Δ. Πτωχός: Σε ένα χρόνο η παράκαμψη Πεταλιδίου, τον Οκτώβριο παραδίδεται το αλιευτικό στο Μάραθο

Δ. Πτωχός: Σε ένα χρόνο η παράκαμψη Πεταλιδίου, τον Οκτώβριο παραδίδεται το αλιευτικό στο Μάραθο

Σε πήλινα πόδια το έργο  ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από τη Μικρή Μαντίνεια έως τις Κιτριές

Οι περιορισμένες χρηματοδοτήσεις είναι από τα δυσκολότερα ζητήματα που έχει αντιμετωπίσει αυτούς τους πρώτους μήνες της θητείας του ο νέος περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, όπως ο ίδιος είπε απαντώντας σε ερώτηση του «Θ». «Για εμάς η μεγάλη πρόκληση είναι να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους ελάχιστους πόρους που έχουμε», παρατήρησε.

Την Παρασκευή ο κ. Πτωχός επισκέφθηκε έργα που υλοποιεί η Περιφέρεια στη Μεσσηνία και συγκεκριμένα την παράκαμψη Πεταλιδίου, το αλιευτικό καταφύγιο στη Μαραθούπολη, το δρόμο προς τα Φιλιατρά, το λιμάνι της Κυπαρισσίας και τη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων στην Καλλιρρόη.

Στις επισκέψεις τον συνόδευσαν ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Ανδρέας Τσουκαλάς, στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας και ο εκτελεστικός γραμματέας Γιώργος Σπίνος.

Επίσης, απάντησε σε ρωτήσεις για άλλα έργα, όπως η ανάπλαση στο παραλιακό μέτωπο μέχρι τις Κιτριές, το οποίο αναβάλλεται προσωρινά προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα να αντιμετωπιστούν παράλληλα το πρόβλημα της στάθμευσης οχημάτων και το κυκλοφοριακό.

Σε ένα χρόνο η παράκαμψη του Πεταλιδίου
Για την παράκαμψη του Πεταλιδίου, είπε ότι τα έργα προχωρούν με πολύ καλό ρυθμό, ενώ σε σύντομο διάστημα θα εγκατασταθούν και οι υπεργολάβοι για να προχωρήσει η διάνοιξη του τούνελ. Διευκρίνισε, δε, ότι λύθηκαν και τα ζητήματα χρηματοδοτήσεων που είχαν προκύψει.

«Τρέχει παράλληλα μια διαδικασία για εκρηκτικά, αλλά για να μη χάνουμε χρόνο, θα ξεκινήσουμε συμβατικά. Εάν οι χρηματοροές μας είναι αυτές που πρέπει, νομίζω ότι είναι ένα έργο το οποίο θα μπορούσε να τελειώσει μέσα στους επόμενους 12 μήνες» δήλωσε ακόμη.

Η επόμενη αυτοψία έγινε στο αλιευτικό καταφύγιο του Μαράθου, το οποίο, όπως είπε ο περιφερειάρχης, έχει περάσει από πολλά εμπόδια: «Εξελίσσεται πολύ καλά και φιλοδοξούμε πως τον Οκτώβριο θα μπορούμε να το παραδώσουμε σε χρήση. Είναι ένα έργο όπου προχωρούν οι διαδικασίες για να μπει στο νέο κοινοτικό πρόγραμμα. Επαναλαμβάνω, πως το φυσικό του αντικείμενο εκτελείται αρκετά καλά».

Για το δρόμο προς τα Φιλιατρά, ο κ. Πτωχός ανέφερε πως υπάρχουν ζητήματα με έργα υποδομής, ειδικά με τις δύο γέφυρες, καθώς και ζητήματα χρηματοροών που πρέπει να αντιμετωπίσει η Περιφέρεια. Για το έργο αυτό και προκειμένου να μπορεί να παραδοθεί, θα υπάρξει ένα υποέργο για τον ηλεκτροφωτισμό του.

Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι της Κυπαρισσίας, σημείωσε ότι έχουν αποκατασταθεί σχεδόν πλήρως και πως περίπου σε ένα μήνα θα παραδοθεί προς χρήση στο Λιμενικό Ταμείο. Πρόσθεσε, πάντως, πως, όπως σε όλα τα έργα, χρειάζεται να γίνει ένα συμπληρωματικό έργο για την προστασία του λιμανιού, για το οποίο ακόμα δεν υπάρχουν πιστώσεις, αλλά θα είναι στις προτεραιότητες της Περιφέρειας.

Τέλος, για τη μονάδα απορριμμάτων στην Καλλιρρόη, την οποία επίσης επισκέφθηκε, σημείωσε ότι  οι εργασίες προχωρούν με καλό ρυθμό, εκτιμώντας ότι θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος.

Ανάπλαση παραλιακού μετώπου
Σε ερωτήσεις που δέχτηκε για το δρόμο Καλαμάτας – Ριζόμυλος, ο κ. Πτωχός είπε ότι γίνεται η εγκατάσταση του εργολάβου και έχουν ξεκινήσει κάποιες μικρές πρόδρομες εργασίες, ενώ καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για τις απαλλοτριώσεις.

Για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από τη Μικρή Μαντίνεια έως τις Κιτριές, σημείωσε πως είναι ένα έργο που η Περιφέρεια θέλει πολύ να εντάξει στο τεχνικό και αναπτυξιακό της πρόγραμμα, όμως πρώτα απ’ όλα «βλέπει» την προστιθέμενη αξία του και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν. Και εξήγησε: «Αυτό που είδαμε στη συγκεκριμένη μελέτη είναι ότι ενώ υπάρχει ένας σχεδιασμός για την ανάπλαση, δεν υπάρχει υποστηρικτικός σχεδιασμός για τη στάθμευση και το κυκλοφοριακό. Το να κάνουμε ένα έργο το οποίο θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ αυτά που θα λύσει, είναι κάτι που δε θα θέλαμε. Συνεπώς, δοκιμάζουμε μια πιο ολιστική προσέγγιση, ώστε να δούμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα της στάθμευσης, αλλά και της προστασίας των ακτών, καθώς δύο – τρία σημεία παρουσιάζουν μεγάλο πρόβλημα».

Τέλος, αναφερόμενος στις συναντήσεις με Δήμους που έχει κάνει, είπε ότι η ΟΧΕ Ταϋγέτου δεν παρουσίασε την ωριμότητα που επιθυμεί και έτσι θα μείνει λίγο πιο πίσω, ενώ η Περιφέρεια ετοιμάζει μια ακόμα ΟΧΕ που θα αφορά στο σύνολο της Πελοποννήσου. Εκεί, για πρώτη φορά, θα επιχειρηθεί να ενταχθούν και άυλες δράσεις, όπως είναι η επανασύσταση του brand name της Πελοποννήσου.

Της Βίκυς Βετουλάκη