Πέφτουν οι υπογραφές στο οδικό έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας

Πέφτουν οι υπογραφές στο οδικό  έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας

Ανάδοχος η ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Η μεγάλη στιγμή για το οδικό έργο παράκαμψης της Γιάλοβας έφτασε, καθώς από σήμερα θα περάσει στη φάση υλοποίησης, καθώς πέφτουν οι υπογραφές, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα ypodomes.com. Για να γίνει αυτό πέρασε από μια δικαστική προσφυγή που είχε γίνει στο ΣτΕ για τις απαλλοτριώσεις, η οποία απερρίφθη.

Να θυμίσουμε πως από τα τέλη του περασμένου έτους είχε εγκριθεί και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ είχε παρουσιαστεί και στη διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής.

Ανάδοχος είναι η εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ με προσφορά που έφτασε στο 26%.

Στο διαγωνισμό που διεξήχθη στις 22 Νοεμβρίου 2022 οι προσφορές κυμάνθηκαν από το 4% μέχρι και 26%, όπου έφτασε τελικά η ανάδοχος.

Το έργο έχει αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με ποσό 40,5 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει τον ΦΠΑ. Από αυτά, τα 37,35 είναι για το έργο και τα υπόλοιπα 3,15 είναι η ύπαρξη μιας προαίρεσης (δηλαδή ενδεχομένως πρόσθετου έργου), ύψους 3,15 εκατ. ευρώ, για κατασκευή ενός ισόπεδου κόμβου, παράπλευρου δικτύου, διευθέτηση χειμάρρων Ξερολάγκαδου, Γιανούζαγα και Ξεριά.

Το έργο έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) 2021-2025 του υπουργείου, ενώ από το Μάρτιο του 2023 χαρακτηρίστηκε ως “εθνικού επιπέδου”. Παράλληλα, με άλλη απόφαση κηρύχθηκαν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που απαιτούνται για την κατασκευή του υπόψη έργου.

Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως το έργο, εφόσον δε συναντήσει καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής, θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

Είναι ακόμα ένα έργο που προσθέτει στο portfolio της η ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το 2024. Με αυτό θα συνεχίσει τη μεγέθυνση του ανεκτέλεστού της και της γενικότερης θέσης της στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο.

Η αξία του έργου

Η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί στην αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος του άξονα Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Πύλος μέσω βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και του πλάτους της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συνεισφέροντας στη μείωση των ατυχημάτων.

Επιπρόσθετα, δεδομένου του ότι ο υφιστάμενος άξονας διέρχεται τον οικισμό της Γιάλοβας, η κατασκευή του υπόψη έργου συμβάλλει στην άρση των επιπτώσεων που αυτό έχει τόσο για τους χρήστες της οδού όσο για τους κατοίκους της περιοχής.

Δεδομένης δε της ιδιαίτερα αυξημένης τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, η αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού δικτύου που επιτυγχάνεται μέσω της κατασκευής της Παράκαμψης Γιάλοβας, καθίσταται αναγκαία για την εξυπηρέτηση τόσο των κατοίκων όσο και των διαρκώς αυξανόμενων επισκεπτών, συμβάλλοντας παράλληλα στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Τι θα κατασκευαστεί

Στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του τμήματος Ρωμανός-σύνδεση Γιάλοβας με την Ε.Ο. Καλαμάτα-Πύλος, σε συνολικό μήκος 7,7 χιλιομέτρων.

Το έργο περιλαμβάνει:

α) τη βελτίωση της υφιστάμενης 9ης Ε.Ο. από τον Ρωμανό έως την περιοχή των Γιαννουλαίικων, συνολικού μήκους 3,5 χλμ. και β) την κατασκευή νέου οδικού άξονα ανατολικά του οικισμού της Γιάλοβας, ο οποίος καταλήγει στην ανακατασκευασμένη σύνδεση με την Ε.Ο. Καλαμάτας-Πύλου.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής με πλάτος οδού 11 μέτρα, με ενιαίο οδόστρωμα, με τα συνοδά της έργα (5 ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, 2 cut & cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης πρανών-οπλισμένων επιχωμάτων, άνω διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμός, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.ά.).

Στο έργο περιλαμβάνεται προαίρεση για τις εξής επιπλέον εργασίες: Ισόπεδος κυκλικός κόμβος στη ΧΘ 1,10, παράπλευρο οδικό δίκτυο και κάθετοι οδοί ΚΟ1, ΚΟ2, ΚΟ6α, ΚΟ-AD, ΚΟ9, διευθέτηση χειμμάρων (ρέματα: Ξερολάγκαδο, Ζανούζαγια, Ξεριά)

Στο τμήμα από τον κόμβο Γιάλοβας έως τη Μεθώνη, μήκους περίπου 15 χλμ., εξαιρούμενης της Παράκαμψης Πύλου, μήκους 4,5 χλμ., προβλέπεται η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού άξονα μέσα από το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, που βρίσκεται το τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Εκτός από το έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας, στο ευρύτερο δίκτυο από την Πάτρα μέχρι τη Μεθώνη, υπό κατασκευή είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χλμ., ενώ μελλοντικά θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο και το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, μήκους 54 χλμ.

Στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης σε διάφορα τμήματα μέχρι την περιοχή του Ρωμανού. Ένα τμήμα του άξονα μήκους 2 χλμ. που συνδέει τη Γιάλοβα με τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος έχει ήδη ανακατασκευαστεί.