Τη μεγάλη ευκαιρία τουριστικής προβολής μιας περιοχής μέσω των γυρισμάτων μεγάλων κινηματογραφικών ταινιών και σειρών επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, με αφορμή τα γυρίσματα στην Πύλο της χολιγουντιανής ταινίας “Odyssey” του Κρίστοφερ Νόλαν.
Στην ανακοίνωση ο πρόεδρος των ξενοδόχων, Δημήτρης Καραλής, καλωσορίζει την ομάδα παραγωγής της ταινίας, υπογραμμίζοντας ότι χάρη στο εντυπωσιακό καστ με τους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, Ματ Ντέιμον στο ρόλο του Οδυσσέα, Αν Χάθαγουεϊ ως Πηνελόπη, Τoμ Χόλαντ ως Τηλέμαχο, Σαρλίζ Θερόν ως Κίρκη, Λουπίτα Νιόνγκο ως Καλυψώ, Ζεντάγια ως Αθηνά και Ρόμπερτ Πάτινσον ως Ποσειδώνα, θα “ταξιδέψει” την Πύλο και άλλες περιοχές της Πελοποννήσου σε όλο τον κόσμο,
Χρήστος Κωνσταντακόπουλος
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στον Χρήστο Κωνσταντακόπουλο, γιο του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, που είναι συμπαραγωγός στην ταινία: «Είναι ένας άνθρωπος της Τέχνης με διεθνείς περγαμηνές, στον οποίο απευθύνουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την προβολή που θα δώσει στην περιοχή της Πύλου και της Μεσσηνίας, αναδεικνύοντας τις σημαντικές ιστορικές της καταβολές.
Είναι ο ίδιος που συνέβαλε ως παραγωγός και στην ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ “Πριν τα μεσάνυχτα”, που επίσης γυρίστηκε παλιότερα στη Μεσσηνία, όπως και σε πολλές άλλες που ξεχώρισαν στον παγκόσμιο κινηματογράφο.
Η κινηματογραφική προβολή παίζει σημαντικό ρόλο στον ελληνικό τουρισμό με την ανάδειξη περιοχών, όπως συνέβη με ανάλογες ταινίες, όπως ήταν τα “Κανόνια του Ναβαρόνε” που έκαναν παγκοσμίως γνωστή τη Ρόδο, “Το παιδί και το Δελφίνι” που προέβαλε την Ύδρα και την ταινία “Mamma Mia!”, που γυρίστηκε το 2007 στη Σκόπελο, η οποία αύξησε την τουριστική κίνηση στις Σποράδες κατά 19%, και τόσες άλλες παραγωγές που συνέβαλαν στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας».
Θετικό αντίκτυπο
Εκφράζει, δε, τη βεβαιότητά του ότι τον ίδιο θετικό αντίκτυπο θα έχει και η νέα παραγωγή για την Πύλο και προσθέτει: «Όπως έχει αναφερθεί σε αντίστοιχες παραγωγές, το αυξανόμενο ενδιαφέρον για επίσκεψη στα μέρη όπου έχουν γυριστεί ταινίες, ανοίγει, μέσω της κινηματογραφικής βιομηχανίας, μια σημαντική ευκαιρία στην προώθηση προορισμών με σημαντικά οφέλη για την Πύλο και τη Μεσσηνία. Πρόκειται για μια νέα μορφή τουρισμού την οποία χαιρετίζουμε, αφού, σύμφωνα με μελέτη της TCI Research, 80 εκατομμύρια ταξιδιώτες επιλέγουν τον προορισμό τους με βάση ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, με τον αριθμό των ταξιδιωτών που επισκέπτονται έναν προορισμό, αφού παρακολούθησαν μια ταινία, να έχει διπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο επιχειρηματικός κόσμος ποντάρει πολλά στην παραγωγή αυτή, καθώς αναμένει ότι η ταινία θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στο διεθνή κινηματογραφικό χάρτη, προσελκύοντας τουρισμό και επενδύσεις.
Η ταινία αναμένεται να ενισχύσει την τοπική και εθνική οικονομία με την προβολή των τοπίων της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο και την κινητοποίηση εκατοντάδων τοπικών επαγγελματιών και επιχειρήσεων που ήταν εκτός λειτουργίας τη χειμερινή περίοδο και ξαφνικά απέκτησαν απρόσμενα οικονομικά οφέλη, τα οποία μπορούν να ελαφρύνουν τα δυσβάσταχτα λειτουργικά κόστη.
Είναι ευκαιρία οι αρμόδιοι παράγοντες της Ελληνικής Πολιτείας να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε ανάλογες πρωτοβουλίες που μπορούν να αναδείξουν περιοχές που υπολείπονται της τουριστικής ανάπτυξης, έτσι ώστε να καταστούν δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος γενικότερα».