Η μείωση στις εξαγωγές ελαιολάδου από τη Μεσσηνία άγγιξε το 47%!

Η μείωση στις εξαγωγές ελαιολάδου  από τη Μεσσηνία άγγιξε το 47%!

Γ. Γκούμας: «Τα επόμενα χρόνια θα είναι δύσκολα για τα μεσσηνιακά προϊόντα»

Μείωση που αγγίζει ακόμα και το 47% έχει καταγραφεί στις εξαγωγές της κατηγορίας «έλαια και λίπη», ενώ και η εγχώρια κατανάλωση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου έχει μειωθεί κατά 40%.

Αυτές είναι ορισμένες από τις διαπιστώσεις του εξαγωγέα και προέδρου της μεσσηνιακής εταιρείας Agrexpo, Γιώργου Γκούμα, όσον αφορά στην πορεία των εξαγωγών προϊόντων από τη Μεσσηνία φέτος, ενώ δεν είναι και ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον των μεσσηνιακών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, εξαιτίας της αδιαφορίας στήριξης των επιχειρήσεων που τα προωθούν.

Μεγάλη μείωση για το ελαιόλαδο

Η οικονομική δυσπραγία των τελευταίων χρόνων, και ιδιαίτερα φέτος, δεν έχει επηρεάσει μόνο τα μικρονοικοκυριά, αλλά και σημαντικούς τομείς της οικονομίας. Παρά ταύτα, όπως μας διευκρίνισε ο κ. Γκούμας, οι ελληνικές  εξαγωγές δείχνουν γενικά αύξηση περίπου στο 2%, όχι όμως όλες οι κατηγορίες.

Στην κατηγορία «έλαια και λίπη» υπάρχει σημαντική μείωση, που φθάνει το 47%, μας επισήμανε και συνέχισε: «Αυτό παρατηρείται και στην εγχώρια αγορά, όπου η μείωση κατανάλωσης, ειδικά του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου, αγγίζει το 40%! Στη μείωση των εξαγωγών σημαντικός παράγοντας είναι και η μείωση της παραγωγής εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου στην Ελλάδα. Αν συνδυαστεί με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, καταλαβαίνουμε ότι διανύουμε μια νέα περίοδο κρίσης στην αγορά. Σε αυτό προσθέστε τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στον πρωτογενή τομέα και τον πιο καθοριστικό παράγοντα, που είναι πλέον εδώ, την κλιματική αλλαγή».

Δυσοίωνο το μέλλον των μεσσηνιακών προϊόντων

Μείωση κατανάλωσης ελαιολάδου καταγράφεται, όπως είναι αναμενόμενο, και στο εξωτερικό, με τον κ. Γκούμα να εξηγεί ότι η άνοδος των τιμών στο ράφι δημιούργησε αναστάτωση στον καταναλωτή: «Όλα αυτά τα χρόνια η χώρα μας, υστερώντας στο marketing, δεν μπορεί να επικοινωνήσει στον καταναλωτή τα πραγματικά αίτια ανόδου των τιμών, όπως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί από την κλιματική αλλαγή, το αυξημένο κόστος της ενέργειας και την παγκόσμια έλλειψη εργατών γης».

Ο ίδιος πιστεύει ότι «το μέλλον των μεσσηνιακών προϊόντων είναι δυσοίωνο, αν δεν αλλάξουν οι πολιτικές», και δεν είναι η πρώτη φορά που χτυπά «καμπανάκι» κινδύνου. Όπως μας είπε, ανησυχεί πολύ για το μέλλον των προϊόντων μας, δεδομένης της σχετικής αδιαφορίας μέχρι τώρα για τις επιχειρήσεις που προωθούν τα προϊόντα της Μεσσηνίας στη διεθνή αγορά.

Ο κ. Γκούμας εξήγησε ότι ο σχεδιασμός και η εξωστρέφεια για τους πολύ σημαντικούς αυτούς τομείς είναι ανύπαρκτα στοιχεία για τις διοικήσεις σε κεντρικό, αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο.

«Διαρθρωτικά προβλήματα των υπηρεσιών, ελλείψεις προσωπικού, υποδομών και γραφειοκρατία απασχολούν το μέσο επιχειρηματία και τον αποπροσανατολίζουν από την αναγκαία προσπάθεια προώθησης των προϊόντων μας που πρέπει να διατηρεί. Αν δεν υπάρξει συνεργασία όλων των εμπλεκομένων σε παραγωγή, μεταποίηση και εξαγωγή των μεσσηνιακών προϊόντων πολύ φοβάμαι ότι τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ δύσκολα!», κατέληξε.

Της Βίκυς Βετουλάκη