Πανελλαδικές 2024: Θέμα έκθεσης που δεν περίμεναν αλλά μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν

Πανελλαδικές 2024: Θέμα έκθεσης που δεν περίμεναν αλλά μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν

Πρεμιέρα χθες και για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων

Στη μάχη των Πανελλαδικών Εξετάσεων «έπεσαν» χθες και οι μαθητές των Γενικών Λυκείων, με πρώτο εξεταζόμενο μάθημα αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Στη Μεσσηνία οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και συνολικά χθες λειτούργησαν 15 εξεταστικά κέντρα, με το ένα από αυτά να είναι για τους φυσικώς αδυνάτους υποψηφίους.

Οι εγγεγραμμένοι υποψήφιοι ανέρχονται συνολικά σε 1.157, ενώ χθες προσήλθαν 1.066.

Σύμφωνα με τους μαθητές, τα θέματα ήταν εύκολα, αλλά τους αιφνιδίασε αυτό της έκθεσης, καθώς δεν ανήκε στα περίφημα «sos» που κάθε χρονιά διακινούνται. Ειδικότερα, αφορούσε στα ταξίδια και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να επεξεργαστούν ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Ταξιδεύοντας» του Νίκου Καζαντζάκη, στο οποίο είχε διατηρηθεί η γλωσσική ιδιοτυπία του κειμένου, το ποίημα «Το ταξίδι» του Κωστή Παλαμά και ένα κείμενο της Ηλέκτρας Χατζηδημητρίου από το διαδίκτυο (12/8/2016), ελαφρώς διασκευασμένο για τις ανάγκες της εξέτασης.

Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να γράψουν ένα άρθρο 350-400 λέξεων, το οποίο θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου τους, σχετικά με τους τρόπους που επιλέγουν να αναζητήσουν την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.

Το «Θάρρος» μίλησε χθες με υποψηφίους τόσο για το μάθημα που εξετάστηκαν όσο και για τη χρονιά που πέρασε.

Κωνσταντίνος Φωτόπουλος
«Έγραψα καλά, το θέμα της έκθεσης ήταν κάτι που περίμενα, ενώ η χρονιά κύλησε ήρεμα. Είμαι αισιόδοξος ότι θα καταφέρω να περάσω στο τμήμα που θέλω και είναι αυτό της Διατροφολογίας».

Γιώργος Διακουμόπουλος
«Ήταν ένα θέμα που η αλήθεια είναι ότι δεν το περιμέναμε. Περιμέναμε κάτι σχετικό με βία ή αθλητισμό. Παρ’ όλα αυτά ήταν εύκολο, με το ένα κείμενο να μας βοηθά αρκετά. Τα υπόλοιπα ήταν βατά, αλλά ήθελαν ακρίβεια για να απαντήσει κάποιος. Εγώ δίνω για δεύτερη φορά, οπότε ήμουν λιγότερο αγχωμένος. Υπήρξαν δυσκολίες, αλλά νομίζω θα τα καταφέρω. Στόχος μου είναι το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Αθήνα».

Κώστας Παναγόπουλος
«Καλό ήταν το θέμα της έκθεσης και αφορούσε στα ταξίδια. Όσο για το κομμάτι της Λογοτεχνίας, δεν ήταν το φόρτε μου, αλλά θεωρώ ότι δεν ήταν δύσκολο.

Η χρονιά ήταν λίγο αγχωτική, με το στόχο μου αρχικά να είναι ένα Τμήμα Πληροφορικής, αλλά στην πορεία αντιλήφθηκα ότι δε μου ταιριάζει και πλέον θέλω να ασχοληθώ με την καλαθοσφαίριση, οπότε στοχεύω στη Γυμναστική Ακαδημία».

Μαριέφη Νικητέα
«Τα θέματα ήταν εύκολα. Βέβαια, αν δε δω τις βαθμολογίες, δεν μπορώ να είμαι σίγουρη για τίποτα. Ήταν σίγουρα κάτι που δεν περιμέναμε, αφού ακούγονταν θέματα όπως για τον τουρισμό, το ρατσισμό, τη βία, αλλά τελικά βρεθήκαμε στα ταξίδια.

Η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη, αλλά πλέον φτάνω στο τέλος, με στόχο μου το Οικονομικό στο ΑΠΘ».

Δέσποινα Χρυσικού
«Δεν περίμενα σε καμία περίπτωση το συγκεκριμένο θέμα, αλλά τελικά ήταν εύκολο. Για μένα η χρονιά ήταν χαλαρή, ενώ αγχώθηκα μόνο τις τελευταίες μέρες. Στόχος μου είναι το ΤΕΦΑΑ στη Θεσσαλονίκη».

