Κατώτερη των προσδοκιών των εμπόρων η κίνηση στην Καλαμάτα
Ολοκληρώνονται αύριο το βράδυ οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025, έχοντας πια οι καταναλωτές λίγες ακόμα ώρες για να αγοράσουν προϊόντα σε προσιτές τιμές, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές των καταστημάτων.
Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025 ξεκίνησαν επίσημα τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και κατά τη φετινή εκπτωτική περίοδο τα καταστήματα προαιρετικά παρέμειναν ανοιχτά τις δύο πρώτες Κυριακές, δηλαδή στις 19 και 26 Ιανουαρίου 2025.
Ωστόσο, οι φετινές εκπτώσεις στην Καλαμάτα δεν κάλυψαν τις προσδοκίες των εμπόρων, καθώς λιγότεροι από τους μισούς καταναλωτές έδειξαν ενδιαφέρον για αυτές.
Ο πληθωρισμός «τρώει» τις αγορές
Πανελλαδικά εκτιμάται ότι η συνολική αξία των πωλήσεων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις αναμένεται να παρουσιάσει πληθωριστική αύξηση κατά τουλάχιστον 3%, ξεπερνώντας τα 6 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2024. Ωστόσο, όπως επισήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας Γιώργος Εγγλέζος, ακόμα κι αν αυτό επιβεβαιωθεί, η αύξηση αυτή «πνίγεται» από τον πληθωρισμό.
Ο κ. Εγγλέζος σημείωσε ότι όλα αυτά απορρέουν από τις οικονομικές συνθήκες και τις πληθωριστικές τάσεις και πρόσθεσε: «Για ό,τι εμπόρευμα δεν έχουμε διαθέσιμο, δεν μπορούμε να πούμε τιμή στον πελάτη, αν δε μιλήσουμε πρώτα με τον προμηθευτή. Και η τιμή συνήθως κάθε φορά είναι λίγο “τσιμπημένη”».
Επίσης, ο κ. Εγγλέζος αναφέρθηκε στην αγοραστική διάθεση που υπάρχει σε πολύ κόσμο τα τελευταία χρόνια, με κύριο χαρακτηριστικό να απουσιάζουν οι καταναλωτές από τα φυσικά καταστήματα και να κάνουν αγορές από το διαδίκτυο. Σε αυτό έχει προστεθεί και το φαινόμενο με τα υπερπόντια site, που έχουν πλήξει σημαντικά το εμπόριο.
«Δυστυχώς, δίνουν χρήματα που πάνε στον αέρα, με προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που παραγγέλνουν», συμπλήρωσε.
Δε φτάνει ο μισθός
Για τη δική μας την περιοχή παρατήρησε ότι ενώ φέτος είχαμε μια καλή παραγωγή ελαιολάδου, το προϊόν είναι ακόμα στα ντεπόζιτα, καθώς η τιμή δεν είναι ικανοποιητική και έτσι δεν έχει κινηθεί χρήμα στην αγορά, καθώς και οι παραγωγοί προσπαθούν να καλύψουν τα έξοδά τους.
Σύμφωνα με γενικότερα στοιχεία, μόνο 4 στους 10 καταναλωτές ανταποκρίνονται στις εκπτώσεις κι αυτό, όπως είπε ο κ Εγγλέζος, έχει παρατηρηθεί και στην περιοχή μας. «Έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες, ο κόσμος κοιτάει τις βασικές ανάγκες, ενέργεια, τρόφιμα και ενοίκιο. Το ενοίκιο μόνο του σπιτιού απορροφά μεγάλο μέρος του οικογενειακού εισοδήματος και πολλές φορές αγγίζει και τα όρια ενός ολόκληρου μισθού. Εμείς οι έμποροι, όμως, οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι και ευελπιστούμε σε κάτι καλύτερο. Πρέπει να μείνουμε όρθιοι. γιατί αν κλείσουμε τα καταστήματά μας. θα δημιουργηθεί μεγάλη κοινωνική αναταραχή. Συμβάλλουμε στο μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ της χώρας.
Μόνο η ηλεκτρονική μετάβαση έφερε μεγάλο κόστος στις επιχειρήσεις μας, το οποίο δε μετακυλήσαμε στον κόσμο. Προτρέπουμε τους καταναλωτές να προτιμούν τα τοπικά καταστήματα, όπου υπάρχει προσωπική επαφή, αξιοπιστία και στήριξη του τόπου μας», κατέληξε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας.
Της Βίκυς Βετουλάκη