Κίνημα διάσωσης- επαναλειτουργίας σιδηροδρόμου Πελοποννήσου

Κίνημα διάσωσης-  επαναλειτουργίας σιδηροδρόμου Πελοποννήσου

«Να υπάρξει, επιτέλους, έμπρακτη πολιτική βούληση για διάσωση μετρικού σιδηροδρόμου»

-Ηχηρή παρέμβαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου

Στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου που έγινε στην Τρίπολη την περασμένη Δευτέρα συζητήθηκε το θέμα του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.

Εισηγητής ήταν ο περιφερειακός σύμβουλος Μεσσηνίας, Μανώλης Μάκαρης, o οποίος έθεσε σειρά ερωτημάτων, ενώ μετά μίλησε εκ μέρους της πλειοψηφίας ο κ. Ανδρέας Τσουκαλάς. Παρέμβαση έγινε και από τον περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό, ο οποίος, πέραν του μνημονίου συνεργασίας που υπογράφηκε στην ελβετική πρεσβεία, ανέφερε ότι έχει συμφωνήσει με τον ΟΣΕ για να πραγματοποιηθεί σχετική μελέτη από τον Οργανισμό.

Από την αντιπολίτευση μίλησαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι Πέτρος Τατούλης, Δημήτρης Κουτσούλης, Κωνσταντίνα Νικολάκου, Αγγ. Παπαγγελόπουλος, Παν. Μερμήγκης και Ευάγγ. Γιαννακούρας.

Η συνεδρίαση έκλεισε με την παρέμβαση του Κωνσταντίνου Μπρούσαλη ως εκπροσώπου του Κινήματος Διάσωσης και Επαναλειτουργίας του Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου.

Κάνοντας δραματική έκκληση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, τόνισε το ζητούμενο: «Να υπάρξει, επιτέλους, έμπρακτη πολιτική βούληση για τη διάσωση του μετρικού σιδηροδρόμου».

Αναφέρθηκε σε διεθνή παραδείγματα και στις πραγματικές δυνατότητες της ανακαινισθείσας γραμμής και επισήμανε την ανάγκη «να σταματήσει η παραπομπή του θέματος σε προσδοκίες με διαφυγή μέσω μελετών, όταν είναι πασιφανής και ολοφάνερη η συντελούμενη ραγδαία καταστροφή, ιδιαίτερα από την επιθετική δασοποίηση, που εξαφανίζει τη γραμμή».

Για να γίνει οτιδήποτε, είπε, «προϋπόθεση είναι να υπάρχει η γραμμή». Κάλεσε, δε, «σε υπέρβαση από την πεπατημένη σκέψη» και αναφέρθηκε στην τεράστια απορρόφηση πόρων «για φαραωνικούς αυτοκινητόδρομους που θεωρήθηκαν αναπτυξιακή πανάκεια», ενώ επισήμανε την ήδη παρούσα κλιματική καταστροφή.

Ζήτησε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου «να μη σέρνεται μόνο πίσω από πρωτοβουλίες τρίτων, όπως του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης κ.λπ.», το οποίο χαρακτήρισε σύμμαχο στον αγώνα του ΚΙ.Δ.Ε.ΣΙ.Π., καλώντας την «να διεκδικήσει δυναμικά από την κεντρική εξουσία έναν άμεσο ρόλο για τη διάσωση του καταστρεφόμενου σιδηρόδρομο της περιοχής».

Πρόβαλλε «τη βαρύτατη πολιτική ευθύνη του περιφερειακού θεσμού στην υπόθεση» και ζήτησε από την Περιφερειακή Αρχή, «ως το πιο αρμόδιο όργανο εκπροσώπησης των συμφερόντων της Πελοποννήσου, να συντονίσει τους συναρμόδιους φορείς για να προωθηθεί άμεσα η προληπτική συντήρηση της γραμμής, γιατί άμα συνεχιστεί η απραξία, το κόστος ανάταξής της μελλοντικά θα γίνει απαγορευτικό και θα αποτελεί το διαρκές απαγορευτικό άλλοθι για την οριστική εγκατάλειψή της». «Άμα δεν υπάρξει σύντομα δράση, η υπόθεση τελείωσε» είπε χαρακτηριστικά.