Φώτης Κυριακόπουλος
«Τα θέματα ήταν εύκολα και, νομίζω, αυτό έχει να κάνει με το αν μπορείς να διατυπώσεις εύκολα τη σκέψη σου. Αν το καταφέρεις αυτό, τότε δεν έχεις πρόβλημα. Δίνω για δεύτερη φορά, οπότε πιστεύω ότι ήμουν αρκετά προετοιμασμένος. Ανάλογα με τους βαθμούς μου, θα επιλέξω τι θέλω να σπουδάσω».

Κώστας Παπαμικρούλης
«Θεωρώ ότι έγραψα καλά, αν και δεν περίμενα το συγκεκριμένο θέμα. Επίσης, μου φάνηκε περίεργο που ζήτησαν άρθρο που να περιέχει προσωπική γνώμη.

Η χρονιά ήταν χαλαρή και δεν πνίγηκα ποτέ στο άγχος, με στόχο μου την Ιατρική».

Ελισάβετ – Βασιλική Πουλή
«Τα ταξίδια ήταν ένα θέμα που μου είχε πει ένας παλιός μου καθηγητής. Όταν μου το είπε, γέλασα αλλά το διάβασα, οπότε θεωρώ ότι ήμουν προετοιμασμένη.

Πέρασα μια δύσκολη χρονιά, αφού έτσι είναι αυτή των Πανελληνίων, αλλά πλέον συνεχίζουμε».

Πετρούλα Αναστασοπούλου
«Νομίζω πως έγραψα καλά, αφού τα θέματα ήταν βατά. Συνεχίζουμε πλέον με μαθηματικά, που νομίζω θα είναι δυσκολότερα.

Η χρονιά ήταν ωραία και τώρα που τελειώνει επικρατεί χαρμολύπη, αλλά συνεχίζουμε. Στόχος μου είναι κάποιο τμήμα που να έχει σχέση με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων ή το Μάρκετινγκ».

Παναγιώτης Χρηστέας
«Δεν ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο το θέμα της έκθεσης, αν φυσικά κάποιος έκανε την ανάγνωσή του και είχε μάθει αρκετή από τη θεωρία. Ως θέμα δεν ήταν κάτι που ανήκε στα sos, αφού περιμέναμε κάτι σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, την εκπαίδευση γενικότερα, τον αθλητισμό, τον πόλεμο.

Η χρονιά ήταν ψυχολογικά δύσκολη, αφού όλο αυτό ήταν κάτι πρωτόγνωρο που δεν ξέρεις τι να περιμένεις και κυρίως φοβάσαι. Κάποιοι βλέπουν τις πανελλήνιες ως το τέλος του κόσμου, αλλά σίγουρα δεν πρέπει να το βλέπουμε έτσι.

Θα ήθελα να σπουδάσω είτε στο Χημικό είτε σε Τμήμα Αεροδυναμικής».

Ιωάννα Χρυσικού
«Θεωρώ ότι τα θέματα ήταν εύκολα και έγραψα καλά. Τα ταξίδια ήταν κάτι που δεν περίμενα, περίμενα κάτι σχετικό με την παραβατικότητα και τη βία στους νέους.

Εύκολη ήταν και η χρονιά που πέρασε. Θεωρώ ότι δε διάβασα όσο θα έπρεπε, αλλά πήγαν όλα καλά.

Στόχος μου είναι να περάσω σε κάποιο τμήμα Νηπιαγωγών».

Νίκος Σχοινάς – Νίκος Τενέντες
«Τα ταξίδια ήταν από τα θέματα που δεν είχαμε καν κουβεντιάσει, αλλά γενικότερα τα θέματα ήταν εύκολα.

Σημαντικό ήταν ότι μας ζητήθηκε να γράψουμε και προσωπικά, οπότε αυτό βοήθησε, με τη χρονιά να είναι δύσκολη, αλλά αφού πέρασε, όλα πλέον είναι καλά.

Στόχος μας όσο περισσότερα μόρια και να φύγουμε από την Καλαμάτα».

Αναστασία Αβραμοπούλου
«Όλα τα θέματα μου φάνηκαν εύκολα, εκτός από το τελευταίο που αφορούσε στην έκθεση. Βέβαια, υπήρχαν πράγματα που μπορούσε κάποιος να γράψει, απλά με προβλημάτισε η δομή για να το αναπτύξω. Έχω σπουδάσει Ιστορικό-Αρχαιολογικό και αποφάσισα έπειτα από χρόνια να δώσω ξανά Πανελλήνιες, καθώς θέλω να σπουδάσω Ιατρική. Είναι κάτι που θέλω πολύ οπότε θα το παλέψω».

Συνέχεια
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα συνεχιστούν για τους υποψηφίους των ΓΕΛ την Τρίτη 4 Ιουνίου στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση