Την πλήρη απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στην επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου ή τον προγραμματισμό έργων στην Πελοπόννησο, στιγματίζει σε ανακοίνωσή του το Κίνημα Διάσωσης και Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου, από τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως αναφέρει, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ο περιφερειάρχης, παρουσίασε το αναπτυξιακό του όραμα για την περιοχή κι αναφέρθηκε στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανθεκτικότητα, τις δυνατότητες του πρωτογενούς τομέα, τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, την προστασία από τους κλιματικούς κινδύνους κ.τ.λ. Παράλληλα, παρουσίασε τη στρατηγική για την οδική ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου, επισημαίνοντας τη σημασία έργων όπως η σύνδεση Δερβενακίων-Άργους-Ναυπλίου, που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση.
Τον αγνοούν
«Κι ενώ, πέραν των άλλων, για άλλη μια φορά προβάλλεται η προτεραιότητα και η στόχευση της κυβέρνησης στην αναβάθμιση των οδικών υποδομών, δεν υπάρχει καμιά αναφορά για την πολύπαθη υπόθεση του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου. Κι αυτό, παρότι επί της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής της Πελοποννήσου έγινε τόσος λόγος και υποτίθεται, μάλιστα, ότι είχαν εξασφαλιστεί και 15 εκατ. ευρώ με τη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάταξη της γραμμής στο τμήμα Κορίνθου- Άργους – Ναυπλίου», σημειώνει το Κίνημα.
Επισημαίνει, δε, ότι ενώ γίνεται τόσος λόγος για «βιώσιμη» ανάπτυξη και για ανάλογου χαρακτήρα τουρισμό κ.τ.λ., αγνοείται προκλητικά ο ρόλος του σιδηροδρόμου και του τρένου ως υποκατάστατου του αυτοκινήτου.
«Αγνοείται, ειδικά για την Αργολίδα, η μεγάλη σημασία της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσής της με το διεθνές αεροδρόμιο των Αθηνών, με την ίδια την Αθήνα και τον Πειραιά, αλλά και με την Κόρινθο, την Πάτρα κι άλλες πόλεις. Παραβλέπεται το τεράστιο πρόβλημα, η απελπιστική κατάσταση και η υποβάθμιση του Ναυπλίου και του Άργους από την ασφυκτική κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδικά σε συγκεκριμένες μέρες μεγάλης επισκεψιμότητας. Αγνοούνται τα παραδείγματα και οι τεκμηριωμένες προτάσεις που προωθούνται ακόμα κι από το εξωτερικό, όπως του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης κ.λπ., για την τεράστια δυνατότητα πολύπλευρης αξιοποίησης ειδικά του ιστορικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου», συνεχίζει.
«Να μην υπάρχουν αυταπάτες»
Έτσι, τονίζει το Κίνημα στην ανακοίνωσή του, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι όλα αυτά, όχι μόνο δεν αποτελούν κυβερνητική προτεραιότητα, αλλά δεν περιλαμβάνονται καν στο αναπτυξιακό όραμα για την Πελοπόννησο. «Επιβεβαιώνεται ότι οι κυβερνώντες δε θέλουν να διδαχτούν τίποτα από την υποτιθέμενη αναπτυξιακή πανάκεια των πανάκριβων αυτοκινητόδρομων που έχουν καταστήσει σε αυτό τη χρεωκοπημένη Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην Ευρώπη, ενώ η χώρα μας έχει καταστεί θλιβερός ουραγός στο σιδηρόδρομο.
Κι αφού ούτε για το τμήμα Κορίνθου – Ναυπλίου που συγκεντρώνει όλες τις θετικές προϋποθέσεις γίνεται κουβέντα, γίνεται απόλυτα αντιληπτό πώς αντιμετωπίζεται και η υπόλοιπη ραγδαία καταστρεφόμενη γραμμή μέχρι την Καλαμάτα. Είναι η γραμμή με τις μνημειώδεις αρχιτεκτονικές υποδομές κ.λπ., για την ανακαίνιση της οποίας δαπανήθηκαν μάλιστα 80 εκατομμύρια ευρώ πριν από μια 20ετία, τα οποία πέφτουν πλέον στο βρόντο! Ας καταστραφεί το γρηγορότερο. “Δε μας ενδιαφέρει!”. Αυτό είναι το σιωπηρά εκκωφαντικό αλλά κραυγαλέο μήνυμα της προχθεσινής εκδήλωσης στο ιστορικό κτήριο του Βουλευτικού. Ο καθένας ας αναλάβει λοιπόν τις ευθύνες του έναντι της Ιστορίας», καταλήγουν οι υποστηρικτές για τη διάσωση του σιδηροδρόμου.
Β.Β.