάφος και το πήγε στη Μάλτα για να είναι πιο κοντά. Πιστεύω, όμως, ότι θα ανακάμψουμε», τόνισε ο κ. Μπούνας.
Όσον αφορά στα ναύλα, η μαρίνα της Καλαμάτας παραμένει φθηνή και δεν έχει γίνει καμία αύξηση.
Της Βίκυς Βετουλάκη