Ποιες διαδικασίες ακολουθούν μετά τις δεσμευτικές προσφορές του Οκτωβρίου
Περίπου στα μέσα του 2025, δηλαδή σε περίπου δέκα μήνες, είναι η επίσημη στόχευση του Υπερταμείου για εγκατάσταση του παραχωρησιούχου και λειτουργία του αεροδρομίου της Καλαμάτας, υπό το νέο καθεστώς, σύμφωνα με όσα δήλωσαν αποκλειστικά στο «Θάρρος» αρμόδια στελέχη του.
Βέβαια, τότε ήδη θα έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος και, κατά συνέπεια, δεν θα υπάρχουν περιθώρια να ξεκινήσουν άμεσα μεγάλα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου.
Σε ό,τι δε αφορά τα έργα, από το Υπερταμείο μάς ανέφεραν την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του terminal επιβατών, τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών κ.ά., αλλά δεν έγινε καμία αναφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών, που είναι από τα πιο κομβικά σημεία και παραμένει ζητούμενο, το οποίο πρέπει τώρα να διεκδικήσουν οι φορείς της Μεσσηνίας, προκειμένου να ενταχθεί υποχρεωτικά στη σύμβαση παραχώρησης που θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση.
Τέλος του 2024 ανάδοχος
Όπως είναι ήδη γνωστό, από το Υπερταμείο μάς επεσήμαναν ότι οι δεσμευτικές προσφορές από τους προεπιλεγέντες επενδυτές, για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αναμένονται άμεσα, με προθεσμία υποβολής προσφορών την 11η Οκτωβρίου 2024.
Μας διευκρίνισαν, επίσης, ότι μετά την υποβολή των προσφορών, το Υπερταμείο θα προχωρήσει στην αξιολόγησή τους, βάσει των κριτηρίων που έχουν καθοριστεί για τον διαγωνισμό. Επίσημα τα στελέχη του Υπερταμείου εκτιμούν ότι ο προτιμητέος επενδυτής θα αναδειχθεί έως το τέλος του 2024.
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης του επενδυτή (παραχωρησιούχος) και τη λειτουργία του αεροδρομίου υπό το νέο καθεστώς, εκτιμάται, όπως μας δηλώθηκε, ότι η παραχώρηση θα ξεκινήσει περί τα μέσα του 2025.
Κουβέντα για τον διάδρομο
Για να γίνει αυτό, πρέπει να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την υπογραφή και κύρωση της σύμβασης παραχώρησης με νόμο, καθώς και την ικανοποίηση όλων των λοιπών προϋποθέσεων που ορίζονται στα τεύχη δημοπράτησης.
Τα στελέχη του Υπερταμείου υπογράμμισαν ότι η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Καλαμάτας, προσφέροντας σημαντικά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία, καθώς, όπως χαρακτηριστικά σημείωσαν, «ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση να ολοκληρώσει όλες τις κατασκευαστικές εργασίες, που αφορούν, μεταξύ άλλων, στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του terminal επιβατών, τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών, parking αυτοκινήτων κ.λπ.»
Ωστόσο, καμία αναφορά δεν έγινε από το Υπερταμείο στο έργο επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών, που θεωρείται από τα πιο σημαντικά έργα για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και την αναβάθμισή του.
Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το θέμα έχει τεθεί επανειλημμένως από το «Θάρρος», αλλά και μετ’ επιτάσεως από τον Πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρη Καραλή, μέχρι στιγμής σε κανέναν φορέα της Μεσσηνίας ή της περιφέρειας δεν είχε δοθεί επίσημη απάντηση ή δέσμευση από την Κυβέρνηση ή το Υπερταμείο, αν η κατασκευή του διαδρόμου θα είναι όρος της σύμβασης παραχώρησης ή όχι.
Της Βίκυς Βετουλάκη