Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Για 15 Σεπτεμβρίου μετατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Για 15 Σεπτεμβρίου  μετατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές

Επιβεβαιώνεται το «Θ» για τις νέες συζητήσεις με τους επενδυτές

Την απόλυτη επιβεβαίωση του πρωτοσέλιδου ρεπορτάζ του «Θάρρους» στις 11 Ιουλίου, για την καθυστέρηση στην παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας και τις νέες συζητήσεις που έχει ξεκινήσει το Υπερταμείο με τους επενδυτές, ήρθε να δώσει χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινής», το οποίο αποκαλύπτει ότι η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών μετατέθηκαν για το Σεπτέμβριο.

Μάλιστα, στο εν λόγω δημοσίευμά του το «Θ» είχε αναφέρει ότι το Υπερταμείο έχει αρχίσει νέα σειρά συζητήσεων με τους τέσσερις ενδιαφερόμενους επενδυτές, αναζητώντας τη βέλτιστη λύση για τη σύμβαση παραχώρησης που πρέπει να συναφθεί, στο κείμενο της οποίας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η «Καθημερινή», προσπαθεί να καταλήξει εδώ και ενάμιση χρόνο!

Ζητούν παράταση

Ειδικότερα, σε χθεσινό της δημοσίευμα η «Καθημερινή» αναφέρει: «Επί ενάμιση και πλέον χρόνο, το Υπερταμείο επιχειρεί να καταλήξει στο κείμενο της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας, προκειμένου οι επενδυτές να μπορέσουν να υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους.

Ο δεύτερος κύκλος παρατηρήσεων των επενδυτών επί του προτεινόμενου συμβατικού κειμένου έληξε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Το Υπερταμείο, όμως, αποφάσισε να ζητήσει δεσμευτικές οικονομικές προσφορές στις 15 Σεπτεμβρίου.

Σε λιγότερο από δύο μήνες δηλαδή, εάν συνυπολογιστούν οι de facto νεκρές ημέρες του Αυγούστου, για ένα σύνθετο project, οι παράμετροι του οποίου μόλις τώρα ξεκαθαρίζουν.

Ήταν φυσικό, λοιπόν, οι επενδυτές να ζητήσουν παράταση τουλάχιστον κατά ένα μήνα. Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε νωρίς το 2022 και στα τέλη εκείνου του έτους είχαν εκδηλώσει επισήμως ενδιαφέρον τέσσερις κοινοπραξίες εταιρειών».

Μήλον της έριδος

Όπως αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες το «Θ», μήλον της έριδος αποτελούν τα μεγάλα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου, όπως η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης και ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών. Αυτά είναι και τα δύο πιο κρίσιμα έργα για τη λειτουργία του αεροδρομίου ως διεθνούς, αλλά, αφενός, έχουν μεγάλο κόστος, που εκτοξεύει τον προϋπολογισμό πολύ πιο πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ στα οποία υπολογίζεται η παραχώρηση, και, αφετέρου, «μπαίνει στη μύτη» του αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο θα κινδυνεύει πια να χάσει μεταφορικό έργο, καθώς το πιθανότερο είναι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να προτιμήσουν την Καλαμάτα. Κι αυτό, γιατί θα είναι φτηνότερη από την Αθήνα, ενώ η χρονική απόσταση με την πρωτεύουσα είναι όσο να πας από τη μια άκρη της Αθήνας στην άλλη.

Της Βίκυς Βετουλάκη