Παράκαμψη Γιάλοβας: Με αυξημένο κατασκευαστικό αντικείμενο το έργο

Παράκαμψη Γιάλοβας: Με αυξημένο κατασκευαστικό αντικείμενο το έργο

Mε αυξημένο αντικείμενο προχωρά η υλοποίηση για το οδικό έργο που αφορά στην παράκαμψη Γιάλοβας. Στο σημαντικό αυτό έργο για τη Μεσσηνία, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενεργοποιείται η προαίρεση, η οποία προβλέπεται από την υπογεγραμμένη σύμβαση. Η προαίρεση περιλαμβάνει τις εξής, επιπλέον, εργασίες: Ισόπεδος κυκλικός Κόμβος στη ΧΘ 1,10. Παράπλευρο οδικό δίκτυο και κάθετοι οδοί ΚΟ1, ΚΟ2, ΚΟ6α, ΚΟ-AD, ΚΟ9. Διευθέτηση χειμάρρων (Ρέματα: Ξερολάγκαδο, Ζανούζαγια, Ξεριά).

Το επιπλέον κόστος έχει οριστεί έως 3,15 εκατομμύρια ευρώ, με ΦΠΑ. Για τα έργα αυτά θα υπογραφεί συμπληρωματική σύμβαση, στην οποία θα ισχύουν όλοι οι όροι και προϋποθέσεις της σύμβασης που τρέχει, όπως επίσης και το ποσοστό έκπτωσης.

Να θυμίσουμε πως ανάδοχος, σύμφωνα και με το δημοσίευμα του ypodomes.com., είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με προσφορά που έφτασε το 26%. Το έργο έχει αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αρχικό ποσό 40,5 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει τον ΦΠΑ, και η προαίρεση, η οποία ενεργοποιήθηκε.

Η σύμβαση του έργου υπεγράφη στις 31 Μαΐου 2024, με διάρκεια των έργων τους 24 μήνες. Υπολογίζεται πως, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, το έργο θα μπορέσει να ολοκληρωθεί εντός του 2026.

Η αξία του έργου

Η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί στην αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος του άξονα Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Πύλος, μέσω βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και του πλάτους της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συνεισφέροντας στη μείωση των ατυχημάτων στην οδό.

Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι, σήμερα, ο υφιστάμενος άξονας διέρχεται μέσα από τον οικισμό της Γιάλοβας, η κατασκευή του υπόψη έργου συμβάλλει στην άρση των δυσμενών επιπτώσεων που αυτό προκαλεί τόσο για τους χρήστες της οδού όσο για τους κατοίκους της περιοχής.

Δεδομένης, επίσης, της ιδιαίτερα αυξημένης τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, η αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής, που επιτυγχάνεται μέσω της κατασκευής της παράκαμψης Γιάλοβας, καθίσταται αναγκαία τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων όσο και των διαρκώς αυξανόμενων επισκεπτών, συμβάλλοντας παράλληλα στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια, η περιοχή στην οποία χωροθετείται το έργο, παρουσιάζει σημαντική τουριστική ανάπτυξη, όπου δραστηριοποιούνται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις, καθιστώντας τη Μεσσηνία ως έναν αειφόρο τουριστικό προορισμό.

Τι θα κατασκευαστεί

Εκτός από τα επιπλέον έργα που θα εκτελεστούν, το βασικό έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας, στο φυσικό αντικείμενο, περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του τμήματος Ρωμανός-Σύνδεση Γιάλοβας με την Εθνική Οδό Καλαμάτα-Πύλος, σε συνολικό μήκος 7,7 χιλιομέτρων. Το έργο περιλαμβάνει: α) τη βελτίωση της υφιστάμενης 9ης Ε.Ο., από τον Ρωμανό έως την περιοχή των Γιαννουλαίικων, συνολικού μήκους 3,5χλμ. και β) την κατασκευή νέου οδικού άξονα ανατολικά του οικισμού της Γιάλοβας, ο οποίος καταλήγει στην ανακατασκευασμένη σύνδεση με την Εθνική Οδό Καλαμάτας-Πύλου.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής, με πλάτος οδού 11 μέτρα, με ενιαίο οδόστρωμα, με τα συνοδά της έργα (5 ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, 2 cut&cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης πρανών-οπλισμένων επιχωμάτων, Άνω Διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμός, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.α.).

Στο τμήμα από τον κόμβο Γιάλοβας έως τη Μεθώνη, μήκους περίπου 15χλμ., εξαιρούμενης της παράκαμψης Πύλου. μήκους 4,5χλμ., προβλέπεται η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού άξονα. μέσα από το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, που βρίσκεται το τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Τόσο με την παράκαμψη, όσο και με τη βελτίωση του τμήματος της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού, που περιλαμβάνονται στη σύμβαση, αναβαθμίζεται το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος, καθώς βελτιώνονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και το πλάτος της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συμβάλλοντας, ταυτόχρονα, στη μείωση των ατυχημάτων στην οδό.

Εκτός από το έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας, στο ευρύτερο δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Μεθώνη, υπό κατασκευή βρίσκεται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, μήκους 75χλμ., ενώ, μελλοντικά, θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο και το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, μήκους 54χλμ. Στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης σε διάφορα τμήματα μέχρι την περιοχή του Ρωμανού. Ένα τμήμα του άξονα, μήκους 2χλμ., που συνδέει τη Γιάλοβα με τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος, έχει ήδη ανακατασκευαστεί.

Απόφαση Σταϊκούρα

Το αυξημένο κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου φέρει την υπογραφή του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος τόνισε ότι «η παράκαμψη αποτελεί τμήμα της 9ης Εθνικής Οδού, δηλαδή του οδικού άξονα που ξεκινά από την Πάτρα και, μέσω του Πύργου και της Κυπαρισσίας, καταλήγει στη Μεθώνη. Το έργο αφορά στη βελτίωση τμήματος – μήκους 3,5 χλμ. – της υφιστάμενης οδού, και την κατασκευή νέου τμήματος – μήκους 4,2 χλμ. – για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι: «Μαζί με τα μεγάλα δημόσια έργα, που συνήθως απορροφούν το ευρύτερο δημόσιο ενδιαφέρον, προχωράμε στη δρομολόγηση και την υλοποίηση πιο μικρών έργων, δημιουργώντας σύγχρονες, βιώσιμες και ανθεκτικές υποδομές. Υποδομές που ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη, δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και τονώνουν την κοινωνική συνοχή».