Ξεκινούν οι εργασίες στο δρόμο Μεσσήνης – Ριζόμυλου
Διαπλάτυνση και απαλλοτριώσεις στο δρόμο για Μπούκα
– Αγωνία για τη λειτουργία του λούνα παρκ
Συνεδρίαση με εντάσεις, αλλά και κρίσιμες ερωτήσεις, ήταν αυτή που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, κάτι βέβαια που μπορεί να χαρακτηριστεί και λογικό, μιας και επρόκειτο για συνεδρίαση λογοδοσίας, με τους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης να θέτουν το ερώτημά τους και να περιμένουν τη σχετική απάντηση.
Στάσεις λεωφορείου
Η συνεδρίαση, λοιπόν, ξεκίνησε με ερώτηση του κ. Κώστα Μαλλιώτη, ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί για το τι γίνεται με το έργο αντικατάστασης – βελτίωσης των στάσεων λεωφορείου στην έκταση του Δήμου. Όπως υποστήριξε, πρόκειται για έργο που έχει εγκριθεί από το 2021, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι.
Αρμόδιος αντιδήμαρχος για να του απαντήσει ήταν ο κ. Σπύρος Κοντοθανάσης, σημειώνοντας πως η επικαιροποίηση της μελέτης έγινε στις 19 Αυγούστου και πλέον το έργο είναι προς δημοπράτηση. Η αύξηση της τιμής του χάλυβα, εξήγησε, επηρέασε τον προϋπολογισμό, που ήταν ύψους 57.000 ευρώ περίπου, ενώ με την επικαιροποίηση ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα της αγοράς. Επίσης, υποστήριξε ότι επρόκειτο για μελέτη πρωτόγνωρη για την Τεχνική Υπηρεσία, οπότε απαιτούσε πολύ ψάξιμο.
Μιλώντας για το ίδιο θέμα ο δήμαρχος Μεσσήνης συμπλήρωσε ότι την εποχή του Covid και με την τόσο υψηλή τιμή του χάλυβα κανείς δεν κατέθετε προσφορά, εξ ου και χάθηκε ενάμισης χρόνος. Η τιμή παραμένει ακόμα υψηλά, συνέχισε, με τα διαθέσιμα χρήματα που είχαν υπολογιστεί να μη φτάνουν, κι έτσι έγινε προσπάθεια στις στάσεις να μειωθεί η ποσότητα του απαιτούμενου χάλυβα. Εκτίμησε δε, ότι μέχρι το τέλος του έτους το έργο θα έχει περατωθεί.
Αγροτική οδοποιία
Η επόμενη ερώτηση ήταν από τον κ. Παναγιώτη Παπαδόπουλο, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση για την εξέλιξη των έργων αγροτικής οδοποιίας στο Δήμο Μεσσήνης, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Δημήτρη Γαλιάτσο να απαντά ότι εξελίσσονται βάσει του προγραμματισμού που έχει γίνει. Μια μικρή καθυστέρηση, όπως είπε, υπήρξε λόγω του καλοκαιριού, καθώς οι εργολάβοι σταμάτησαν για κάποιες μέρες εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, αλλά αυτές πλέον θα συνεχιστούν κανονικά από την ερχόμενη Δευτέρα.
Αναλύοντας ανά Δημοτική Ενότητα, είπε ότι σε αυτή της Αίπειας οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί. Στη Δ.Ε. Πεταλιδίου έχει γίνει ένα πολύ μεγάλο μέρος, ενώ εκτίμησε ότι μέσα στο Σεπτέμβρη αυτές θα έχουν ολοκληρωθεί. Στη Δημοτική Ενότητα Μεσσήνης έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί εκτός από δύο χωριά, ενώ συνεχίζονται στη Δημοτική Ενότητα Αριστομένη. Επίσης, θα συνεχιστούν στις Δ.Ε. Ανδρούσας και Βαλύρας.
Δρόμος Χορεύτρα – Πλατανόβρυση
Έπειτα ο λόγος δόθηκε στον κ. Κώστα Θεοδωρακόπουλο, που ρώτησε για το δρόμο Χορεύτρα – Πλατανόβρυση. Όπως υποστήριξε, επί πέντε χρόνια δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση, ενώ κατήγγειλε ότι έπεσαν τσιμέντα σε κοντινό αγροτικό δρόμο που δεν έχει καθόλου κίνηση.
