«ΘΑΡΡΟΣ» 28 Ιανουαρίου 1934: Για τις κυρίες… Χειμερινή μόδα

«ΘΑΡΡΟΣ» 28 Ιανουαρίου 1934: Για τις κυρίες… Χειμερινή μόδα

Νέες ώμορφες τρέλλες όπως άλλωστε κάθε χρονιά. Καπέλα συμμετρικά τοποθετημένα ψηλά ώστε να φαίνονται τα μαλλιά και για να συγκρατούνται τα μαλλιά με κοντό βέλο.

Το βράδυ ένα σύνολον αποτελούμενον από μια φούστα μαύρη από κρεπ – σουέ θαμπή, κορσάζ λαμέ με μυτερό ντεκολτέ και μια βέστα με μανίκια τρία τέταρτα μάκρος από το ίδιο λαμέ. Με τα βραδινά φορέματα τα μαλλιά γαρνιρισμένα με μια κτένα από ταρταρούγα. Επίσης πολύ της μόδας είναι το διάδημα από «μπουλ – ντε – στραζ».

Το πρωί φόρεμα από λαινάζ και καπέλο απλό από καστόρι ομοιόχρωμο, εσάρπα σε χρώμα ζωηρό και μαντώ κοντό από λουτρ με τα σύνολα σπορ, ένα ζιλέ ή μια μπλούζα πέτσινη. Το βράδυ τσάντα από μπροσσέ, μπλούζα από σατέν σε χρώμα γκρενά με φούστα μπεζ, φόρεμα «μπλε – μουαγιέν» με κάτω σε βαθύτερο χρώμα.

Απογευματινό σύνολο αμπιγέ αποτελούμενο από φούστα βελούδινη μαρρόν, μπλούζα σατέν άσπρη, μαντώ κοντό ομοιόχρωμο με γιακά από «ρενάρ». Το πιο πάνω σύνολο όταν ανταλλαγή η φούστα με μια μακρυά κρεπ σατέν, η οποία σχηματίζει μικρό «κορσελέ», αποτελεί το πλέον «σικ» βραδυνό ντύσιμο.


ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗ ΜΟΔΑ
«ΘΑΡΡΟΣ» 8 Μαρτίου 1934
Η μόδα που ανανεούται εις κάθε εποχήν αποβλέπει ως επί το πλείστον εις την αλλαγήν του υφάσματος. Και τώρα όπως κάθε φορά γεννάται το ερώτημα: Ποία είναι τα υφάσματα της εφετινής ανοιξιάτικης μόδας; Υπάρχει πλουσία συλλογή υφασμάτων, μαλλίνων, βαμβακερών, λινών, μεταξωτών ραιγιόν. Την πρώτην θέσιν όμως έχουν τα ολόμαλλα πολύχρωμα υφάσματα. Θα φορεθούν επίσης πολύ τα σκωτσέζικα με μονόχρωμα επανωφόρια, των οποίων το χρώμα πρέπει να συμφωνή μ’ έναν χρωματισμόν του φορέματος ή τα «καρρέ».

Ένα ωραίο επίσης φόρεμα είναι: μπλούζα σκωτσέζικη ενώ το φουστάνι και το σακκάκι θα είναι από δίχρωμον ύφασμα που συμφωνεί με τα χρώματα της μπλούζας.

Όλα αυτά τα υφάσματα, παρ’ όλον που έχουν σπογγώδη επιφάνεια, είναι ωραία και τρανσπαράν. Μερικά μάλιστα απ’ αυτά έχουν ένα τέτοιο πλέξιμο που μοιάζουν με τα φιλέ.

Ύστερα απ’ αυτού του είδους τα υφάσματα έχουμε τα μαλακά μάλλινα και πολύ χρώμα ή τα περλέ. Επίσης θα προτιμηθούν τα μαλακά μάλλινα υφάσματα με γραμμή ή με ζιγκ – ζαγκ. Άλλα υφάσματα μοντέρνα είναι εκείνα με τα μεγάλα ή μικρά καρρέ.

Τέλος, οι μπλούζες θα είναι από «μουσολίνα» κεντημένη, με πολλά χρώματα που θα δίνουν μίαν αφάνταστη χάρι.


