Μυστικοπάθεια για το τι προβλέπει η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Μυστικοπάθεια για το τι προβλέπει η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας

Καμία επέκταση του διαδρόμου σύμφωνα με πληροφορίες του προέδρου των ξενοδόχων

«Από την πληροφόρηση που έχω, ούτε ένα μέτρο επιπλέον δε θα κατασκευασθεί για την επιμήκυνση του υπάρχοντος διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας».

Με τη δήλωση αυτή στο «Θάρρος» του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρη Καραλή, επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες και οι φόβοι που στις 11 Ιουλίου εκφράσαμε με δημοσίευμά μας για τα έργα που θα περιληφθούν στην παραχώρηση για το αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Ο κ. Καραλής καλεί δημόσια τον περιφερειάρχη, τους βουλευτές, τους δημάρχους και τους φορείς από κοινού να αναλάβουν δράσεις, προκειμένου να δοθούν τώρα σαφείς απαντήσεις από τους αρμοδίους για το τι ακριβώς περιλαμβάνει η παραχώρηση.

Καμία επέκταση
Ο κ. Καραλής επιβεβαίωσε ακόμα ότι αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία μόχλευσης για περιορισμό του οικονομικού και του τεχνικού αντικειμένου των έργων που θα περιλαμβάνονται στην παραχώρηση του αεροδρομίου. «Σύμφωνα με την πληροφόρησή μου, ούτε ένα μέτρο δε θα προστεθεί στον υφιστάμενο διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης.  Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης αεροπλάνων μεγαλύτερης δυναμικότητας. Ας μην κάνουμε, λοιπόν, “όνειρα θερινής νυκτός” ότι, για παράδειγμα, θα έρχονται αεροπλάνα από την Αμερική…».

Σε ερώτησή μας για το ποιος πιστεύει ότι είναι ο λόγος που δε θα συμπεριληφθεί η επέκταση του διαδρόμου, ο κ. Καραλής είπε: «Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, εφόσον τίθεται εξαρχής το θέμα να κατασκευασθεί ένα διεθνές αεροδρόμιο που θα εξασφαλίζει τις λειτουργικές ανάγκες, ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις να ανοίξουμε περισσότερες αγορές, δε θα έπρεπε να είναι το βασικό ζητούμενο».

Υπενθυμίζεται ότι στο δημοσίευμά του το «Θ» στις 11 Ιουλίου είχε μεταφέρει τις πληροφορίες ότι θα υπάρξει σημαντικός περιορισμός των έργων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, με βασικές περικοπές στην επέκταση του διαδρόμου και το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών. Πρώτον, λόγω υψηλού κόστους που οι επενδυτές δε θέλουν και, δεύτερον, λόγω πιέσεων από τον όμιλο που διαχειρίζεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα, καθώς αυτά τα έργα θα έδιναν τη δυνατότητα σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να προσγειώνονται στην Καλαμάτα με πολύ μικρότερο κόστος, με συνέπεια το αεροδρόμιο της Αθήνας να χάσει σημαντικό μεταφορικό έργο.

«Γιατί δε μας λένε τι προβλέπεται;»
Ο κ. Καραλής απηύθυνε έκκληση σε όλους τους παράγοντες, Περιφέρεια, βουλευτές δημάρχους, προέδρους φορέων, από κοινού να κάνουν αγώνα και να υλοποιηθεί η υπόσχεση που τους έχουν δώσει για το τι περιλαμβάνει η παραχώρηση. «Πρέπει να μάθουμε, επιτέλους, ποιο είναι το αντικείμενο αυτής της περίφημης ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Γιατί πρέπει να βρίσκεται στα απόρρητα; Εδώ και τώρα πρέπει με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού να υπάρξει συντονισμός και να κληθεί ο αρμόδιος του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ να μας πληροφορήσουν ποιο είναι ακριβώς το αντικείμενο και τι προβλέπει. Να σταματήσουν, επιτέλους, οι υπεκφυγές και τα μισόλογα. Το αεροδρόμιο ήταν και παραμένει ο βασικός πυλώνας για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε κάποια στιγμή να δούμε την περιοχή μας να μπαίνει στους τουριστικούς προορισμούς, όταν μάλιστα ήδη έχουν αρχίσει τα φαινόμενα υπερτουρισμού σε πολλές κορεσμένες περιοχές της Ελλάδας», κατέληξε ο Καραλής.

Της Βίκυς Βετουλάκη