Απαντώντας ο Γιώργος Αθανασόπουλος υποστήριξε ότι τα σημεία όπου γίνονται εργασίες αγροτικής οδοποιίας αποφασίζονται σε συνεργασία με τους προέδρους των χωριών, με τις εργασίες, όπως είπε, να έχουν ανακουφίσει το 99% κατοίκων.
Ο κ. Θεοδωρακόπουλος επανέλαβε ότι κάτι πρέπει να γίνει στο δρόμο Χορεύτρα – Πλατανόβρυση, ειδικά τώρα που πλησιάζει η ελαιοκομική περίοδος, με το δήμαρχο να απαντά ότι θα εξετάσει το θέμα.
Αθλητικές εγκαταστάσεις στη Δημοτική Ενότητα Πεταλιδίου
Για τις αθλητικές εγκαταστάσεις στη Δημοτική Ενότητα Πεταλιδίου ρώτησε ο κ. Γιάννης Διονυσόπουλος, «με το γήπεδο στο Πεταλίδι», όπως είπε, «να είναι σε τραγική κατάσταση». Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι όχι απλά λείπουν αθλητικές εγκαταστάσεις, αλλά στην ουσία δεν υπάρχουν.
Επίσης, μίλησε για πληροφορία ότι υπάρχει χρηματοδότηση για αναβάθμιση του γηπέδου του Πεταλιδίου, αλλά δεν έχει γίνει κάτι. Έκλεισε δε, κάνοντας μια καταγγελία, όπως είχε αναφέρει και ο κ. Κώστας Μαλλιώτης κατά τη διάρκεια της προηγούμενης συνεδρίασης, σύμφωνα με την οποία πραγματοποιήθηκε μουσική βραδιά δίπλα από το γήπεδο, με το χώρο να έχει παραχωρηθεί δωρεάν από το Δήμο σε έναν ανύπαρκτο σύλλογο και τον διοργανωτή, που τελικά ήταν συγκεκριμένος ιδιώτης, να «κονομάει και να εξαφανίζεται».
Να σημειωθεί ότι για το θέμα της παραχώρησης ο δήμαρχος Μεσσήνης είχε απαντήσει ότι είχε ζητηθεί από έναν σύλλογο για κάποια εκδήλωση, με το Δήμο να τον παραχωρεί, όπως κάνει πάντα σε ανάλογα αιτήματα.
Όσο για τα του γηπέδου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Μπάμπης Μακρής, απάντησε ότι έχουν γίνει κάποιες παρεμβάσεις, όμως βρίσκεται σε χώρο που μέχρι το 2021 δεν ήταν στην ιδιοκτησία του Δήμου και περιήλθε μετά τον επανακαθορισμό του αιγιαλού. Πρόσθεσε δε, πως υπάρχει μελέτη ύψους 168.000 ευρώ, η οποία προβλέπει παρεμβάσεις στο γήπεδο, ενώ έκανε γνωστό ότι χθες Πέμπτη θα πραγματοποιούνταν συνάντηση στο γραφείο του περιφερειάρχη, προκειμένου να βρεθεί λύση για τη χρηματοδότηση, αφού ο Δήμος είναι αδύνατον να καλύψει το συγκεκριμένο ποσό.
Δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη
Για το δρόμο Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη θέλησε να ενημερωθεί ο κ. Κώστας Γεωργακόπουλος, ενώ ρώτησε ακόμα για τα 11 σημεία που είχε αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση του Ιουνίου του 2020, οπότε είχε παρουσιαστεί και καταψηφιστεί η ΜΠΕ.
Στην απάντησή του ο δήμαρχος Μεσσήνης ξεκαθάρισε ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν ήταν δεσμευτική για τους μελετητές, αλλά ο ίδιος έχει συνεχώς επαφές με τους ανθρώπους του υπουργείου για κάποιες μικρές αλλαγές. Όπως ενημέρωσε, η μελέτη δεν έχει ολοκληρωθεί κατά 100%.
Σχετικά με τα 11 σημεία, ανέφερε ότι κάποια έχουν ικανοποιηθεί, όπως η σιδηροδρομική γραμμή, η οποία τελικά παραμένει και έτσι δεν κινδυνεύει η μελλοντική επαναλειτουργία του τρένου.