ΤΑ ΚΑΠΕΛΑ
«ΘΑΡΡΟΣ» 15 Σεπτεμβρίου 1934
Ήντλησαν από τας ποικιλωτέρας πηγάς, έδειξαν ολίγον σεβασμόν και… πολλήν ασέβειαν προς την ιστορίαν που θέλησαν να μιμηθούν, χωρίς όμως ν’ αναλαμβάνουν την υποχρέωσιν να της είναι πιστοί, δεν ετρόμαξαν μπροστά στους αναχρονισμούς, διέσχισαν τους αιώνας οι δημιουργοί της μόδας και ύστερα από όλον αυτόν τον πρόλογον, είπαν: Γεννηθήτωσαν τα καπέλα που θα φορέσουν αι γυναίκες εφέτος τον χειμώνα. Και αυτά τα ιστορικοαναχρονικά καπέλα θα φορέσουν για ολίγους μήνας εις όλον τον κόσμον αι γυναίκες που σέβονται τον εαυτόν των, που σέβονται δηλαδή την μόδαν.

Και τι δεν μιμούνται τα καπέλα αυτά: το «μπερέν» των φοιτητών, το ταψοειδές σκουφάκι που φορούν οι μικροί «σασσέρ», οι μικροί θυρωροί των μεγάλων παλάς και των νυκτερινών κέντρων.

Τα χειμωνιάτικα καπέλα των γυναικών εφέτος έχουν ποικιλίαν σχήματος εις τρόπον ώστε να μπορούν να εκφράζουν κάθε… ψυχικήν κατάστασιν, γράφει η κόμισσα ντε Σεντουά εις γαλλικόν περιοδκόν της μόδας. Τα καπέλα εκφράζουν και τας ψυχικάς καταστάσεις! Η κόμισσα το πιστεύει απολύτως και αποφαίνεται: Πες μου τι καπέλο φορείς για να σου ειπώ ποια είσαι!

Οπωσδήποτε τα γυναικεία καπέλα έχουν, όπως είπαμεν, εφέτος ποικιλίαν σχήματος. Μεταξύ των άλλων μιμούνται το κάλυμμα της κεφαλής παλαιών χωροφυλάκων, το σκουφί Αρλεκίνου, και τον πίλον του Γουλιέλμου Τέλλου, του ήρωος της ελβετικής ελευθερίας, που απηθανάτισεν εις το δράμα του ο Σίλλερ!

Επάνω εις τα «θέματα» αυτά, οι μοδίστες αυτοσχεδιάζουν σύμφωνα με τας περί αισθητικής αντιλήψεις της η κάθε μία και σύμφωνα με το πρόσωπον της πελάτιδος. Παρ’ όλην όμως την ποικιλίαν των σχημάτων, τα γυναικεία καπέλα εφέτος τον χειμώνα παρουσιάζουν τούτο το κοινόν: Βαίνουν εις ύψος, αντιθέτως προς τα χαμηλά καπέλα που φορέθηκαν την άνοιξιν. Η προς τα ύψη ανάτασις αυτή των καπέλλων συντελεί εις την γενικήν επιμήκυνσιν της σιλουέτας, επιμήκυσιν που αποτελεί το χαρακτηριστικόν γνώρισμα της νέας μόδας.


ΕΝΩ ΤΟ ΚΡΥΟ ΠΡΟΧΩΡΕΙ
«ΘΑΡΡΟΣ» 4 Νοεμβρίου 1934
Τώρα που το κρύο αρχίζει να γίνεται αισθητό, το μόνο ζήτημα που απασχολεί κάθε σικ κυρίαν ή δεσποινίδα είναι ένα καλό επανωφόρι.Το επανωφόρι του χειμώνος είναι μία μακρυά ρεδιγκότα (ρεντιγκότ) από γούνα ή μάλλινο ύφασμα.

Οι Παρισινές φορούν εφέτος το χειμερινόν τους επανωφόρι με μία μακρυά μάλλινη εσάρπα πράσινη ή κόκκινη ή με μια μικρή γραβάτα γούνας.

Η αστρακάν, που είναι η ευνοουμένη του χειμώνος, είναι πολύ ωραία σε χρώμα γκρι σκούρο. Γενικώς η χειμωνιάτικη μόδα ευνοεί τις βαμμένες γούνες και προ παντός το ρενάρ σε χρώμα μπλε μαρέν. Επίσης παρατηρείται ζωηροτάτη προτίμησις των παρισινών κύκλων για το λουτρ σε χρώματα μπλε μαρέν, βιλέν και μαρόν.

Το επανωφόρι του χειμώνος είναι το σπουδαιότερο μέρος της γυναικείας αμφιέσεως. Με αυτό πολλές φορές θα τύχη να βγήτε στην αγορά χωρίς να έχετε ανάγκην να φορέσετε από μέσα κανένα πολυτελές φόρεμα, ντερνιέ κρι, είτε επειδή θα είσθε βιαστική είτε δι’ οιονδήποτε άλλον λόγον. Δι’ αυτό, αγαπητές αναγνώστριες, πρέπει να καταβάλετε μεγάλην προσοχήν εις την εκλογήν ενός καλού μαντώ.
Η φίλη σας