Το θέμα της πρόσληψης προσωπικού στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Καλαμάτας, με δίμηνη σύμβαση εργασίας ΙΔΟΧ, λόγω επειγουσών αναγκών, συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.
Σύμφωνα με την εισήγηση, για την κάλυψη αναγκών της Υπηρεσίας Καθαριότητας πρόκειται να προσληφθούν συνολικά είκοσι (20) άτομα προσωπικό, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, με δίμηνη σύμβαση εργασίας ΙΔΟΧ.
Ειδικότερα, θα προσληφθούν: α) Δεκαπέντε (15) ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας Εξωτερικών Χώρων/ ΥΕ Συνοδών απορριμματοφόρων. β) Πέντε (5) Οδηγοί οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ), κάρτα ηλεκτρονικού ταχογράφου και άδεια οδήγησης κατηγορίας C.
Αναλυτικά το σκεπτικό της ανάγκης της πρόσληψης αυτής αποτυπώνεται στην υπηρεσιακή εισήγηση της Διεύθυνσης Διαχείρισης Απορριμμάτων και Οχημάτων Δήμου Καλαμάτας Ν. Μεσσηνίας, ως εξής:
«Έχοντας υπόψη: 1) Το γεγονός ότι σύμφωνα με το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων Πελοποννήσου ο Δήμος Καλαμάτας υποχρεούται να παραδίδει τα αστικά σύμμεικτα απορρίμματα που παράγει καθημερινά στη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων στην Καλλιρόη Μεσσηνίας, η οποία κατασκευάσθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης της ΣΔΙΤ “Ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων Περιφέρειας Πελοποννήσου”.
2) Το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει κατασκευασθεί από τον αρμόδιο φορέα ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Δήμου Καλαμάτας, με αποτέλεσμα καθημερινά όλα τα απορριμματοφόρα οχήματα του Δήμου να οδηγούνται προς εκφόρτωση στην ΟΕΔΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας και να δημιουργείται μια καθυστέρηση στα δρομολόγια αποκομιδής περίπου τριών ωρών.
3) Τη συνεπαγόμενη ανάγκη αύξησης των δρομολογίων αποκομιδής λόγω της άνω περιγραφόμενης καθυστέρησης.
4) Το γεγονός ότι για να εκτελούνται όλα τα απαραίτητα προγράμματα αποκομιδής στο Δήμο, όπως αναλυτικά περιγράφεται στην αρ. πρωτ. 8447/2025 εισήγησή μας περί πρόσληψης έκτακτου προσωπικού για το έτος 2025, ζητούμε την πρόσληψη 30 εργατών καθαριότητας (20 συνοδών απορριμματοφόρου, 10 εργατών καθαριότητας εξωτερικών χώρων), 15 οδηγών απορριμματοφόρου και 4 χειριστών. Σημειώνουμε ότι το αίτημά μας έχει προσαρμοσθεί στις τρέχουσες διατιθέμενες πιστώσεις και όχι στις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας, που είναι πολύ μεγαλύτερες, όπως αναλυτικά έχει περιγραφεί στην εν λόγω εισήγησή μας.
5) Το γεγονός ότι μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης του προσωπικού με σύμβαση ΙΔΟΧ στο πλαίσιο του προγραμματισμού των ανταποδοτικών για το έτος 2025, θα έχουν αποχωρήσει οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με σύμβαση ΙΔΟΧ για το έτος 2024 (οι συμβάσεις τους λήγουν τον προσεχή Μάρτιο).
Κατόπιν των ανωτέρω και εν όψει του σοβαρότατου προβλήματος που θα προκύψει διότι θα είναι αδύνατη η εκτέλεση των απαραίτητων προγραμμάτων αποκομιδής, η αναγκαία μεταφορά των απορριμμάτων τους στη μονάδα επεξεργασίας στην Καλλιρόη, η τήρηση της υποχρεωτικής 5ήμερης εργασίας καθώς δε θα είναι δυνατό να δοθούν άδειες και ρεπό στο μόνιμο προσωπικό, και των αυξημένων αναγκών αποκομιδής και μεταφοράς απορριμμάτων, λόγω της θερινής περιόδου, προκύπτει η επιτακτική και επείγουσα ανάγκη πρόσληψης προσωπικού με 2μηνη σύμβαση, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης του προσωπικού ΙΔΟΧ οκτάμηνης απασχόλησης, προκειμένου να καλυφθούν οι σχετικές ανάγκες όπως αναλυτικά εξηγούνται ανωτέρω, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 206 του Ν. 3584/2007, ως εξής: α) Δεκαπέντε (15) εργατών καθαριότητας συνοδών απορριμματοφόρου, β) πέντε (5) οδηγών οι οποίοι πρέπει να διαθέτουν Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ), κάρτα ηλεκτρονικού ταχογράφου και άδεια οδήγησης κατηγορίας C».