Πλατεία 23ης Μαρτίου: Πολιτική ανεπάρκεια, βασικά λάθη και προτάσεις λύσεων

Πλατεία 23ης Μαρτίου: Πολιτική ανεπάρκεια, βασικά  λάθη και προτάσεις λύσεων

Το έργο της πολύπαθης ανάπλασης της πλατείας 23ης  Μαρτίου έχει απασχολήσει την πόλη μας εδώ και μήνες, δυστυχώς για δυσάρεστους λόγους.

Μια μελέτη που, ενδεχομένως, αποδεικνύεται προβληματική, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που προκαλείται από τους λανθασμένους χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής, συνθέτουν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα, που καθιστά την περιοχή δυσπρόσιτη και το μέλλον του έργου δυσοίωνο.

Η Δημοτική Αρχή όφειλε να εξετάσει προσεκτικά την προτεινόμενη μελέτη και να λάβει υπόψη της ορισμένες, δικαιολογημένες, παρατηρήσεις της αντιπολίτευσης της περιόδου 2019-2023, σχετικά με τη θέση του κυκλικού κόμβου και άλλα ζητήματα που μακροσκοπικά είχαν δημιουργήσει προβληματισμό.

Με κύριο επιχείρημα την ύπαρξη κινδύνου για ακύρωση της χρηματοδότησης η Δημοτική Αρχή ενήργησε βιαστικά, με συνέπεια να φτάσουμε στο αποτέλεσμα που όλοι οι δημότες αντικρίζουν και βιώνουν εδώ και μήνες.

Οι βερμπαλιστικές εξαγγελίες του κ. δημάρχου περί εξασφαλισμένων χρηματοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με τον ίδιο, οφείλονται στους επιτυχημένους χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής και παρουσιάζονται ως επιτυχίες, αποδείχτηκε πως αποτελούν όνειρα θερινής νυκτός, καθότι ο Δήμος αναγκάστηκε να λάβει άτοκο δάνειο 900.000 ευρώ περίπου, από το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να πληρωθεί ο εργολάβος και να συνεχιστεί το έργο.

Οι αναφορές περί συνέχισης του έργου από την αρχή του νέου έτους ελπίζω να αποδειχθούν ειλικρινείς και κυρίως ρεαλιστικές. Η πλατεία θεωρώ πως δε χρειαζόταν ανάπλαση τόσο μεγάλης έκτασης, καθώς η πρότερη μορφή της ήταν αρκετά λειτουργική και καλαίσθητη, ωστόσο ας εξετάσουμε δύο βασικά προβλήματα που έχουν προκύψει και αναζητούν λύση, τα οποία είναι το ύψος και η θέση του κυκλικού κόμβου.

Αυτή τη στιγμή το ύψος του κυκλικού κόμβου είναι περίπου διπλάσιο από αυτό που αναφέρεται ως επιτρεπόμενο στη βιβλιογραφία, που αφορά τέτοιους είδους έργα, δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα στην αστική συγκοινωνία, αλλά και στα διερχόμενα οχήματα. Την παραπάνω παρατήρηση είχα αναφέρει σε δύο Δημοτικά Συμβούλια, τους περασμένους μήνες, λαμβάνοντας αόριστες απαντήσεις που συνέκλιναν στην υποτιθέμενη “εφεύρεση” του προβλήματος και μη ύπαρξη αυτού. Ευτυχώς σήμερα, αν και με καθυστέρηση μηνών, η Δημοτική Αρχή αντιλήφθηκε το πρόβλημα και μένει να δούμε εάν θα επιχειρήσει να το επιλύσει μειώνοντας το ύψος.

Το δεύτερο ζήτημα σχετίζεται με τη θέση και τη διάμετρο του κυκλικού κόμβου. Τα μεγάλα οχήματα κατά τη διέλευσή τους καταλαμβάνουν τμήμα των γειτονικών πεζοδρομίων, καθιστώντας άκρως επικίνδυνη την κίνηση πεζών και επιπροσθέτως άκρως δύσκολη τη στροφή των ίδιων των βαρέων οχημάτων. Προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα θα πρέπει να υπολογιστούν εκ νέου οι τροχιές των οχημάτων από μελετητή συγκοινωνιολόγο, σε κατάλληλο λογισμικό, ώστε να επιλεγεί με ακρίβεια η καταλληλότερη παρέμβαση που θα αφορά είτε στη μείωση της διαμέτρου του κόμβου είτε στην κατάργηση τμημάτων των πεζοδρομίων.

Ελπίζω και εύχομαι σύντομα η πλατεία να αποκτήσει τη μορφή που της αξίζει.

Του Βασίλη Κανάκη
Πολιτικού μηχανικού MSc, πτυχιούχου Φυσικής ΕΚΠΑ,
δημοτικού συμβούλου Καλαμάτας με παράταξη «Καλαμάτα_ Μετά»