Όσο για την εξέλιξη του έργου, ο κ. Αθανασόπουλος είπε ότι αυτό έχει ξεκινήσει. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει, στα μέσα Σεπτεμβρίου αρχίζει το πρώτο τμήμα απαλλοτριώσεων, ενώ για το δεύτερο, που αφορά στο Μεσσήνη – Ριζόμυλος, έχει εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου για την προσωρινή τιμή μονάδας. Έτσι, όταν τα χρήματα μπουν στο Ταμείο Παρακαταθηκών, θα δοθεί το «οκ» στην εταιρεία να προχωρήσει και στο δεύτερο τμήμα. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι ακολουθεί με μικρή χρονική καθυστέρηση ενός μήνα το Καλαμάτα – Μεσσήνη, ενώ τελευταίο είναι το Ριζόμυλος – Πύλος.
Να σημειωθεί εδώ ότι κατά τη διάρκεια των απαντήσεων για το συγκεκριμένο θέμα το μικρόφωνο του δημάρχου δεν ήταν συνεχώς ανοιχτό, οπότε πολλά από αυτά που είπε δεν ακούστηκαν και δεν είναι δυνατό να γραφούν.
Πάντως, σε άλλο σημείο απάντησε σχετικά με τις κάθετους οδούς του δρόμου, που ήταν άλλωστε ένα από τα 11 σημεία, πως δεν υπάρχουν στη μελέτη, παρότι ο Δήμος το είχε ζητήσει. Έτσι, όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Δήμος δεν μπορεί να περιμένει και προχωρά σε μελέτη για την παράκαμψη της Ανάληψης, ενώ θα γίνει ακόμα βελτίωση του δρόμου της Μπούκας. Εκεί θα γίνουν απαλλοτριώσεις, αλλά εξέφρασε την ελπίδα ότι οι ιδιοκτήτες θα καταλάβουν την αξία του έργου και δε θα υπάρξουν αντιδράσεις.
Επίσης, εξήγησε ότι εκεί θα γίνει διαπλάτυνση, θα δημιουργηθούν πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος, θα τοποθετηθεί φωτισμός και άλλα, ενώ αναφέρθηκε και στην πολεοδόμηση β’ κατοικίας στην Μπούκα, κίνηση που θα εκτοξεύσει οικονομικά την περιοχή.
Λούνα παρκ
Εν συνεχεία ερώτηση έγινε από την κα Ελένη Δουρούμη για τη λειτουργία του πανηγυριού και ειδικότερα αυτή του λούνα παρκ, ερώτηση που, όπως είπε, κάνει με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στη Χαλκιδική.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Αθανασακόπουλος σημείωσε ότι το θέμα της άδειας των λούνα παρκ έχει διαταράξει όλες τις εμποροπανηγύρεις που λειτουργούν τέτοια επιχείρηση.
Στο δε Δήμο Μεσσήνης, τα συλλογικά όργανα, αφού αποφασίσουν για τη δημοπρασία κ.λπ., υπογράφουν τη σύμβαση με αυτόν που θα τοποθετήσει το λούνα παρκ στο βόρειο πάρκινγκ της κεντρικής πλατείας. Μιλώντας για τη διαδικασία αδειοδότησης του λούνα παρκ, είπε πως είναι συγκεκριμένη.Ειδικότερα, αφού στήσει όλα τα παιχνίδια ο επιχειρηματίας, κάνει αίτημα προς την αρμόδια για την αδειοδότηση του λούνα παρκ υπηρεσία του Δήμου. Τότε στο σημείο μεταβαίνει κλιμάκιο – επιτροπή μηχανικών, αποτελούμενο από τρεις μηχανικούς της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, που ελέγχει: το ιδιωτικό συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου, την κάτοψη προσωρινής εγκατάστασης κλίμακας 1 προς 300 όπου εμφαίνονται τα παιχνίδια του λούνα παρκ, το οποίο και έχει συνταχθεί από διπλωματούχο μηχανολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό του αναδόχου,τις εκθέσεις τεχνικού ελέγχου διαπιστευμένου φορέα,την έκθεση τεχνικού ελέγχου μετεγκατάστασης πάλι από διπλωματούχο μηχανολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό,την υπεύθυνη δήλωση για τις διατάξεις ψυχαγωγίας από μηχανολογικής κατασκευής και στατικής τους επάρκειας, επίσης από διπλωματούχο μηχανολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό,την υπεύθυνη δήλωση για την εύρυθμη και ασφαλή τοποθέτηση των διατάξεων ψυχαγωγίας, επίσης από διπλωματούχο μηχανολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό,την υπεύθυνη δήλωση για την εγκατάσταση και καλή λειτουργία των μέσων πυρασφάλειας, ξανά από διπλωματούχο μηχανολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό,την υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου για την εγκατάσταση, την έγκριση υψομέτρου από την 120 ΠΕΑ σε περίπτωση που υπάρχει παιχνίδι ρόδα ή σφυρί και, τέλος, την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κ.