3ο ΓΕΛ Καλαμάτας: Φιλοξενία και υποδοχή 29 μαθητών από Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία

3ο ΓΕΛ Καλαμάτας: Φιλοξενία και υποδοχή 29 μαθητών  από Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία

Με χαρά υποδέχθηκε και φιλοξένησε το 3ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας την τρέχουσα σχολική χρονιά 29 μαθητές και 6 εκπαιδευτικούς από τρεις ευρωπαϊκές χώρες, βιώνοντας μια μοναδική εμπειρία εκπαίδευσης και πολιτιστικής ανταλλαγής. Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο των εγκεκριμένων προγραμμάτων Erasmus + KA210-SCH-000153780 “Active Students – Active Citizens “ και KA120-SCH accreditation in school education (2022-2027).

Η πρώτη αποστολή των Γάλλων και Ιταλών εταίρων επισκέφθηκε την Καλαμάτα την εβδομάδα από 10-15 Μαρτίου. 18 μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου του σχολείου συμμετείχαν από κοινού με 10 μαθητές από το ιδιωτικό σχολείο της Τουλούζης Ogec Sainte Marie Des Champs και 8 μαθητές από το I.I.S.S. “S. Trinchese” του Μαρτάνο της ευρύτερης περιοχής του Λέτσε στη Ν. Ιταλία, σε βιωματικές δράσεις προώθησης της δημοκρατίας, συλλογικής λήψης αποφάσεων και συμμετοχής στα κοινά.

Οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν και ενημερώθηκαν από το Κέντρο Νεότητας ΚΑΝΕ για τον τρόπο που οι κοινότητες νέων συμμετέχουν ενεργά στο τοπικό «γίγνεσθαι». Επίσης, επισκέφτηκαν το ιστορικό Δημαρχείο και συμμετείχαν σε συζήτηση με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ηλιόπουλο για τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις στο Δήμο, ενώ ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο κ. Παπαευσταθίου για την Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων και το σχέδιο δράσης της πόλης.

Σε συνέχεια των δράσεων, την εβδομάδα 22-26 Απριλίου 12 μαθητές και δύο συνοδοί καθηγητές από το ισπανικό σχολείο Salesianos Estrecho – San Juan Batista, με έδρα τη Μαδρίτη, φιλοξενήθηκαν επίσης από 12 μαθητές – οικογένειες του σχολείου. Υλοποιώντας τη θεματική του προγράμματος “Be the change you want to see in the world, μεταξύ άλλων, οι μαθητές δημιούργησαν και παρουσίασαν στην κεντρική πλατεία της πόλης το δικό τους μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γης (22/4), γνώρισαν το κοινωνικό έργο του “Κήπου της Λυσούς”, ενημερώθηκαν για την ύψιστη αξία του εθελοντισμού και έγιναν δότες της παγκόσμιας τράπεζας του μυελού των οστών. Τέλος, παρουσίασαν ιστορικά στοιχεία και μαρτυρίες για τις περιόδους των δικτατορικών καθεστώτων στην Ελλάδα και την Ισπανία και την αποκατάσταση της δημοκρατίας στις δύο χώρες 50 χρόνια πριν, ενώ αναγνώρισαν βιωματικά την ανάγκη υπεράσπισης της δημοκρατίας.

Οι ανωτέρω δράσεις αποτελούν επιμέρους στόχους των εγκεκριμένων προγραμμάτων Erasmus+ αλλά και της φιλοσοφίας του σχολείου για τη διαμόρφωση ενεργών μαθητών – πολιτών που θα συμμετέχουν στο τοπικό, εθνικό, ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και θα υπερασπίζονται θεμελιώδεις αξίες και ιδανικά.