Στον «αέρα» δύο διαγωνισμοί της Περιφέρειας, μισού εκατ. ευρώ, για τουριστική προβολή

Στον «αέρα» δύο διαγωνισμοί της Περιφέρειας, μισού εκατ. ευρώ, για τουριστική προβολή

Τρέχουν ήδη οι προθεσμίες για «διεθνή δικτύωση» και «προώθηση τουρισμού»

Σε δύο μεγάλους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, άνω του μισού εκατομμυρίου ευρώ, για δράσεις που αφορούν στον τουρισμό και την προβολή της περιοχής, προχώρησε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις της Περιφερειακής Επιτροπής, αλλά και τη δημοσιοποίηση των σχετικών διαγωνισμών.

Το πρώτο έργο έχει τίτλο «Δράσεις Διεθνούς Δικτύωσης για την ενίσχυση της προβολής του προορισμού Πελοπόννησος», προϋπολογισμού 240.000 ευρώ. Το δεύτερο έργο έχει τίτλο «Προώθηση Τουρισμού (Εκδηλώσεις/Διοργανώσεις/ Φεστιβάλ – Μελέτες – Ψηφιακά Κανάλια) για το έτος 2024», με προϋπολογισμό 274.040 ευρώ.

Αμφότεροι οι διαγωνισμοί βρίσκονται ήδη στον αέρα και έχουν καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών ο μεν πρώτος μέχρι 24 Ιουλίου, ο δε δεύτερος μέχρι 25 Ιουλίου.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, είναι πως η δεύτερη δράση του δεύτερου διαγωνισμού «πατά» εξ ολοκλήρου στο περίφημο και ιδιαίτερα δαπανηρό tebEx που διοργανώθηκε πέρυσι από την Περιφέρεια, αναφέροντας τη συνέχιση υλοποίησης προγράμματος ταξιδιών εξοικείωσης για bloggers και influencers. Βέβαια, μέχρι σήμερα μετρήσιμα αποτελέσματα από τη συγκεκριμένη διοργάνωση δεν έχουν ανακοινωθεί.

Πάντως και οι δύο διαγωνισμοί έχουν διάρκεια υλοποίησης μέχρι το τέλος του 2024.

Διεθνής δικτύωση

Στο πρώτο έργο, που έχει ως θέμα τις «Δράσεις Διεθνούς Δικτύωσης για την ενίσχυση της προβολής του προορισμού Πελοπόννησος», βασική επιδίωξη είναι η αειφόρος αναπτυξιακή και τουριστική ανέλιξη της Περιφέρειας και ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες σχετικά με τη μελέτη και αξιοποίηση των καναλιών διεθνούς δικτύωσης για την προβολή και την αναγνωρισιμότητα του προορισμού «Πελοπόννησος».

Το έργο διαρθρώνεται σε τρία υποέργα:

Το πρώτο υποέργο αφορά στην εκπόνηση Σχεδίου Marketing και την επικαιροποίηση τράπεζας πληροφοριών (Market Intelligence). Βασικό εργαλείο για την υλοποίηση του αντικειμένου θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ και πλάνο ενεργειών δικτύωσης για την επικοινωνία του προορισμού σε αγορές στόχευσης οι οποίες συνδέονται με το Διεθνή Αερολιμένα Καλαμάτας. Για τη σύνταξη του σχεδίου ο ανάδοχος θα πρέπει να λάβει υπ’ όψιν την οικεία Στρατηγική Τουρισμού. Το σχέδιο πρέπει κατ’ ελάχιστον να περιλαμβάνει την καταγραφή των καλών πρακτικών διεθνούς δικτύωσης και των καναλιών προώθησης που αξιοποιούν ανταγωνιστικοί προορισμοί της Ευρώπης. Επίσης, το υποέργο αυτό περιλαμβάνει την επικαιροποίηση της τράπεζας πληροφοριών (market intelligence) της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με χαρακτηριστικά της οικείας τουριστικής αγοράς, η οποία θα μπορέσει να χαρτογραφήσει το προφίλ των επιβατών που επισκέπτονται την Περιφέρεια μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας.

Το Πλάνο Ενεργειών Δικτύωσης θα πρέπει να συνοδεύεται από συγκεκριμένους δείκτες αξιολόγησης (KPI’s) και αντίστοιχες προβλέψεις. Η επικαιροποίηση της τράπεζας πληροφοριών με στοιχεία που συλλέγονται από βάσεις δεδομένων εισιτηρίων και κρατήσεων, καθώς και συγκριτικών στατιστικών στοιχείων με άλλα ανταγωνιστικά αεροδρόμια, είναι μια βέλτιστη πρακτική που εφαρμόζεται από όλα τα αεροδρόμια που έχουν επιτυχημένες στρατηγικές ανάπτυξης αερογραμμών.

