«Δεν μπορώ να φανταστώ το σύγχρονο χορό στην Ελλάδα χωρίς το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας». Με αυτά τα λόγια ανέβηκε στο βήμα η χορογράφος και καλλιτεχνική διευθύντρια του σημαντικού αυτού θεσμού, Λίντα Καπετανέα, στην συνέντευξη Τύπου που δόθηκε, πριν από δύο μήνες περίπου, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για την ανακοίνωση του προγράμματος της φετινής διοργάνωσης. Ενδεχομένως κανείς να μην μπορεί.
Ο θεσμός που δημιουργήθηκε με κόπο, τόλμη και πολλή προσπάθεια, για να στηρίξει πολιτιστικά την πόλη της Καλαμάτας, να εμπνεύσει και να τροφοδοτήσει το κοινό με ιστορίες που άπτονται τόσο του συλλογικού όσο και του προσωπικού βίου, αλλά και να προσφέρει ένα εύφορο έδαφος προκειμένου να ανθίσουν οι επόμενες γενιές χορευτών και θεατών, φέτος κλείνει τα πρώτα του «- άντα».
Με αφορμή αυτή την εξαιρετικά σημαντική επέτειο, η 30ή διοργάνωση του μόνου αληθινά διεθνούς φεστιβάλ στην Ελλάδα αφιερώνεται σε όλους τους καλλιτέχνες της κίνησης και ιδιαίτερα στα παιδιά, τους εφήβους και τους νέους που έρχονται ίσως για πρώτη φορά σε επαφή με το χορό, που ήδη χορεύουν ή που ονειρεύονται μια μέρα να ανέβουν στη σκηνή. Γιατί το μέλλον του χορού από αυτούς εξαρτάται.
Το αμιγώς καλλιτεχνικό πρόγραμμα του φεστιβάλ εκτείνεται από τις 12 μέχρι τις 21 Ιουλίου και περιλαμβάνει συνολικά 19 παραγωγές. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος φιλοξενεί σπουδαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που εκπροσωπούν όλο το φάσμα της σύγχρονης χορευτικής δημιουργίας. Νέοι ανερχόμενοι καλλιτέχνες που ονειρεύονται την αλλαγή – κάποιοι ακόμη σπουδαστές – και ώριμοι βραβευμένοι δημιουργοί που καταθέτουν τις θέσεις τους για το σήμερα, συναντιούνται στην Καλαμάτα και μοιράζονται μεταξύ τους, αλλά και με το κοινό, τη φωτιά της δημιουργίας.
Το πρόγραμμα στην Κεντρική Σκηνή άνοιξε χθες το βράδυ με την παρουσίαση δύο έργων σε μία παράσταση, το “Midnight Raga” του σπουδαίου Γερμανού χορογράφου Marco Goecke και το “I’m afraid to forget your smile” των Ολλανδών αδερφών Imre και Marne van Opstal με το Κρατικό Μπαλέτο της Έσσης (Hessisches Staatsballett).
Ο πολυβραβευμένος χορογράφος Marco Goecke, ο οποίος έχει παρουσιάσει περισσότερα από 60 έργα τα τελευταία χρόνια, φημίζεται για τον τρόπο με τον οποίο ερευνά το φάσμα της ανθρώπινης κίνησης.
Λίγη ώρα νωρίτερα, στις 7.00 το απόγευμα, στο BlackBox, το πρόγραμμα άνοιξε η Αθανασία Κανελλοπούλου με το έργο “TWO — MATTERS OF EXISTENCΕ”.
Το πρόγραμμα του φεστιβάλ στην κεντρική πλατεία, με τις ελεύθερες παραστάσεις για το κοινό, ξεκίνησε, επίσης χθες, πολύ εντυπωσιακά με το “Approach 17. Opening” του Yoann Bourgeois, εμπνευσμένο από τη σύνθεση “Opening” από το μουσικό έργο “Glassworks” του Philip Glass, ένα οπτικό ποίημα στο οποίο παρακολουθούμε τις εναλλαγές κορύφωσης και πτώσης ενός χορευτή πάνω σε μια σκάλα που δεν οδηγεί πουθενά, αναζητώντας το «φευγαλέο σημείο της αιώρησης».
Το παρών χθες στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας έδωσε και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη που πριν την έναρξη της παράστασης μαζί με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχό, τον δήμαρχο Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλο και τον πρόεδρο της Φάρις Σωτήρη Κριτσωτάκη υπέγραψαν τη νέα τριετή προγραμματική σύμβαση χρηματοδότησης.