Σε ποια τμήματα εκτελούνται εργασίες
Σε κατά τόπους μέτωπα εξελίσσονται οι εργασίες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη στη Μεσσηνία. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, που δημοσιεύει το ypodomes.com, στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη η σύνταξη και η έγκριση των οριστικών μελετών με ποσοστό προόδου που ανέρχεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου σε περίπου 31,65%.
Οι εργασίες οι οποίες εκτελούνται έχουν φτάσει σε ποσοστό προόδου 2,22%, και αφορούν περιοχές κυριότητας Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες έχουν παραδοθεί από το Δημόσιο στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ο οποίος είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-AKTOR GROUP.
Πρόοδος εργασιών
Ειδικότερα, εξελίσσονται εργασίες στο τμήμα Α: Καλαμάτα – Ριζόμυλος, και συγκεκριμένα από Ασπρόχωμα έως είσοδος Αεροδρομίου από χ.θ. 2+600 έως χ.θ. 5+200, μήκους 2,6 χλμ., καθώς και στο τμήμα Β: Ριζόμυλος – Πύλος στη χ.θ. 3+570, όπου εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας Γ3, μήκους 220 μ. και πλάτους καταστρώματος 15,60 μ., με τη μέθοδο της προβολοδόμησης, η οποία αποτελείται από ένα μεσόβραθρο με 2 ανοίγματα.
Παράλληλα, κατασκευάζονται μικρά τεχνικά /οχετοί, εντός δημοσίων εκτάσεων.
Έργα και απαλλοτριώσεις
Συγκεκριμένα, για τις εργασίες ξεκίνησε η παράκαμψη Μεσσήνης, αλλά και η κατασκευή νέας υπερυψωμένης γέφυρας στον Πάμισο ποταμό. Παράλληλα, ξεκινούν έργα για την παράκαμψη της Βελίκας, αλλά και συνολικά για τμήμα 7,1 χιλιομέτρων στο τμήμα Ανάληψη – Καρποφόρα. Εργασίες επίσης εντοπίζονται στο τμήμα Ασπρόχωμα – Μεσσήνη. Στην περιοχή του αεροδρομίου εξελίσσονται έργα για τη μετατόπιση αρδευτικού καναλιού.
Σχετικά με τις εναπομείνασες απαλλοτριώσεις, αυτές εντοπίζονται στο υποτμήμα Ριζόμυλος – Πύλος, όπου τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μετά την ολοκλήρωση τους και την κατάθεση των χρημάτων.
Εντός του Οκτωβρίου παραδόθηκαν ιδιωτικές εκτάσεις σε μήκος 7.180,38 μ. και σύντομα αναμένεται η παράδοση και των λοιπών ιδιωτικών εκτάσεων προς το ανάδοχο σχήμα, ούτως ώστε να αναπτυχθούν περισσότερα μέτωπα εργασιών.
Το προφίλ του έργου
Να θυμίσουμε πως το έργο-ΣΔΙΤ υπεγράφη στις 21 Απριλίου του 2023 και έχει αρχικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 4 έτη. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια παράταση, αλλά δεδομένων των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν από τις απαλλοτριώσεις, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες για παράταση του χρόνου. Φορέας υλοποίησης είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόστος του έργου, όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών, είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα, ενώ τα περισσότερα αφορούν στη δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια. Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει από την Αθήνα σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δε θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 χλμ., ενώ τα τρία τμήματά του είναι τα εξής: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει μήκος 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη που έχει μήκος 7,9 χλμ.