Πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Ιατροπούλου

Πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Ιατροπούλου

Ο Δήμος Καλαμάτας, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, θα προβεί στην ανάπλαση της οδού Ιατροπούλου από τη Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι τη Νέδοντος, ώστε να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας με την κεντρική πλατεία – Βασιλέως Γεωργίου.
Το σκεπτικό ολοκλήρωσης της πεζοδρόμησης της Ιατροπούλου, από τη Σιδηροδρομικού Σταθμού έως τη Νέδοντος, είναι το ακόλουθο, σύμφωνα με τη μελέτη:
«Μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση μεγάλου μέρος αναπλάσεων που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στο κέντρο της Καλαμάτας, όπως για παράδειγμα στην κεντρική πλατεία και τις γύρω από αυτήν περιοχές (σημαντική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και μονοδρόμηση της Σιδηροδρομικού Σταθμού, πεζοδρομήσεις τμημάτων στις οδούς Αντωνοπούλου και Μητροπέτροβα, αλλά και της οδού Ιατροπούλου από το ύψος της κεντρικής πλατείας μέχρι το ύψος της Σιδηροδρομικού Σταθμού κ.λπ.), προτείνεται η συνέχιση των παρεμβάσεων στην κεντρική περιοχή της Καλαμάτας, με την ολοκλήρωση της πεζοδρόμησης του υπολοίπου τμήματος της οδού Ιατροπούλου (από την οδό Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι την οδό Νέδοντος), μήκους 140 περίπου μέτρων και πλάτους 10 μέτρων, με την οποία ολοκληρώνεται και τυπικά ένας σημαντικός πεζόδρομος στην καρδιά του κέντρου της πόλης, συνολικού μήκους 250 μέτρων, που θα οδηγεί με ασφάλεια και άνεση τους πεζούς προς το προσφάτως κατασκευασθέν κτήριο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.
 
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σκοπός του έργου ανάπλασης (πεζοδρόμησης) του δεύτερου αυτού τμήματος της Ιατροπούλου, είναι αφενός μεν η απόδοση στον πολίτη όσο το δυνατόν μεγαλύτερων επιφανειών δημόσιου χώρου, που θα καθίσταται ελκυστικός στο χρήστη και φιλικός στο περιβάλλον, και αφετέρου η ενίσχυση γενικά της ανάπτυξης αστικών περιοχών μέσω προστασίας του περιβάλλοντος.
Η συγκεκριμένη ανάπλαση θεωρείται ότι πληροί αυτό το βασικό κριτήριο, με τη δημιουργία εναλλάξ δενδροστοιχίας από ψηλά δέντρα, κυρίως πλατάνια (η περιοχή που δεν έχει ακόμα αναπλασθεί στερείται παντελώς πρασίνου).
Σκοπός είναι και η εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος με τη δημιουργία ενός αξιόλογου πεζόδρομου, που στο σύνολό του, εκτός του ασφαλούς και άνετου περιπάτου εκ μέρους των πολιτών, θα δημιουργήσει και τέτοιες δράσεις, οι οποίες στο τέλος θα αποβούν προς όφελος του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας έτσι το μικροκλίμα της περιοχής παρέμβασης με την ενσωμάτωση βιοκλιματικών χαρακτηριστικών, αύξηση του πρασίνου και επίτευξη της μέγιστης δυνατής ποιότητας και εν τέλει ασφάλειας.
Η προταθείσα παρέμβαση, εκτός των άλλων, θα αποτρέψει και την είσοδο των αυτοκινήτων στην ήδη “υπερφορτωμένη” και λόγω του μικρού πλάτους της οδού περιοχή της Ιατροπούλου (ειδικότερα μετά την επιτυχή πρώτη παρέμβαση πεζοδρόμησης, που πραγματοποιήθηκε στο πρώτο τμήμα της παραπάνω οδού μέχρι την Σιδηροδρομικού Σταθμού), όπου σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο, οι οδηγοί οχημάτων με το να παραμένει ο δρόμος ανοιχτός στην κυκλοφορία, να χρησιμοποιούν τμήμα του οδοστρώματος για στάθμευση των αυτοκινήτων τους και στα μικρά σε πλάτος εναπομείναντα πεζοδρόμια, οι πεζοί να περνούν πολλές φορές με δυσκολία”.