Σε εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου Τουρισμού προχωρά ο δήμος Καλαμάτας

Σε εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου Τουρισμού προχωρά ο δήμος Καλαμάτας

Βαρύγδουπα… σχέδια με μεγάλες προσδοκίες

Η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου Τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας, με προϋπολογισμό 18.600 ευρώ, αποφασίστηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Όπως αναφέρει η εισήγηση, ο κλάδος του τουρισμού είναι ένας εξαιρετικά περίπλοκος και δυναμικός κλάδος της οικονομίας. Σε επίπεδο διαχείρισης και προβολής ενός προορισμού, οι εξελίξεις είναι συνεχείς και ο ανταγωνισμός τεράστιος και εξαιρετικά υψηλού επιπέδου.

Η τουριστική στρατηγική πρέπει να είναι ρεαλιστική και σύγχρονη, προσαρμοσμένη στις διεθνείς τάσεις και αλλαγές και απαιτείται εξειδικευμένη γνώση και τεχνοκρατική προσέγγιση. Ταυτόχρονα, είναι επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθούν εργαλεία για τη μόνιμη και υψηλού επιπέδου διαχείριση του προορισμού «Καλαμάτα».

Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται αναγκαία: η κατάρτιση και επιμέλεια εκτέλεσης του στρατηγικού σχεδίου τουριστικής προβολής και του επιχειρησιακού πλάνου επικοινωνιακής πολιτικής για τον προορισμό, η καθοδήγηση στο τουριστικό branding, η συνεχιζόμενη αξιολόγηση και συμβουλευτική επί μεθόδων αρτιότερης ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του προορισμού, η μελέτη τύπων “destination planning” και “media planning”, ο σχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος βάσει των τελευταίων παγκόσμιων τάσεων και των οδηγιών, η επικαιροποιημένη καταγραφή και ο προσδιορισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών και εμπειριών, η αξιολόγηση προτάσεων και ευκαιριών προβολής, ο συντονισμός ανοικτής επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία και τους επιχειρηματίες, η μελέτη διεξαγωγής ερευνών τουριστικής εμπειρίας και η κατάρτιση ερωτηματολογίων για τη διεξαγωγή αυτών.

Παράλληλα, στο Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας αποτυπώνονται το όραμα, οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η διατύπωσή του, οι στρατηγικοί στόχοι, καθώς και οι επιμέρους ειδικοί στόχοι, μέσω των οποίων προσδιορίζονται οι δράσεις και τα έργα που θα υλοποιούν το όραμα για την Καλαμάτα του μέλλοντος.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού θα εντάξει στο σχεδιασμό του τα παραδοτέα του σχεδίου μάρκετινγκ – στρατηγικής επικοινωνίας και προβολής του τουριστικού προορισμού έχοντας ως βάση την πρόταση για τη δημιουργία τουριστικής ταυτότητας για τον προορισμό «Καλαμάτα».

Το Στρατηγικό Σχέδιο, μετά την καταγραφή, αποτίμηση και αξιολόγηση του τουριστικού προϊόντος συνολικά, με τη συνέργεια των φορέων, των επαγγελματικών του τουρισμού και των επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων, αφού λάβει υπόψη την εξελικτική πορεία της περιοχής και άλλες βασικές αρχές, θα παρουσιάσει με τρόπο μεθοδικό και αποτελεσματικό τους επιδιωκόμενους στόχους.

Με την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου ο Δήμος Καλαμάτας θα δύναται να συντάξει ένα επιχειρησιακό σχέδιο δράσεων και έργων στους κρίσιμους τομείς των υποδομών, της αξιοποίησης αναπτυξιακών εργαλείων, της σύγχρονης προβολής και διαφήμισης, της αποτύπωσης των κρίσιμων αγορών, της ανάδειξης των θεματικών τουριστικών προϊόντων της Καλαμάτας, της καλλιέργειας τουριστικής συνείδησης κ.ά.

Α.Π.