Μέχρι σήμερα, και μετά τις δεκάδες ερωτήσεις και απαντήσεις στη Βουλή από τους αρμόδιους του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στον έλεγχο βουλευτών των δύο Περιφερειών, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, το συμπέρασμα που συνάγεται είναι ότι μόνο ένας… αιθεροβάμων μπορεί να πιστέψει τις κυβερνητικές αοριστίες για ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος Πύργος- Καλό Νερό Τσακώνα.
Οι ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και το υψηλό κόστος του έργου, δεν επιτρέπουν να πιστεύουμε σε… θαύματα. Παρότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει… ποτιστεί με αίμα ανθρώπων έπειτα από τα θανατηφόρα δυστυχήματα.
Χθες, λοιπόν, έγινε συνάντηση αρμοδίων για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του δρόμου Πάτρα- Πύργος μέσα στο 2025, ενώ ο νέος υπουργός Χρ. Δήμας επανέλαβε ότι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού! Ο οδικός άξονας εξαγγέλθηκε το 2007 και παραδίδεται μισός το 2025. Ας οπλιστούμε με υπομονή και για το υπόλοιπο τμήμα.
Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Για τα χθεσινά το σχετικό δελτίο Τύπου αναφέρει: Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες στο Κέντρο Ελέγχου Συστημάτων της Ολυμπίας Οδού, στην περιοχή του Ρίου, παρουσία του υπουργού υποδομών Χρίστου Δήμου, του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, βουλευτών, εκπροσώπων των κατασκευαστικών εταιρειών, της αυτοδιοίκησης κ.ά.
«Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε συμφωνήσει είναι μία από τις κεντρικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σήμερα (σ.σ. χθες), μαζί με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, πραγματοποιούμε μία ακόμα συνάντηση με την “Ολυμπία Οδό” και τις τρεις κατασκευαστικές εταιρείες, ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου συμφωνήσαμε ξανά ότι τέλος Ιουλίου θα έχουμε την παράδοση στην κυκλοφορία των 65 χιλιομέτρων από τον Αλισσό έως τον Πύργο και ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχουμε την παράδοση των υπολοίπων 10 χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι της Πάτρας έως τον Αλισσό», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Η εκκρεμότητα…
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι «σαφέστατα είναι στους σχεδιασμούς μας» και πρόσθεσε: «Σε συνεννόηση και με την “Ολυμπία Οδό” εξετάζουμε το καλύτερο δυνατό σενάριο και θα επανέλθουμε με πολύ συγκεκριμένη πρόταση. Ήδη υπάρχουν κάποιες προτάσεις, τις οποίες εξετάζουμε, κυρίως όσον αφορά στη χρηματοδότηση του έργου».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει ζητηθεί από την Ολυμπία Οδό η πρότασή της για την κατασκευή αυτού του τμήματος, που όμως η μορφή της εξαρτάται, αφενός, από τη διαχείριση του θέματος της περιβαλλοντικά προστατευόμενης περιοχής της λίμνης Καϊάφα και, αφετέρου, από τις διαπραγματεύσεις που πρέπει να γίνουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει αναφέρει στην Βουλή ο κ. Ταχιάος, το κόστος του συγκεκριμένου έργου ξεκινά από το ύψος των 700 εκατομμυρίων ευρώ και ανάλογα με τη λύση που θα προκριθεί, ενδέχεται να ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ.
Οι προϋπολογισμοί αυτοί έχουν προκύψει από μελέτες τριών εναλλακτικών λύσεων, τις οποίες έχει καταθέσει η εταιρεία παραχώρησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Α.Π.