Σύσκεψη για το μέλλον του οδικού άξονα Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα

Σύσκεψη για το μέλλον του οδικού άξονα Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα

Η… λειψυδρία που επικρατεί στα μεγάλα έργα υποδομών της Μεσσηνίας, αλλά και οι διαμαρτυρίες φορέων της περιοχής για την εικόνα που επικρατεί, φαίνεται να δημιούργησαν μια κάποια κινητικότητα στα αρμόδια υπουργεία κι έτσι δείχνει να βγαίνει και πάλι από τον… πάγο η κατασκευή του οδικού άξονα Πύργος- Καλό Νερό – Τσακώνα.

Αρχικά, είχαμε τη συνάντηση των βουλευτών Ηλείας και Μεσσηνίας, Δ. Αυγερινόπουλου και Γιάννη Λαμπρόπουλου αντίστοιχα, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρα. Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας σημειώνεται ότι «το υπουργείο Υποδομών θα καλέσει τον “Μορέα” να καταθέσει πρόταση για κατασκευή του δρόμου (σ.σ. Καλό Νερό-Τσακώνα) με ένταξή του στη Σύμβαση Παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Τρίπολης-Καλαμάτας». Πρόκειται, βέβαια, για λύση που είχε προωθήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και είχε ξεκινήσει να συζητείται από το 2016. Μάλιστα, δύο χρόνια μετά, στελέχη της τότε κυβέρνησης υποστήριζαν ότι οι σχετικές εργασίες θα ξεκινήσουν το 2019. Ωστόσο, το 2019, με την αλλαγή κυβέρνησης, το ζήτημα «πάγωσε» και το υπουργείο Υποδομών δεν προχώρησε τη διαδικασία.

Χρειάστηκε να περάσουν 5 και πλέον χρόνια απραξίας για να… επιστρέψει η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην εποχή ΣΥΡΙΖΑ.

Πλέον, εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι αν, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, η κυβέρνηση θα προωθήσει το συγκεκριμένο έργο και με ποιους οικονομικούς όρους θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης του «Μορέα».

Στο ίδιο δελτίο Τύπου για τον άξονα Πύργος- Αλφειός οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι «για το τμήμα της Λίμνης Καϊάφα, όπου υπάρχουν οι περιορισμοί της γνωστής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, θα πρέπει να υπάρξουν και εκεί εξελίξεις, αφού θα έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για την οικονομικά συμφέρουσα πρόταση και θα έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι.

Ακόμη, τονίσαμε στον υπουργό την αναγκαιότητα της κατασκευής του οδικού άξονα, και την ανάπτυξη που θα φέρει σε όλη την Πελοπόννησο.

Ο υπουργός μάς ενημέρωσε ότι προσκάλεσε την “Ολυμπία Οδό” να καταθέσει πρόταση στο υπουργείο Υποδομών για την κατασκευή του τμήματος από τον Πύργο έως τον Κόμβο του Αλφειού με τη Σύμβαση Παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Η πρόταση της “Ολυμπίας Οδού” θα υποβληθεί εντός των ημερών και στη συνέχεια θα επιδιωχθεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Από την πλευρά του, σχολιάζοντας ο Εμπορικός Σύλλογος Κυπαρισσίας τις τελευταίες εξελίξεις, σημειώνει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του: «Θεωρούμε θετική εξέλιξη την πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει σε διαδικασίες χρηματοδότησης και ένταξης των έργων στις αντίστοιχες Συμβάσεις Παραχώρησης, καθώς αυτό μας φέρνει πιο κοντά στην ολοκλήρωση αυτών των κρίσιμων υποδομών για την περιοχή μας.

Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι το ζητούμενο παραμένει η συνολική κατασκευή του άξονα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη και την οδική ασφάλεια στην Πελοπόννησο.

Παρακολουθούμε στενά την πρόοδο των διαδικασιών και ευελπιστούμε ότι οι δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί θα υλοποιηθούν στο χρόνο που απαιτείται, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.

Από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να συμβάλλουμε με κάθε δυνατό τρόπο στη διεκδίκηση και υλοποίηση αυτού του έργου, το οποίο αποτελεί ζήτημα μείζονος σημασίας για την περιοχή μας».

Επίσης, το τελευταίο διάστημα ανακοινώσεις για τον πολύπαθο οδικό άξονα έχουμε και από άλλους βουλευτές. Με λίγα λόγια, υπάρχει ένας διαγκωνισμός για το ποιος θα κάνει την καλύτερη δήλωση και θα ανακοινώσει την καλύτερη δήλωση.

Σε κάθε περίπτωση, είναι καταστροφικό για τη Μεσσηνία να υπάρχει ένα σχέδιο από το 2016 και η σημερινή κυβέρνηση να το καταθέτει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για υλοποίηση του έργου το 2025, σχεδόν μια δεκαετία μετά!

Και μέσα σε όλα αυτά, επειδή από το υπουργείο Υποδομών γίνεται αντιληπτό ότι η κατασκευή του οδικού άξονα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έρχεται στην επικαιρότητα, προχωρά σε σύσκεψη όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών στις 3 Φεβρουαρίου, στο υπουργείο, μήπως και καταφέρει να δώσει μια ξεκάθαρη και σαφή απάντηση για ένα φλέγον θέμα, που ταλαιπωρεί τόσο την Ηλεία όσο και τη Μεσσηνία.  

Του Αντώνη Πετρόγιαννη