Πανελλαδικές 2024: Η Ένωση Φυσικών Μεσσηνίας για τα φετινά θέματα

Πανελλαδικές 2024: Η Ένωση Φυσικών Μεσσηνίας για τα φετινά θέματα

«Εκτός από την αδικία προς τους υποψηφίους, υπάρχει η αδικία για την κοινωνία και τη χώρα»

Για τα φετινά θέματα Φυσικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις τοποθετείται η Ένωση Φυσικών Μεσσηνίας, σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της:

«Η αξία της Φυσικής Επιστήμης είναι αδιαμφισβήτητη από τις απαρχές της ενασχόλησης του ανθρώπου με την εξήγηση των φυσικών φαινομένων, της προέλευσης και σύστασης της ύλης.

Παράλληλα με τις εξηγήσεις, οι φυσικές επιστήμες δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του τεχνολογικού πολιτισμού, που απολαμβάνουμε σήμερα. Η Φυσική είναι ένα κομμάτι από τις βασικές επιστήμες, γοητευτικό στο μεγαλύτερο μέρος της, αρκεί να προσεγγιστεί κατάλληλα.

Μέσα από αυτό το πρίσμα, η διδασκαλία της Φυσικής Επιστήμης στο ελληνικό σχολείο απέχει αρκετά από τον καλύτερο τρόπο. Με αυστηρό ακαδημαϊκό πλαίσιο, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερο απωθεί, παρά έλκει. Αποτέλεσμα είναι πολλά δημιουργικά μυαλά να μη στρέφονται σε κατευθύνσεις που την περιέχουν.

Τα φετινά θέματα της Φυσικής, που κλήθηκαν οι υποψήφιοι να απαντήσουν μέσα σε δύσκολες συνθήκες, δεν ήταν μόνο γεμάτα παγίδες και υπερπαραγωγές, αλλά ήταν χωρίς πραγματική διαβάθμιση, ώστε να παίξουν τον πραγματικό τους ρόλο, που είναι η κατάταξη των υποψηφίων.

Όμως, εκτός από το απωθητικό για τους φετινούς υποψηφίους και το θέμα αδικιών που προκύπτει όταν οι υποψήφιοι διεκδικούν τις ίδιες πανεπιστημιακές θέσεις, με υποψηφίους άλλων κατευθύνσεων, το μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργούν είναι το μακροπρόθεσμο. Μια σειρά από μελλοντικές γενιές θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τη Φυσική, προκειμένου να μην υποστούν τη βάσανο παρόμοιων θεμάτων.

Εκτός, λοιπόν, από την αδικία προς τους υποψηφίους, υπάρχει η αδικία για την κοινωνία και την χώρα. Και επειδή ως κοινωνία  επενδύουμε πολλά στην παιδεία των παιδιών μας, απαιτούμε αυτή να παρέχεται με σύγχρονους όρους, έτσι ώστε όλοι να πάμε μπροστά.

Ως Φυσικοί της Μεσσηνίας στεκόμαστε κριτικά απέναντι σε αυτά και εκφράζουμε την απογοήτευσή μας. Ζητάμε την πραγματική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας της Φυσικής, ώστε να καταστεί αυτό που πραγματικά είναι: γοητευτική και χρήσιμη, με απαντήσεις σε πολλά από τα ανθρώπινα ερωτήματα, με τεράστια συνεισφορά στην εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών».