Μια ξεχασμένη και ταυτόχρονα «πονεμένη» ιστορία για την Καλαμάτα «ξύπνησε» ο διαγωνισμός που προκήρυξε το υπουργείο Ναυτιλίας για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές της δρομολογιακής περιόδου 1/11/25 – 31/10/26.
Κατά έναν ανεξήγητο λόγο, στο 71ο δρομολόγιο του διαγωνισμού αναφέρεται η σύνδεση και της Καλαμάτας με τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και την Κίσσαμο της Κρήτης με ένα – περίεργο – «ή» διαζευκτικό να την χωρίζει από το Γύθειο.
Δρομολόγιο από Καλαμάτα;
Ειδικότερα, στο εν λόγω δρομολόγιο του διαγωνισμού, αναφέρεται η προκήρυξη της ακτοπλοϊκής γραμμής, «Καλαμάτα ή Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – Κίσσαμος και επιστροφή, με δύο δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου».
Ζητείται ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο να εκτελεί το δρομολόγιο και το οποίο θα πληροί κατ’ ελάχιστον τα εξής χαρακτηριστικά: Θα έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το καλοκαίρι. Θα έχει επιφάνεια για φόρτωση επιβατικών οχημάτων μεγαλύτερη ή ίση από 600 τ.μ. Στην επιφάνεια αυτή να είναι δυνατή η φόρτωση φορτηγών οχημάτων τουλάχιστον 400 τ.μ. Τέλος, το ολικό μήκος του πλοίου να είναι 90 μ. και να διαθέτει 15 κλίνες επιβατών.
Συνολικά, οι άγονες γραμμές που προκηρύχθηκαν από το Υπουργείο είναι 122. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μπορούν να καταθέσουν προσφορές έως τις 15 Μαΐου. Οι συναφθείσες συμβάσεις θα έχουν διάρκεια από ένα έως πέντε έτη, με έναρξη την 1/11/25.
Ως δρομολογιακό έτος ορίζεται το χρονικό διάστημα από 1η Νοεμβρίου έως 31 Οκτωβρίου του επόμενου έτους.
Δεν γνωρίζουμε αν το Υπουργείο ξαναθυμήθηκε το λιμάνι της Καλαμάτας και την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Κύθηρα και την Κρήτη ή πρόκειται για μια τυπική αναφορά που έρχεται από τα παλιά, αλλά γέννησε κάποιες – έστω και απειροελάχιστες – ελπίδες.
Της Βίκυς Βετουλάκη