Απελευθερώνεται η αγορά των υπεραστικών μετακινήσεων με τα ΚΤΕΛ

Απελευθερώνεται η αγορά των υπεραστικών μετακινήσεων με τα ΚΤΕΛ

Απελευθερώνεται η αγορά των ΚΤΕΛ, καθώς πριν από λίγες ημέρες με υπουργική απόφαση καθορίστηκαν, εκ νέου, τα κριτήρια για το σχεδιασμό των δικτύων δρομολογίων, καθώς και οι ελάχιστες απαιτήσεις που θα πρέπει να πληρούνται κατά την εκτέλεσή τους.

Η απόφαση καθορίζει τους κανόνες και τα κριτήρια για το σχεδιασμό από τις Περιφέρειες των γραμμών και του συγκοινωνιακού έργου, τις ελάχιστες απαιτήσεις κατά την εκτέλεσή του, καθώς τα κριτήρια για τον καθορισμό των ελάχιστων υποχρεωτικών δρομολογίων και του χρόνου εκτέλεσης κάθε δρομολογίου.

Γεωγραφικά και πληθυσμιακά δεδομένα
Όπως ορίζεται, η βάση για τα παραπάνω θα είναι τα υφιστάμενα ετήσια προγραμματισμένα οχηματοχιλιόμετρα ανά γεωγραφική περιοχή, ενώ η απόκλιση από αυτά δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20%.

Στο θέμα της ζήτησης, οι απαραίτητες εκτιμήσεις θα γίνουν με βάση τα απολογιστικά δεδομένα των μετακινήσεων που γίνονται από τους σημερινούς φορείς εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου, δηλαδή τα ΚΤΕΛ.

Για να σχεδιαστεί το δίκτυο των γραμμών και η συχνότητα, τόσο σε επίπεδο αστικό και υπεραστικό όσο και σε διαπεριφερειακό, θα λαμβάνονται υπ’ όψιν γεωγραφικά και πληθυσμιακά δεδομένα, όπως και εποχικές διακυμάνσεις, για παράδειγμα σε τουριστικές περιοχές.

Προβλέπεται πως κάθε οικισμός άνω των 50 κατοίκων, με επαρκές οδικό δίκτυο, θα πρέπει να συνδέεται με την πλησιέστερη πόλη ή κωμόπολη, ενώ θα πρέπει να εξασφαλιστεί σύνδεση και μεταξύ των διοικητικών κέντρων περιφερειακών ενοτήτων και οικείας Περιφέρειας ή όμορων Περιφερειών.

Οι Περιφέρειες θα σχεδιάζουν
Οι Περιφερειακές Αρχές θα πρέπει να προχωρήσουν και στον προσδιορισμό του κόστους και της βιωσιμότητας του συγκοινωνιακού έργου, ώστε να εισηγηθούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα διενεργήσει τους διαγωνισμούς ένα ανώτατο όριο χρέωσης επιβατών και αποσκευών, συμπεριλαμβανομένου του εύλογου κέρδους.

Βάσει όλων των παραπάνω, όπως προβλέπονται στην υπουργική απόφαση, οι Περιφέρειες θα πρέπει να σχεδιάσουν το δίκτυο της γεωγραφικής τους περιοχής, με στόχο τη μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση με τακτικά δρομολόγια, την επαρκή συχνότητα σε εβδομαδιαία βάση και τον περιορισμό κατά το δυνατόν των μετεπιβιβάσεων.

Ακόμα, με γνώμονα την ασφάλεια, θα πρέπει να επιλέξουν τον κατάλληλο τύπο λεωφορείων και να εξασφαλίσουν την ύπαρξη τηλεματικής για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού.