Δ.Σ. Τριφυλίας: Πληρωμή από το Δήμο 128.025,23 ευρώ για ανακαίνιση ΚΕΠ

Δ.Σ. Τριφυλίας: Πληρωμή από το Δήμο 128.025,23 ευρώ για ανακαίνιση ΚΕΠ

Θα αναπληρωθούν όταν καταβληθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας

Ο Δήμος Τριφυλίας θα πληρώσει 128.025,23 στον ανάδοχο του έργου «Εργασίες Ανακαίνισης των ΚΕΠ», το οποίο είναι ενταγμένο στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των ΚΕΠ της χώρας, και αυτά θα επιστραφούν, όταν καταβληθεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας.

Αυτή την απόφαση έλαβε κατά πλειοψηφία στην τελευταία συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας, οπότε και τέθηκε ως 4ο εκτός ημερήσιας διάταξης θέμα η αλλαγή χρηματοδότησης της δράσης «Εκσυγχρονισμός ΚΕΠ».

Παίρνοντας το λόγο ο αντιδήμαρχος Αντώνιος Βλάχος, ανέφερε: «Όταν βγήκε το πρόγραμμα για τα ΚΕΠ πήραμε χρηματοδότηση 150.000 ευρώ. Ο ανάδοχος πήρε μια προκαταβολή 30%… […] Αυτό το πρόγραμμα έλεγε “παίρνεις προκαταβολή 30% και για να πάρεις τα υπόλοιπα χρήματα, πρέπει να πάρεις το 100%”. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό, πρώτη φορά γίνεται. Ο εργολάβος αδυνατούσε να τελειώσει τα ΚΕΠ και είπαμε για να μη μείνουνε στη μέση, θα τον χρηματοδοτήσουμε εμείς τώρα, μέσα από τον Δήμο, και όταν τα έργα πληρωθούν, θα ξαναεπιστρέψουν στο Δήμο. Καταλάβατε τι κάνουμε τώρα;».

«Θα τα πάρει και θα τα ξαναδώσει;» ρωτήθηκε ο κ. Βλάχος από συμβούλους συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης και απάντησε: «Ναι, θα τα δώσουμε εμείς να συνεχίσει το έργο και όταν τα πάρει από το πρόγραμμα, θα τα δώσει στο Δήμο».

Σε ερώτηση του Παναγιώτη Τσαφαρά για το ποσό που θα δώσει ο Δήμος στον εργολάβο, ο κ. Βλάχος είπε πως είναι περίπου 129.000 ευρώ.

Η Κατερίνα Τσιγκάνου διαφώνησε λέγοντας: «Εγώ διαφωνώ με αυτό το θέμα, γιατί αυτά ήταν εν γνώσει του εργολάβου όταν πήρε το έργο».

Στην απόφαση, που δημοσιεύθηκε στη Δι@υγεια με ΑΔΑ: Ψ81ΜΩΗΕ-ΒΘΦ, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, η από 07/10/2024 εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολιτικής, σύμφωνα με την οποία «για να εκταμιευθούν τα χρήματα για την πληρωμή του έργου “Εργασίες Ανακαίνισης των ΚΕΠ”, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανακαίνισης. Ο ανάδοχος του έργου με την αριθ. πρωτ. 6127/11-07-2024 αίτησή του προχώρησε σε διακοπή εργασιών σύμφωνα με το Ν.4412/16 και με την αριθ. πρωτ. 9127/ΔΤΥ864/22-07-2024 απόφαση της αναπληρώτριας προϊσταμένης Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολιτικής Προστασίας έγινε αποδεκτή.

Μετά το πέρας δύο μηνών μπορεί ο ανάδοχος να ζητήσει διάλυση της σύμβασης, γεγονός που θα δημιουργήσει πρόβλημα στη λειτουργία των ΚΕΠ και κίνδυνο μη υλοποίησης του έργου.

Σύμφωνα με την παρ. 14 του άρθρου 9 του Ν4071/2012, προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση και να αποφευχθεί η μη ολοκλήρωση του έργου, παρακαλείται το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει την αλλαγή χρηματοδότησης για το έργο και τις επενδυτικές δαπάνες από χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητάς για τον εκσυγχρονισμό των ΚΕΠ σε ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών έτους 2024, μέχρι την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

Η αλλαγή χρηματοδότησης αφορά στην πληρωμή από τον 4ο Λογαριασμό του έργου και μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, καθώς και την οφειλή που αφορά σε επενδυτικές δαπάνες ( Η/Υ, εκτυπωτές κ.λπ.), συνολικού ποσού 128.025,23 ευρώ, σύμφωνα με την από 07/10/2024 εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολιτικής Προστασίας.

Όταν καταβληθεί η σχετική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητάς για τον εκσυγχρονισμό των ΚΕΠ , θα αναπληρωθούν τα έσοδα αυτά κατά το μέρος της διενεργηθείσας δαπάνης…».

Του Ηλία Γιαννόπουλου