Στην κοινοπραξία «Δομοτεχνική-Λατομική» θα ανατεθεί το έργο συντήρησης οδικών τμημάτων στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με δημοσίευμα του ypodοmes.gr.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η συγκεκριμένη κοινοπραξία με προσφορά έκπτωσης 24,72% ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος.
Διαγωνισμός
Στο διαγωνισμό που διενεργήθηκε στις 4 Ιουνίου, έλαβαν επίσης μέρος τα εξής σχήματα: ΔΙΟΝ ΑΒΕΤΕ με έκπτωση 12%, ΣΑΚΚΕΛΑΡΗΣ-ΛΙΑΡΟΣ με 11,14%, ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ με 8,79%, ΙΝΤΕΡΚΑΤ με 6,21%, ΕΡΓΟΡΟΗ με 6% και ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΡΓΩΝ με 5,09%.
Η Επιτροπή Διαγωνισμού πραγματοποίησε τον πλήρη έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και των οικονομικών προσφορών, τον έλεγχο ομαλότητας και τον έλεγχο εγκυρότητας των εγγυητικών επιστολών συμμετοχής. Ελέγχθηκε αν τεκμαίρονται ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, που εμφανίζουν απόκλιση μεγαλύτερη των δέκα ποσοστιαίων μονάδων, και αφού αξιολόγησε την αιτιολόγηση της προσφοράς του οικονομικού φορέα «Δομοτεχνική ΑΦΟΙ Β Καραλέκα, Ανώνυμη Τεχνική Εμπορική Λατομική Μελετητική Οικοδομική Τουριστική Βιομηχανική Εταιρεία», έγιναν αποδεκτές και οι επτά προσφορές.
Τώρα εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις ή άλλα θέματα, ο διαγωνισμός θα περάσει στην επόμενη φάση που είναι η σύνταξη της σύμβασης και η παροχή δικαιολογητικών, ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η υπογραφή της σύμβασης.
Η δημοπράτηση του έργου κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να γίνει συντήρηση και βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και λειτουργίας του υπόψη οδικού τμήματος, στο πλαίσιο της.
Το κόστος του έργου με τον αναλογούντα ΦΠΑ ανέρχεται σε 14 εκατ. ευρώ. Η διαδικασία για το έργο ξεκίνησε ήδη το 2023, καθώς τον περασμένο Νοέμβριο υπήρξε αίτημα της Διεύθυνσης Δ14 προς το γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών για τη δημοπράτηση του έργου.
Στη συνέχεια, τον ίδιο μήνα το αίτημα εγκρίθηκε, ενώ λίγες ημέρες αργότερα, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, εγκρίθηκε η διενέργεια διαγωνισμού με το παραπάνω ποσό.
Προϊσταμένη Αρχή είναι η Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14) και Διευθύνουσα Υπηρεσία η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος & Ιονίων Νήσων.
Το έργο
Τα έργα συντήρησης αφορούν οδικά τμήματα στις Περιφερειακές Ενότητες Κορινθίας, Αχαΐας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας και Αιτωλοακαρνανίας, ενώ η σύμβαση δεν υποδιαιρέθηκε σε τμήματα, καθώς το προς συντήρηση οδικό δίκτυο είναι συνεχές και ενιαίο.
Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση άμεσων και βραχυπρόθεσμων παρεμβάσεων για τη συντήρηση και βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και λειτουργίας οδικών τμημάτων των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου.
Τα τμήματα που αφορούν στη Μεσσηνία είναι:
-Του παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ στο τμήμα Αθηνών – Κορίνθου, από πέρας διοικητικών ορίων Περιφέρειας Αττικής έως Α.Κ. Αρχ. Κορίνθου και στην Παράκαμψη Πάτρας
-Των παράπλευρων τοπικών οδών του τμήματος Κόρινθος – Τρίπολη – Παραδείσια- Αρφαρά του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Οι εργασίες συντήρησης αφορούν στην αποκατάσταση βλαβών των ασφαλτικών οδοστρωμάτων, στον έλεγχο, στη συντήρηση και στην επισκευή τεχνικών έργων, στην ανακαίνιση/συντήρηση ασφαλτοταπήτων, στην αποκατάσταση-αντιμετώπιση τοπικών ελλείψεων, στην κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, στην αποκατάσταση σπασμένων ιστών πινακίδων κυκλοφορίας, στην αποκατάσταση κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας και κιγκλιδωμάτων γεφυρών λόγω ατυχημάτων και γενικότερα στην άμεση αποκατάσταση του εξοπλισμού ασφαλείας της οδού, στη συντήρηση του ηλεκτροφωτισμού, κ.λπ.
Παράλληλα με αυτές τις εργασίες θα ελεγχθούν τα αποχετευτικά συστήματα, δηλαδή φρεάτια, τάφροι ομβρίων και αγωγοί, θα καθαριστούν και θα αποκατασταθεί οποιαδήποτε βλάβη εντοπιστεί, ενώ θα αφαιρεθεί η ανεπιθύμητη βλάστηση και θα κοπούν κλαδιά που εμποδίζουν την ορατότητα και δημιουργούν προβλήματα στην ασφαλή διέλευση της οδού.
Τέλος, στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται μελέτες που θα συνταχθούν από τον ανάδοχο και αφορούν στην επισκευή/αποκατάσταση τεχνικών.
Επίσης, περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες μελέτες εφαρμογής, οι οποίες θα συνταχθούν αδαπάνως από τον ανάδοχο, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Διευθύνουσας Υπηρεσίας.
Στις εργασίες βελτίωσης των συνθηκών λειτουργίας του οδικού τμήματος περιλαμβάνονται εργασίες τεχνικής αστυνόμευσης, επιθεωρήσεων και καθαριότητας οδού.
Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου ορίζεται σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.