Γ. Λαμπρόπουλος για Καλό Νερό-Τσακώνα: Η πραγματικότητα είναι αρνητική, αλλά ο ίδιος αισιοδοξεί…

Γ. Λαμπρόπουλος για Καλό Νερό-Τσακώνα: Η πραγματικότητα είναι αρνητική,  αλλά ο ίδιος αισιοδοξεί…

Αν και όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι το έργο «Δρόμοι της ανάπτυξης» που ανακοίνωσε το μακρινό 2007 ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, είχε αρκετές… τρύπες, που αποδείχτηκαν και στη συνέχεια, ο βουλευτής Μεσσηνίας Γ. Λαμπρόπουλος εξακολουθεί να… βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο για την υλοποίηση του δρόμου «εφιάλτη» Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Κι όλα αυτά, γιατί ενώ γνωρίζουμε για τις μελέτες, δεν ξέρουμε ποιος θα χρηματοδοτήσει ένα έργο που κρίνεται ασύμφορο οικονομικά από τους ιδιώτες.

Εν τούτοις, σε χθεσινό του δελτίο Τύπου εξακολουθεί να παραμένει… αισιόδοξος.

Αναλυτικά σημειώνει: «Το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στο δρόμο Τσακώνας-Πύργου, που συγκλόνισε το πανελλήνιο, καταδεικνύει την ανάγκη για άμεση απόφαση εκτέλεσης του έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου, ώστε να μη θρηνήσουμε και νέα θύματα.

Η κατασκευή του Δυτικού Άξονα, ο οποίος θα συνδέει και θα δώσει πνοή ανάπτυξης σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, κρύβει χαμένες ευκαιρίες, που μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.

Ειδικότερα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κώστα Καραμανλή, από το 2004, με υπουργό Δημοσίων Έργων τον Γιώργο Σουφλιά, προγραμμάτισε και ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για την κατασκευή ολόκληρου του Οδικού Άξονα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα, μήκους 365 χλμ. Η σύμβαση υπογράφηκε και κυρώθηκε στη Βουλή το Δεκέμβριο του 2007, με το Νόμο 3621/2007.

Ο δρόμος θα κατασκευαζόταν με Σύμβαση Παραχώρησης, τη μεγαλύτερη μέχρι τότε, και προβλεπόμενο κόστος 2,1 δισ. ευρώ, ενώ ο χρόνος αποπεράτωσης του συνολικού έργου ήταν 6 χρόνια. Στο τμήμα από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό θα γινόταν διαπλάτυνση του υπάρχοντος από 10 στα 17 μέτρα, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης, όπως ακριβώς κατασκευάστηκε ο δρόμος Λεύκτρο-Σπάρτη, με παράκαμψη της Ζαχάρως και στο ύψος της Λίμνης Καϊάφα θα ήταν βυθιζόμενος, για να μην υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Ωστόσο, εκδηλώθηκαν αντιδράσεις από κάποιους, οι οποίοι πίστευαν ότι ζημιώνονται τα οικόπεδά τους και στη συνέχεια, ένας ολιγομελής Περιβαλλοντικός Σύλλογος, περίπου 20 ατόμων, με έδρα το Κολωνάκι, κατέθεσε προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση της κατασκευής του έργου. Αρχικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατόπιν το Συμβούλιο Επικρατείας με απόφασή του, το 2010, δέχτηκε την προσφυγή και ζήτησε να μελετηθεί η χάραξη του δρόμου ανατολικά της Λίμνης Καϊάφα, στον ορεινό όγκο.

Την ακύρωση της σύμβασης για το τμήμα Πύργος-Τσακώνα, προφανώς επιθυμούσαν κατασκευαστές και τράπεζες, ελληνικές και ξένες, που συμμετείχαν, για οικονομικούς λόγους. Έτσι, χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία για κατασκευή και παράδοση στην κυκλοφορία του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

Το έτος 2013 η τότε συγκυβέρνηση, με το Νόμο 4219/2013, προχώρησε στην απένταξη του Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από το αρχικό και συνολικό τμήμα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

Το έτος 2021, με Νομοθετική Παρέμβαση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, άρθρο 82 Ν.4876/2021, το τμήμα Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα επανεντάχθηκε.

Σύμφωνα με πρόσφατη συνάντηση και ενημέρωση που είχα από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, έχουν ωριμάσει οι μελέτες και εξετάζεται η επιλογή της λύσης, η οποία θα είναι αφενός συμβατή με τα προβλεπόμενα στην απόφαση του ΣτΕ και αφετέρου θα πρέπει να κατατεθούν προτάσεις με κόστος κατασκευής προσιτό.

Μέχρι, όμως, να οριστικοποιηθούν οι προτάσεις, αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η έναρξη της κατασκευής των 13 χιλιομέτρων, του τμήματος από τον Πύργο μέχρι τον κόμβο του Αλφειού, που δεν υπάρχουν θέματα περιβαλλοντικά. Με δεδομένη την πολιτική βούληση της κυβέρνησης, προχωρούν οι διαδικασίες και θα αναζητηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης και κατασκευής του έργου.

Στις 24/4/2024, σε συνάντηση που είχαμε βουλευτές της Πελοποννήσου με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, όπως είχα πράξει και σε προηγούμενες συναντήσεις, έθεσα με επιχειρήματα και ζήτησα την κατασκευή του Τσακώνα-Πύργος.

Είναι γνωστές οι συνεχείς προσπάθειες και ο αγώνας μου για όλα τα έργα του νομού. Αυτό έχω πράξει σε όλη μου τη θητεία ως βουλευτής αλλά και ως υφυπουργός Εθνικής Άμυνας της πρώτης κυβέρνησης του Κώστα Καραμανλή από το 2004, για την κατασκευή του δρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας, την Περιφερειακή της Καλαμάτας (η σύμβαση και για τα δυο παραπάνω έργα κυρώθηκε στη Βουλή τον

Ιούλιο του 2007 με το Νόμο 3359/2007), την αποκατάσταση της γκρεμισμένης Τσακώνας, αλλά και την έναρξη των διαδικασιών για την εκπόνηση της μελέτης του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος- Μεθώνη τον Ιούλιο του 2006, με τον τότε υπουργό Γιώργο Σουφλιά.

Με τον ίδιο επίμονο τρόπο θα συνεχίσω να αγωνίζομαι και να πιέζω πολιτικά για την κατασκευή του Τσακώνα-Πύργος, αυτού του μεγάλου έργου για τη Μεσσηνία και όλη τη Δυτική Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας παραδόθηκε το 2012, ενώ ο άξονας Κόρινθος-Πάτρα παραδόθηκε το 2017 και η Καλαμάτα είναι από τις λίγες πόλεις στην Ελλάδα που διαθέτουν Περιφερειακό Δακτύλιο, ενώ το Πάτρα-Πύργος δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί».