Τέταρτη στη λίστα των αναδυόμενων προορισμών η Πελοπόννησος

Τέταρτη στη λίστα των  αναδυόμενων προορισμών η Πελοπόννησος

Στα 10 πιο επισκέψιμα αξιοθέατα, πέραν της Αθήνας, η Αρχαία Μεσσήνη –Έκθεση της Mabrian και της MINDHAUS για τις τάσεις της ταξιδιωτικής ζήτησης

Οι μεταβαλλόμενες τάσεις της ταξιδιωτικής ζήτησης δημιουργούν πολλές ευκαιρίες για την Ελλάδα, η οποία μπορεί να επωφεληθεί από την επιθυμία να εξερευνηθούν οι εμβληματικοί ελληνικοί προορισμοί με έναν πιο βιωματικό τρόπο, προκειμένου να προωθήσει μια πιο διαφοροποιημένη και βιώσιμη πρόταση αξίας για τα ταξίδια και τον τουρισμό.

Αυτό δείχνει έκθεση που εκπονήθηκε από τη Mabrian (παγκόσμια πλατφόρμα ταξιδιωτικής πληροφόρησης), σε συνεργασία με τη MINDHAUS (εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ) και η οποία δείχνει ότι η Πελοπόννησος βρίσκεται στην 4η θέση των προορισμών που θέλουν πλέον οι επισκέπτες.

Ο κόσμος αναζητά, όπως σημειώνεται στην έκθεση, την οποία δημοσίευσε το “Money – tourism”, προορισμούς για ενεργητικό τουρισμό και η Αρχαία Μεσσήνη είναι στα 10 πιο επισκέψιμα αξιοθέατα πέραν της Αθήνας.

Αναδυόμενοι προορισμοί

Στην έκθεση «Αναδυόμενοι προορισμοί στην Ελλάδα 2024» αναφέρεται ότι καθώς η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως, παρατηρείται μια αξιοσημείωτη αλλαγή στην ταξιδιωτική ζήτηση, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο τοποθεσίες εκτός των πεπατημένων για τις ελληνικές διακοπές τους.

Τα συμπεράσματα της μελέτης είναι αποτέλεσμα ανάλυσης δεδομένων που πραγματοποίησε η Mabrian, η παγκόσμια πλατφόρμα ταξιδιωτικής πληροφόρησης (μέρος της The Data Appeal Company), σε συνεργασία με την MINDHAUS.

Το 2023 η Ελλάδα υποδέχθηκε πάνω από 36 εκατομμύρια επισκέπτες, σημειώνοντας αύξηση 20,8% στους εισερχόμενους ταξιδιώτες και αύξηση 16,6% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Αττική, η περιοχή που περιλαμβάνει την Αθήνα, ήταν η περιοχή με τις περισσότερες επισκέψεις, ενώ η περιοχή του Νοτίου Αιγαίου κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο των τουριστικών εισπράξεων και των διανυκτερεύσεων.

Ωστόσο, καθώς η Ελλάδα παραμένει μια παγκόσμια τουριστική δύναμη, «οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο μέρη με λιγότερο κόσμο, δροσερό καιρό και καλή αξία», λέει ο Θεόφιλος Κυρατσούλης, γενικός διευθυντής της MINDHAUS, «ενώ είναι προφανές ότι πολλοί ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται σήμερα σε οριακό σημείο: οι πολύ δημοφιλείς προορισμοί αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού, της κακής διαχείρισης της ζήτησης, της σκιώδους προσφοράς, καθώς και τις ανησυχίες για την απώλεια ταυτότητας».

Αεροπορική συνδεσιμότητα

Στη μελέτη της Mabrian συμπεριλήφθηκαν παράμετροι όπως τα κίνητρα των εισερχόμενων ταξιδιωτών και οι προτιμώμενες εμπειρίες, καθώς και η αεροπορική χωρητικότητα, οι τιμές των ξενοδοχείων και τα στοιχεία για τις διαμονές, κατά τους μήνες πριν από τη θερινή περίοδο και τους μήνες της θερινής περιόδου.

