Οι πρώτοι Γερμανοί ιπτάμενοι περνούν το κατώφλι της 120 ΠΕΑ

Οι πρώτοι Γερμανοί ιπτάμενοι  περνούν το κατώφλι της 120 ΠΕΑ

Οι πρώτοι ίκαροι από τη Γερμανία περνούν αυτές τις μέρες την πύλη της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Γιώργου Σιδέρη στο “Hellas Journal”.

Πληροφορίες δε του «Θάρρους» αναφέρουν ότι την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν διεργασίες και επισκέψεις ανώτατων αξιωματικών, προκειμένου να προετοιμάσουν αυτή τη σημαντική στιγμή για τη μονάδα και να σφραγισθεί με επιτυχία η συνεργασία της Πολεμικής μας Αεροπορίας με την Luftwaffe. Η Deutsche Luftwaffe (προφέρεται Ντόιτσε Λούφτβαφφε) είναι η Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας.

Με την άφιξη των Γερμανών εκπαιδευομένων μπαίνουν κατ’ ουσίαν τα θεμέλια για την παράλληλη μετατροπή της Πτέρυγας σε Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο, στόχος που γίνεται πραγματικότητα ύστερα από περίπου μια δεκαετία.

Ακολουθούν Κροάτες
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της “Hellas Journal”, για την επίτευξη αυτής της συμφωνίας προηγήθηκαν πολλές διαβουλεύσεις σε επίπεδο επιτελείων, με την Αθήνα να δηλώνει ανοιχτή στην πρόκληση, πέραν των Ελλήνων ιπταμένων, να εκπαιδεύει και νέους αεροπόρους από σύμμαχες Αεροπορίες. Αυτοί μπορεί να αποτελούν στελέχη Αεροποριών που ανήκουν στο ΝΑΤΟ ή ιπταμένους από χώρες με τις οποίες το ελληνικό επιτελείο έχει υπογράψει αμυντική συμφωνία.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα ανοίγει την πύλη της Καλαμάτας επιτρέπει την προσέλκυση εκπαιδευομένων και από ξένες χώρες, γεγονός που, σύμφωνα με επιτελείς, επιτρέπει σε βάθος χρόνου την απόσβεση μέρους του κόστους, αλλά αναβαθμίζει και προβάλλει την εικόνα της Αεροπορίας και της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

Η αρχή με την άφιξη των Γερμανών θεωρείται ορόσημο, καθώς πρόκειται να ακολουθήσουν και νεαροί ίκαροι από την Κροατία, ενώ ενδιαφέρον για την Καλαμάτα δείχνουν και Αεροπορίες από χώρες του Κόλπου και της Μ. Ανατολής.

Όπως γίνεται γνωστό, ο εκπαιδευτικός κύκλος θα είναι περίπου δύο έτη, ενώ από το 2025 και για κάθε χρόνο, την πύλη της 120 Πτέρυγας θα περνούν 16 νεαροί Γερμανοί αεροπόροι.

Παρόμοια φέρεται να είναι και η συμφωνία με την Κροατία, που επεκτείνει τη συμφωνία αμυντικής συνεργασίας και σε αυτό τον κρίσιμο τομέα.

Στα της εκπαίδευσης, η ελληνική πλευρά έχει προτείνει τόσο στους Γερμανούς όσο και στους Κροάτες επιτελείς ν’ ακολουθηθεί το ελληνικό μοτίβο. Μετά τα θεωρητικά μαθήματα και τους εξομοιωτές, οι εκπαιδευόμενοι θα ξεκινήσουν από τα ελικοφόρα Τ-6 Texan και η συνέχεια της εκπαίδευσης θα δοθεί από τα Μ-346.

Και μάλιστα, το διάστημα αυτό συμπίπτει με την αποφοίτηση της πρώτης σειράς των νέων ανθυποσμηναγών που εκπαιδεύτηκαν στα νεοαποκτηθέντα Μ-346, τα οποία δημιουργούν άλλα δεδομένα και άλλες συνθήκες στην προκεχωρημένη εκπαίδευση των αεροπόρων.

Άλλη μια παραλαβή Μ-346
Η άφιξη των Γερμανών συμπίπτει και με κάτι άλλο, με την παραλαβή από την 120 ΠΕΑ ενός ακόμη Μ-346 εντός του Δεκεμβρίου. Το χρονοδιάγραμμα παραλαβών προβλέπει ότι ως τα τέλη Μαρτίου τα εκπαιδευτικά jet αεροσκάφη θα έχουν φτάσει τα δέκα.

Το ενδιαφέρον από δύο χώρες για την εκπαίδευση ιπταμένων στην Καλαμάτα κάνει το αεροπορικό επιτελείο να εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης επιπλέον Μ-346. Άλλωστε, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θεωρούνται υποψήφια και γι’ άλλες αποστολές, πέραν της εκπαίδευσης κι έξω από την ελληνο-ισραηλινή συμφωνία μίσθωσης.

Το παραπάνω θεωρείται μια εντελώς ξεχωριστή συζήτηση ανάμεσα στο επιτελείο και την πολιτική ηγεσία, διότι προηγούνται άλλες ανάγκες για την Αεροπορία, οι οποίες δεν είναι λίγες.

«Σε κάθε περίπτωση, ο Δεκέμβριος για την αεροπορική βάση της Καλαμάτας φαίνεται να μπαίνει με το “δεξί” και με φιλοξενούμενους οι οποίοι είναι βέβαιο ότι θα δώσουν αρκετά στοιχεία για την εκπαίδευση και προς άλλες Αεροπορίες που έχουν τη σκέψη για την αποστολή εκπαιδευομένων σε μία από τις πλέον ηλιόλουστες πόλεις της Ευρώπης», καταλήγει το δημοσίευμα του “Hellas Journal”.
Β.Β.