Έτσι, η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα αποκτήσει μοναδικές πληροφορίες που θα βοηθήσουν καταρχάς στις συζητήσεις τόσο με τις υπάρχουσες όσο και τις μελλοντικές αεροπορικές εταιρείες, των οποίων βασικό μέλημα είναι η πλήρης εικόνα κάθε αγοράς στην οποία θέλουν να επενδύσουν. Επιπλέον, θα βοηθήσουν τους τουριστικούς φορείς και τις τουριστικές επιχειρήσεις της Περιφέρειας. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα περιλάβει στη στρατηγική ανάπτυξης αερογραμμών την επικαιροποίηση μιας τράπεζας πληροφοριών (market intelligence) για το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Επιπλέον, στην περιγραφή του αντικειμένου στη διακήρυξη αναφέρεται ότι οι προορισμοί που θα επιλεγούν για τη μελέτη των καλών πρακτικών που εφαρμόζουν θα πρέπει να έχουν κοινά χαρακτηριστικά με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, επομένως αναμένεται να προσδιοριστούν κυρίως από τις χώρες της Νότιας Ευρώπης (π.χ. Ιταλία, Ισπανία, Κροατία και Νότια Γαλλία).

Το 2ο υποέργο περιλαμβάνει τη δημιουργία των υλικών επικοινωνίας τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για το Πλάνο Ενεργειών Δικτύωσης, αφού ληφθεί υπ’ όψιν το υφιστάμενο brand, Peloponnese – Greece Beyond The Obvious.

Το 3ο υποέργο περιλαμβάνει την υλοποίηση του Σχεδίου και του Πλάνου Ενεργειών Διεθνούς Δικτύωσης του πρώτου υποέργου.

Προώθηση Τουρισμού

Ο δεύτερος διαγωνισμός έχει αντικείμενο την «Προώθηση του Τουρισμού (Εκδηλώσεις/Διοργανώσεις/ Φεστιβάλ – Μελέτες – Ψηφιακά Κανάλια) για το έτος 2024».

Όπως αναφέρεται στην ανάλυση της διακήρυξης, περιλαμβάνεται ο εμπλουτισμός και η διαχείριση των ψηφιακών καναλιών τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Πελοποννήσου και η μελέτη και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγράμματος ταξιδιών εξοικείωσης bloggers και influencers μέσα από την πλατφόρμα visitpeloponnese.com.

Το έργο περιλαμβάνει δύο δράσεις. Η πρώτη αφορά στον εμπλουτισμό και στη διαχείριση των οικείων ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου mythicalpeloponnese (facebook, Instagram, youtube), καθώς και στη διαχείριση της οικείας ψηφιακής πλατφόρμας τουριστικής προβολής visitpeloponnese.com.

Θα επιδιωχθεί η παρουσία του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου σε ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας και συγκεκριμένα αναφέρεται: «Η Περιφέρεια διαθέτει σήμερα παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, μέσω λογαριασμών σε Facebook, Instagram και Youtube. Σε μηνιαία βάση πραγματοποιούνται περί τις 12 – 15 αναρτήσεις. Στο πλαίσιο της παρούσας σύμβασης ο ανάδοχος καλείται να αναλάβει τη διαχείριση των υφιστάμενων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και την προσθήκη της παρουσίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου στις πλατφόρμες Tiktok και X (πρώην Twitter). Ο ανάδοχος καλείται να εκπονήσει και να εξειδικεύσει τη στρατηγική διαχείρισης (κοινά στόχοι, επικοινωνιακά μηνύματα, πιθανή χρονική ή θεματική τμηματοποίηση συνόλου ενεργειών κ.ά.) τόσο για τα οικεία ψηφιακά κανάλια mythicalpeloponnese όσο και για τις καμπάνιες newsletter, και να υποβάλει τεκμηριωμένη αναλυτική πρόταση, αφού προηγουμένως λάβει υπόψη του τη συνολική τουριστική στρατηγική της Περιφέρειας Πελοποννήσου και τα ειδικά χαρακτηριστικά του πληροφοριακού συστήματος DMS που χρησιμοποιεί.

