Οι επισκευαστές αυτοκινήτων στη Μεσσηνία εκπαιδεύονται για τα ηλεκτρικά

Οι επισκευαστές αυτοκινήτων στη  Μεσσηνία εκπαιδεύονται για τα ηλεκτρικά

Παραμένει μείζον θέμα η έλλειψη ταχυφορτιστών για τα εν λόγω οχήματα

Ήρθαν σιγά σιγά να κατακτήσουν το χώρο της αγοράς αυτοκινήτων, όμως πολλοί ακόμα είναι επιφυλακτικοί στο να επενδύσουν σε ένα ηλεκτρικό όχημα, καθώς κάθε τι καινούργιο έχει τις δυσκολίες του.

Από τα πρώτα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισαν όσοι ήθελαν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ήταν ο μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοσή του από τις αντιπροσωπείες.

Το δεύτερο είναι η φόρτισή του και το δίκτυο φορτιστών, όπου η ταχεία φόρτιση του οχήματος παραμένει ζητούμενο.

Το τρίτο που αναφέρουν ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Μεσσηνία είναι το σέρβις ή η επισκευή του, διότι πρέπει να γίνεται από εξειδικευμένο – πιστοποιημένο τεχνίτη.

Αυτό το τελευταίο βρίσκει, καθώς φαίνεται, τη λύση του, αφού έχει ξεκινήσει η πιστοποίηση τεχνιτών και στη Μεσσηνία, ενώ όπως είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας, Γιώργος Βασιλόπουλος, άμεσα ξεκινούν σεμινάρια υπό την αιγίδα και της Ομοσπονδίας τους.

Κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με μια πρόσφατη πρόβλεψη της αμερικάνικης εταιρείας ερευνών αγοράς Gartner, στα επόμενα τρία χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι φθηνότερα από τα παρόμοια σε μέγεθος συμβατικά αυτοκίνητα λόγω των βελτιωμένων μεθόδων κατασκευής τους. Όμως, αυτό το όφελος μπορεί να εξανεμιστεί από τις επισκευές έπειτα από κάποιο ατύχημα, οι οποίες θα είναι ακριβότερες. Επίσης, προέβλεψε ότι έως το 2027 το 15% των εταιρειών που ασχολούνται με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα εξαγοραστεί ή θα χρεοκοπήσει.

«Αυτό δε σημαίνει ότι ο τομέας των EV καταρρέει», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Cartner, Pedro Pacheco, ο οποίος τονίζει ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες πτώσης της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι νέες καινοτομίες, κυρίως όσο αφορά στην μπαταρία, αλλά και των υπολοίπων μερών του αυτοκινήτου (όπως, για παράδειγμα, νέα φθηνότερα υλικά), θα ωθήσουν την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς τα κάτω. Το σίγουρο είναι ότι αυτές οι καινοτομίες απλοποιούν το κόστος παραγωγής, ενώ τα μεγάλα εργοστάσια, που έχουν συγκεντρωμένη όλη την παραγωγή, θα συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους κατασκευής και του χρόνου συναρμολόγησης.

Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν συνεχώς έδαφος και αν είχε βελτιωθεί το ζήτημα της φόρτισής τους και η ευκολότερη εύρεση συνεργείου στην επαρχία, όπως στη Μεσσηνία, εκτιμάται ότι θα ήταν πολύ περισσότερα.

Σεμινάρια για πιστοποίηση

Το σέρβις στα ηλεκτροκίνητα είναι κάτι που προβληματίζει τους ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων στη Μεσσηνία, όμως όπως τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μηχανημάτων Μεσσηνίας, Γιώργος Βασιλόπουλος, είναι πολύ πιο εύκολο σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν λιγότερες φθορές, για παράδειγμα στα φρένα.

Ο ίδιος έχει ήδη λάβει την πιστοποίηση και την εξειδίκευση για τα οχήματα αυτά, ενώ τόνισε πως ως σωματείο έχουν ξεκινήσει για τα μέλη τους ένα πρόγραμμα μαζί με την Ομοσπονδία τους, προκειμένου παρακολουθώντας σεμινάρια που περιλαμβάνουν κατάρτιση με θεωρία και πρακτική στην Αθήνα, να αποκτήσουν την τεχνογνωσία, αλλά και την απαραίτητη εξειδίκευση και πιστοποίηση για την διαχείριση τέτοιων οχημάτων.

Το ενδιαφέρον, σχολίασε, είναι μεγάλο και αρκετοί συνάδελφοί του από τη Μεσσηνία έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες για να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια.

Επισήμανε, όμως, ότι μείζον πρόβλημα παραμένει η φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι φορτιστές που έχουν εγκατασταθεί σε διάφορα σημεία δεν είναι όλοι γρήγοροι και πρέπει να περιμένει κάποιος αρκετή ώρα για να γίνει σωστή φόρτιση. Χρειάζεται, όπως είπε ο κ. Βασιλόπουλος, υποδομή για πιο γρήγορους φορτιστές.

Τέλος, τα ζητήματα αυτά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τεθούν και στη συνεδρίαση του τακτικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας τους, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Καλαμάτα μεθαύριο Σάββατο και συγκεκριμένα το ιστορικό Δημαρχείο.

Της Βίκυς Βετουλάκη