Η αεροπορική συνδεσιμότητα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην τουριστική στρατηγική της Ελλάδας, ιδίως κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Mabrian, βασικές αγορές εισερχομένων ταξιδιωτών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία (προβλέπονται συνολικά 12,3 εκατομμύρια θέσεις που συνδέουν τις χώρες αυτές με ελληνικά αεροδρόμια μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου 2024) αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 44% της συνολικής ελληνικής εποχικής απευθείας αεροπορικής συνδεσιμότητας.

Η Γερμανία και η Ιταλία, ειδικότερα, θα παρουσιάσουν αυξημένη διαθεσιμότητα θέσεων, με αύξηση κατά 12,8% και 12,5%, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πτήσεις από την Πολωνία και την Ελβετία θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση, κατά 20% και 14,4%, αντίστοιχα.

«Η ζήτηση για εξερεύνηση τόπων που θεωρούνται λιγότερο πολυσύχναστοι ή πυκνοί από άποψη επισκεψιμότητας, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας του τουρισμού με τη διανομή των τουριστικών οφελών σε ολόκληρη τη χώρα», λέει ο Carlos Cendra, εταίρος και διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Mabrian.

Πελοπόννησος

Η περιοχή της Πελοποννήσου, με την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και την παράκτια ομορφιά της, έχει γίνει ο τέταρτος πιο επισκέψιμος προορισμός στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση.

«Οι νέες πολυτελείς αναπτύξεις, καθώς και άλλες πρωτοβουλίες προώθησης, συνέβαλαν στο να τοποθετηθεί η Πελοπόννησος στην κορυφή του μυαλού των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, ιδίως μεταξύ των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις στα πιο φημισμένα σημεία της Ελλάδας», μοιράζεται ο Cendra.

«Είναι υπέροχο να βλέπουμε νέους προορισμούς να αναδύονται, από το Βορρά (Θράκη, Λέσβος, Χίος και Σάμος) έως το Νότο (Πελοπόννησος), κυρίως λόγω της σχέσης ποιότητας-τιμής, της ευκολίας στις διαδικασίες έκδοσης βίζας και της συνδεσιμότητας, αλλά η εστίαση πρέπει να πάει πέρα από την επισκεψιμότητα», εξηγεί ο Κυρατσούλης. «Η αξία (και οι δαπάνες), όχι ο όγκος είναι αυτό που πρέπει να έχει σημασία», δηλώνει.

Επισκεψιμότητα Αρχαίας Μεσσήνης

Οι αναδυόμενοι προορισμοί αντικατοπτρίζουν τα εξελισσόμενα κίνητρα για ταξίδια στην Ελλάδα, με έναν αυξανόμενο αριθμό επισκεπτών που αναζητούν εμπειρίες ενεργού τρόπου ζωής. Το 2023 το 21,1% των επισκεπτών ανέφερε τις ενεργές εμπειρίες ως κύριο λόγο επίσκεψης στην Ελλάδα, μια σημαντική αύξηση, 12,1 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από το 2019, μετατρέποντας τον ενεργό τουρισμό σε κύριο κίνητρο για να επισκεφθεί κανείς την Ελλάδα, ακολουθούμενο από την ηλιοθεραπεία και τον πολιτιστικό τουρισμό.

Η τάση αυτή ευθυγραμμίζεται με τις παγκόσμιες αλλαγές στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία και τις υπαίθριες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Όπως αναφέρει ο εμπειρογνώμονας της Mabrian, «οι ταξιδιώτες βρίσκουν νέους τρόπους να απολαύσουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας τα παραδοσιακά αξιοθέατα με τις ενεργές εμπειρίες. Η τάση αυτή αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να προωθήσει τις μεγαλύτερες διαμονές, να μειώσει την εποχικότητα και να αυξήσει τις τουριστικές δαπάνες».

Εκτός από τα παραδοσιακά πολιτιστικά αξιοθέατα ή τα αξιοθέατα για τον ήλιο και την παραλία, η Ελλάδα τοποθετείται ως προορισμός για ενεργητικό τουρισμό, όπως φαίνεται από τα 10 πιο επισκέψιμα αξιοθέατα πέραν της Αθήνας: δημοφιλείς προορισμοί όπως ο Όλυμπος, η Αρχαία Μεσσήνη και οι παραλίες της Κρήτης και της Κεφαλονιάς προσελκύουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται να συνδυάσουν πολιτιστικές και φυσικές εμπειρίες.