Τροχοδρόμησε προχθές το έκτο jet εκπαιδευτικό αεροσκάφος Μ-346, που θα εκπαιδεύει πλέον τους αυριανούς αεροπόρους των πολεμικών μοιρών στο διάδρομο της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.
Ως τον ερχόμενο Απρίλιο του 2025 τα Μ-346 με τα χαρακτηριστικά χρώματα της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας θα έχουν γίνει δέκα, όπως άλλωστε ορίζει το συμβόλαιο με τους Ισραηλινούς από τους οποίους έχουν μισθωθεί.
Μετά τον τραγικό επίλογο που γράφτηκε για τα Τ-2 Buckeye, η εκπαίδευση των νέων Ικάρων έχει περάσει στα Μ-346, τα οποία είναι εφοδιασμένα με όλα τα στοιχεία που προσομοιώνουν μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς.
Έμπειροι ιπτάμενοι έχουν επισημάνει ότι τα δέκα Μ-346 που θα διαθέτει από τον Απρίλιο του 2025 η Ελλάδα, μέσω της εκμίσθωσης από τους Ισραηλινούς, είναι ο ιδανικός αριθμός για να εκπαιδεύονται οι νέοι ανθυποσμηναγοί.
Η εισήγηση που γίνεται, υπολογίζοντας και τα αεροσκάφη που πρέπει να συντηρηθούν από τις διαρκείς πτήσεις, λέει ότι για την ενεργοποίηση του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης χρειάζεται η μικρή ενίσχυση του συγκεκριμένου στόλου, των Μ-346, με τρία ή τέσσερα jet αεροσκάφη. Αν αυτό θα γίνει και πάλι μέσω μίσθωσης ή αν πρόκειται να είναι αεροσκάφη μέσω εθνικών πόρων, είναι ένα ερώτημα.
Η προσπάθεια της Πολεμικής Αεροπορίας για σταδιακή ενεργοποίηση της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος σε Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης, που θα προσελκύει ολοένα και περισσότερους νέους αεροπόρους από διάφορες χώρες είτε της Δύσης είτε της Ανατολής, θεωρείται και από την ηγεσία της ένα μεγάλο στοίχημα που δεν πρέπει να πάει χαμένο από τη στιγμή που αναγνωριζόμαστε ως μία εκ των ελίτ στη Γηραιά Ήπειρο.