Επίσης, ο ανάδοχος θα συντάξει πλήρες Πλάνο Δημοσιότητας για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και τις καμπάνιες newsletter».

Σε αυτή τη δράση περιλαμβάνεται, ακόμη, η σύνταξη οδηγού εφαρμογής brand με επικαιροποιημένα χαρακτηριστικά σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση και ο σχεδιασμός βασικών υλικών επικοινωνίας για την υλοποίηση του Πλάνου Δημοσιότητας.

Το τρίτο σκέλος της πρώτης δράσης είναι η υλοποίηση πλάνου δημοσιότητας και η διαχείριση λογαριασμών, ενώ το τέταρτο ο καθορισμός στρατηγικής διαχείρισης και πλάνου ενεργειών του portal visitpeloponnese.com, όπου πρέπει να γίνει η διαχείριση και επικαιροποίηση περιεχομένου της πλατφόρμας, αλλά και η ανανέωση της αρχικής σελίδας 4-5 φορές την εβδομάδα, για να κινεί το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Ταξίδια εξοικείωσης

Η δεύτερη δράση του διαγωνισμού αφορά στη μελέτη και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγράμματος ταξιδιών εξοικείωσης bloggers και influencers μέσω του πληροφοριακού συστήματος visitpeloponnese.com

Για τον καθορισμό της στρατηγικής και του πλάνου ενεργειών αναφέρεται στην περιγραφή του αντικειμένου του διαγωνισμού: «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου κατά το έτος 2023 διοργάνωσε το διεθνές συνέδριο bloggers και content creators TBEX Europe 2023. Η πραγματοποίηση του συνεδρίου κρίθηκε επιτυχής με τη συμμετοχή περισσοτέρων των 300 συνέδρων απ’ όλο τον κόσμο, η πλειονότητα των οποίων διέμεινε στην Πελοπόννησο για χρονικό διάστημα πολλαπλάσιο της διάρκειας του συνεδρίου, δημιουργώντας και δημοσιεύοντας ταξιδιωτικό περιεχόμενο προβολής της Πελοποννήσου. Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στην αξιοποίηση και περαιτέρω ενδυνάμωση της διείσδυσης του προορισμού στην αγορά των bloggers και content creators, με την ανάπτυξη ενός μόνιμου προγράμματος δικτύωσης του προορισμού με τα μέλη αυτής της κοινότητας, την πραγματοποίηση ταξιδίων εξοικείωσης με τη συμμετοχή τους, και την ενίσχυση των αντιλήψεών τους για τις τοπικές επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, ο ανάδοχος καλείται να μελετήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να αναπτύξει τους μηχανισμούς και την κατάλληλη εργαλειοθήκη για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού, και να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, το συντονισμό και τη διαχείριση για την πιλοτική εφαρμογή του και τα πρώτα ταξίδια εξοικείωσης. Επίσης, ο ανάδοχος θα λειτουργήσει και ως ο συντονιστής της υλοποίησης του προγράμματος φιλοξενίας από τη στρατηγική μέχρι την υλοποίηση και τη διαχείριση, με στόχο την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας που προβάλλει την ομορφιά, τον πολιτισμό και τις εμπειρίες του προορισμού. Παράλληλα, θα ενθαρρύνει τη συνεργασία δημιουργών περιεχομένου και επιχειρήσεων».

Ειδικοί στόχοι της δράσης είναι:

•Η δημιουργία ενός sub brand το οποίο θα απευθύνεται στη διεθνή κοινότητα bloggers και content creators και η εξειδίκευση του concept του προγράμματος

•Η δημιουργία των κατάλληλων προσκλήσεων (RFP’s) τα οποία να απευθύνονται στα μέλη της κοινότητας των bloggers και σε δυνητικούς partners/sponsors για τη συνδρομή τους στην υλοποίηση του προγράμματος

•Η δημιουργία κάθε υλικού επικοινωνίας για την υλοποίηση του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου ενός site map για τη δημιουργία ενός microsite

•Η υλοποίηση, ενδεικτικά, πέντε ταξιδίων, ένα σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα

•Η δημιουργία επεκτάσιμης βάσης δεδομένων με όλους τους εταίρους οι οποίοι θα έχουν συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Τέλος, στη δράση περιλαμβάνεται η υλοποίηση του πλάνου ενεργειών έως και το χρόνο οριστικοποίησης των ταξιδίων και η σύνταξη απολογιστικής έκθεσης της δράσης και των ταξιδίων εξοικείωσης.

Της Βίκυς Βετουλάκη