Το υπόγειο πάρκινγκ στο ύψος του Διοικητηρίου πάλι στην επικαιρότητα

Το υπόγειο πάρκινγκ στο ύψος του Διοικητηρίου πάλι στην επικαιρότητα

Το θέμα που ήρθε προς συζήτηση στη χθεσινή Δημοτική Επιτροπή, για την έγκριση των παραδοτέων της παροχής υπηρεσίας με τίτλο «Ωρίμανση δράσης για την υλοποίηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με χρήση τεχνολογικών μέσων για το Δήμο Καλαμάτας”, ανακίνησε το ζήτημα δημιουργίας υπόγειου χώρου στάθμευσης στο ύψος του Διοικητηρίου. Μία συζήτηση που ήταν στην επικαιρότητα το 2004 -2005 επί δημαρχοντίας Γ. Κουτσούλη, με εναλλακτική πρόταση τη δημιουργία ίδιου χώρου στην κεντρική πλατεία από την παράταξη του Β. Κοσμόπουλου.

Σε κάθε περίπτωση, ήταν δύο προτάσεις που “έβλεπαν” το πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της Καλαμάτας μια 20ετία πριν, οι οποίες, αν είχαν προκριθεί, θα έλυναν αρκετά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι κάτοικοι της πόλης.

Όμως, οι επόμενες Δημοτικές Αρχές έβαλαν τις προτάσεις… στον πάγο, με αποτέλεσμα να φτάσουμε στη σημερινή σχεδόν αδιέξοδη κατάσταση.

Στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής τόσο η πλειοψηφία όσο και οι σύμβουλοι της μειοψηφίας επανέφεραν το θέμα, με αποτέλεσμα να γίνει γνωστό ότι η Δημοτική Αρχή, σε συνεργασία με την Περιφέρεια, το συζητούν, προτείνοντας τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στο ύψος του Διοικητηρίου.

Κι αυτό, γιατί όλοι καταλαβαίνουν ότι χωρίς καινούργιους χώρους στάθμευσης, υπόγειους ή υπέργειους, βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας, αλλά και επαναλειτουργία του τρένου, δεν αντιμετωπίζεται δραστικά το θέμα, όσο καλές προθέσεις κι αν υπάρχουν, όσο κι αν ο Δήμος Καλαμάτας, σε συνέχεια των προτάσεων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), διατίθεται να οργανώσει την παρά την οδό στάθμευση, εφαρμόζοντας ένα σύστημα σύγχρονο και ευέλικτο.

Στη μελέτη που παραδόθηκε έχει γίνει απογραφή των θέσεων στάθμευσης στην προτεινόμενη περιοχή εφαρμογής του συστήματος (σ.σ. στη ζώνη του ευρύτερου κέντρου της πόλης), έχουν μελετηθεί αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της στάθμευσης στην υφιστάμενη κατάσταση, ενώ αυτή συνοδεύεται από τεχνικοοικονομική αξιολόγηση του έργου (χρηματοοικονομική ανάλυση), καθώς και από προτεινόμενο σχέδιο διαχείρισης της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Βέβαια, όπως ξεκαθάρισαν τόσο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Β. Κουτραφούρης όσο και ο δήμαρχος Θ. Βασιλόπουλος, τα παραδοτέα δε σημαίνουν ότι… ανάβει και πράσινο φως για οποιαδήποτε παρέμβαση, αν δεν υπάρξει διαβούλευση και συζήτηση.
Α.Π.