Τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την υποστήριξη δύο πολύ σημαντικών και μεγάλων έργων της Μεσσηνίας ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών με το ποσό του 1.303.860 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).
Πρόκειται για τα έργα «Βελτίωση 9ης εθνικής οδού, τμήμα παράκαμψης Γιάλοβας Π.Ε. Μεσσηνίας» και «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, με ΣΔΙΤ».
Ταυτόχρονα, με την ίδια απόφαση του γενικού γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνου Μαγουλά, εγκρίθηκε η δέσμευση του αντίστοιχου ποσού.
Τεχνικός σύμβουλος
Σύμφωνα με την απόφαση, στην πρώτη περίπτωση αφορά στην υποστήριξη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) στην παρακολούθηση της κατασκευής της παράκαμψης της Γιάλοβας, ενώ στη δεύτερη περίπτωση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με σύμβαση παραχώρησης (ΕΥΔΕ/Κ.Σ.Ε.Σ.Π.) για την παρακολούθηση της εκπόνησης των μελετών και την επίβλεψη των έργων της Σύμβασης ΣΔΙΤ, για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Όπως αναφέρεται σε αυτή, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις για την υλοποίηση των έργων, αλλά και της τεχνικής δυσκολίας και πολυπλοκότητας, κρίνεται απαραίτητη η υποστήριξη των υπηρεσιακών δομών της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) στην παρακολούθηση της κατασκευής της παράκαμψης της Γιάλοβας και της ΕΥΔΕ/ΚΣΕΠ στην παρακολούθηση της εκπόνησης των μελετών και στην επίβλεψη των έργων κατασκευής του οδικού τμήματος του άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου.
Τα έργα
Το έργο για την παράκαμψη της Γιάλοβας είναι προϋπολογισμού 37.350.000 ευρώ (με ΦΠΑ), με προαίρεση 3.150.000 ευρώ (με ΦΠΑ), και το έχει αναλάβει ο οικονομικός φορέας «INTRAKAT Ανώνυμη Εταιρεία Τεχνικών και Ενεργειακών Έργων», η οποία προσέφερε μέση έκπτωση 26%
Το έργο αφορά χάραξη περίπου 3,5 χλμ. βελτίωσης γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης 9ης εθνικής οδού, περίπου 4,5 χλμ. χάραξη νέου δρόμου, παράπλευρου και εγκάρσιου οδικού δικτύου περίπου 10,7 χλμ., καθώς και των απαιτούμενων ισόπεδων κόμβων για την ασφαλή σύνδεση της αρτηρίας με το υφιστάμενο τοπικό οδικό δίκτυο. Επίσης, θα περιλαμβάνει δύο τεχνικά «Cut & Cover» σε δύο θέσεις υψηλών ορυγμάτων.
Η αφετηρία του οδικού άξονα χωροθετείται στο τέλος του πρόσφατα κατασκευασμένου οδικού τμήματος Γαργαλιάνοι – Ρωμανός.
Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του πολύπαθου άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το έργο εκτελείται από το σχήμα AKTOR GROUP-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Το κόστος του ανέρχεται σε 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα, ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα στη δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια. Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δε θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά, και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Της Βίκυς Βετουλάκη