Τους επόμενους μήνες
Αποφασισμένη να… πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα εμφανίζεται η Δημοτική Αρχή στο θέμα της στάθμευσης. Πρόκειται για πρόβλημα που ταλαιπωρεί την Καλαμάτα, ιδιαίτερα, τα τελευταία χρόνια. Βέβαια, τέτοιου είδους παρεμβάσεις γίνονται πιο έγκαιρα, αλλά οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές… είχαν άλλα κατά νου.
Η σημερινή, μέσα σε ένα συγκεκριμένο δομημένο περιβάλλον, με τους όποιους περιορισμούς σε δραστικές λύσεις, θα πρέπει να… βγάλει λαγό από το καπέλο, προκειμένου να αντιμετωπίσει ουσιαστικά το πρόβλημα.
Πάντως, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας ο αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης σημείωσε ότι για το 2025 θα υπάρξει Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) στην Καλαμάτα, με την πρόνοια να αντιμετωπιστεί και η έλλειψη θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους, ιδιαίτερα σε πυκνοδομημένες περιοχές.
Βέβαια, μια ανάλογη παρέμβαση προϋποθέτει και την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, κάτι που έχει υποσχεθεί, επίσης, η Δημοτική Αρχή.
Σε κάθε περίπτωση η στάθμευση είναι ένα πρόβλημα όχι μόνο χωρικό, αλλά και χρονικό. Στην πραγματικότητα η άσκηση επιζητά επίλυση στο ερώτημα: “Πώς μπορώ να εξυπηρετήσω τον μέγιστο αριθμό αυτοκινήτων, έχοντας εκ των πραγμάτων περιορισμένες θέσεις στάθμευσης, και ακριβώς τις ώρες που υπάρχει ζήτηση”.
Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο Δήμο Καλαμάτας, η υλοποίηση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα, θα επιφέρει την ορθολογικοποίηση των συνθηκών κυκλοφορίας και στάθμευσης στην πόλη.
Σκοπός του είναι να αυξηθεί η εναλλαγή στάθμευσης. Δηλαδή, κάθε θέση θα εξυπηρετεί περισσότερα αυτοκίνητα από ό,τι σήμερα. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη προσβασιμότητα στο κέντρο από περισσότερους επισκέπτες, χωρίς αντι-οικονομική χρήση των υπαρχουσών θέσεων στάθμευσης. Επίσης, οι μόνιμοι κάτοικοι, ιδιαίτερα του κέντρου, θα έχουν περισσότερες θέσεις διαθέσιμες για την εξυπηρέτησή τους.
Η βελτίωση της προσφοράς θέσεων στάθμευσης θα μειώσει μεγάλο μέρος των άσκοπων οχηματοχιλιομέτρων για την ανεύρεση θέσης, και θα ελαφρύνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Επιπρόσθετα, θα επιτρέψει στο Δήμο να προβεί σε πολλές παράλληλες και συμπληρωματικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, όπως η αποτροπή της παράνομης στάθμευσης είτε σε μεγάλους οδικούς άξονες είτε στις περιπτώσεις του διπλοπαρκαρίσματος.
Τέλος, η βελτίωση που αναμένεται θα είναι ιδιαίτερα σημαντική, και ειδικότερα θα ορθολογικοποιηθεί το ισοζύγιο προσφοράς / ζήτησης στάθμευσης, θα υπάρξει σε κάποιον βαθμό ομαλοποίηση της κυκλοφορίας, κυρίως λόγω της μείωσης άσκοπων οχηματοχιλιομέτρων, όπως και περιβαλλοντικό όφελος για ολόκληρη την πόλη.
Α.Π.