Παναγιώτης Λαμπρινίδης: Η Καλαμάτα χρειάζεται νέα Πινακοθήκη

Παναγιώτης Λαμπρινίδης: Η Καλαμάτα χρειάζεται νέα Πινακοθήκη

Η Πινακοθήκη «Α. Τάσσος» δεν μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες, σύμφωνα με τον ίδιο

Την ανάγκη εξεύρεσης νέου χώρου που θα λειτουργήσει ως Πινακοθήκη, προκειμένου να φιλοξενήσει τα εκατοντάδες έργα Τέχνης που διαθέτει αναξιοποίητα η Καλαμάτα, ανέδειξε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εικαστικού Τομέα της «Φάρις», Παναγιώτης Λαμπρινίδης, ερωτηθείς για το πολυετές σφράγισμα της Πινακοθήκης «Α. Τάσσος» στο Ιστορικό Κέντρο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Πινακοθήκη του «Α. Τάσσου» υπολείπεται θέρμανσης- ψύξης και προσβασιμότητας για ΑμεΑ. «Παράλληλα, με τους νόμους του κράτους μας, δεν μπορεί να αναπληρωθεί το προσωπικό του μουσείου που συνταξιοδοτήθηκε. Δεν μπορούμε να προσλάβουμε νέους υπαλλήλους, παρότι υπάρχει θέληση» συμπλήρωσε.

Πάντως, ο ίδιος έδωσε μια διαφορετική διάσταση στο όλο ζήτημα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η Πινακοθήκη δεν μπορεί να δουλέψει με άτομα τετράμηνης απασχόλησης, γιατί υπάρχουν έργα πολύ μεγάλης αξίας, τα οποία δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε σε κάποιον που έρχεται για τέσσερις μήνες, αλλά μόνο σ’ ένα μόνιμο υπάλληλο του Δήμου».

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινίδη, «υπάρχει, όμως, μια εργολαβία, καθώς προέχει να λύσουμε πρώτα τα κτηριακά θέματα».

«Η Καλαμάτα έχει ανάγκη από μια νέα Πινακοθήκη, γιατί η Πινακοθήκη “Α. Τάσσος” είναι ένα κτήριο με πολύ μικρή σκάλα, το οποίο δεν είναι εύκολο για κάποιον να ανέβει. Άλλωστε, εδώ και πολλά χρόνια λέω ότι το παλιό Δημαρχείο είναι η ιδανική Πινακοθήκη για την Καλαμάτα και πρέπει να γίνει» επισήμανε στη συνέχεια και πρόσθεσε: «Χρειαζόμαστε μια καινούργια, σύγχρονη κι ενεργή Πινακοθήκη, στελεχωμένη και με έργα, ώστε ο επισκέπτης στην πόλη να ξέρει ότι θα βρει μια έκθεση ανοιχτή κάθε μέρα και με ξενάγηση».

Χρ.Μ.

Υ.Γ. Μεταξύ όλων αυτών των… απρόοπτων που φαίνεται να αποτελούν τροχοπέδη στην επαναλειτουργία της Πινακοθήκης, αξίζει να σταθεί κανείς στην έλλειψη προσβασιμότητας. Άραγε, η έλλειψη προσβασιμότητας που προβάλλεται ως ένας από τους κύριους λόγους για τη μη επαναλειτουργία του χώρου, είναι εξασφαλισμένη σε όλους τους υπόλοιπους χώρους όπου πραγματοποιεί εκθέσεις η Δημοτική Αρχή, όπως, για παράδειγμα, στο Εικαστικό Εργαστήρι επί της Ναυαρίνου;