λπ. στοιχεία του φακέλου.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω η επιτροπή συντάσσει ένα έγγραφο – έκθεση, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στη χορηγούμενη άδεια.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασακόπουλο, η χορηγούμενη άδεια στο τέλος κάνει λόγο για παράβαση των όρων, όπως ο υπεύθυνος της επιχείρησης να μεριμνά για την τήρηση των όρων βάσει των οποίων χορηγείται η άδεια, κατά το χρόνο λειτουργίας του λούνα παρκ θα πρέπει πάντα να είναι παρών ορισμένος από την επιχείρηση υπεύθυνος για την τήρηση κανόνων ασφαλούς λειτουργίας και χρήσης των παιγνιομηχανημάτων, ενώ υπεύθυνος της επιχείρησης υποχρεούται σε συνεχή και καθημερινό έλεγχο της στατικής και ηλεκτρομηχανολογικής εγκατάστασης των διατάξεων ψυχαγωγίας. Επίσης, αναφέρεται ότι η άδεια είναι προσωρινή και αμεταβίβαστη, ενώ πρέπει να τοποθετηθεί σε πλαίσιο και να αναρτηθεί σε εμφανές σημείο. Τέλος, η συγκεκριμένη άδεια ισχύει μέχρι το τέλος του πανηγυριού. Κοινοποιείται, δε, στη ΔΟΥ, στο ΑΤ Μεσσήνης, στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και στην Υπηρεσία Δόμησης.
Επιπλέον, εξήγησε ότι υπάρχει άλλη διαδικασία αν πρόκειται για ένα λούνα παρκ που είναι μόνιμα εγκατεστημένο.
Η κα Δουρούμη ρώτησε για τους χειριστές των μηχανημάτων και ποιος τους ελέγχει, για να συμπληρώσει πως προηγείται η ασφάλεια των παιδιών. Απευθυνόμενη στον κ. Αθανασακόπουλο, σημείωσε ότι αν είναι καλυμμένος από τη διαδικασία που ανέφερε, τότε δεν υπάρχει ζήτημα.
Ο αντιδήμαρχος απάντησε ότι κανείς δε θέλει να γίνει κάποιο ατύχημα σε λούνα παρκ, κι αυτός είναι ο λόγος που το κλιμάκιο των μηχανικών που μεταβαίνει στο σημείο ζητά μια σειρά 15 εγγράφων. Επίσης, κάνει επιτόπιο έλεγχο.
Από την πλευρά του, ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου για σχετικά θέματα, κ. Καλοφωλιάς πρόσθεσε ότι, σε κάθε περίπτωση και σε κάθε έργο, ο ανάδοχος ορίζει τεχνικό ασφαλείας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για κάθε ζήτημα, και είναι ο υπεύθυνος εκ μέρους του αναδόχου.
Η κα Σοφία Γιάνναρη ρώτησε αν για φέτος έχουν γίνει βελτιώσεις στη λειτουργία του πανηγυριού, ενώ ανέφερε ότι για την επιτροπή που έχει συσταθεί και είναι μέλος δεν είχε κάποια όχληση.
Ο κ. Δημήτρης Αθανασακόπουλος απάντησε ότι οι βελτιώσεις που έχουν γίνει και αφορούν όσους συμμετέχουν στην εμποροπανήγυρη, είναι η προμήθεια νέων τουαλετών, καθώς και ντουζιέρων. Επίσης, έγινε βελτίωση στο χωμάτινο κομμάτι, όπου τοποθετήθηκε υπόλειμμα πίσσας από τις ασφαλτοστρώσεις στη Μεσσήνη. Επιπλέον, έκανε γνωστό ότι βελτίωση, που όμως δε θα φανεί φέτος, είναι και η υπογειοποίηση των καλωδίων, για να είναι πιο ασφαλής η ηλεκτροδότηση της εμποροπανήγυρης.
Αναφερόμενος στο κόστος, συγκριτικά με άλλα πανηγύρια αντίστοιχου βεληνεκούς, της Μεσσήνης είναι από τα οικονομικότερα της Πελοποννήσου.
Μέχρι στιγμής δε, έχει καλυφθεί περίπου το 1/3 των 328 θέσεων, ενώ για την επιτροπή που ανέφερε η κα Γιάνναρη, της απάντησε ότι τις επόμενες μέρες θα συνεδριάσει.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση