Οι Μεσσήνιοι πάνε ξανά στην Αυστραλία για δουλειές

Οι Μεσσήνιοι πάνε ξανά στην Αυστραλία για δουλειές

Η εξωστρέφεια των Ελλήνων και δη Μεσσήνιων επιχειρηματιών δε κοιτά μίλια και αποστάσεις, αλλά προοπτικές, γι’ αυτό και η Αυστραλία ξαναμπαίνει στο στόχαστρο των τοπικών εταιρειών, προκειμένου να αναπτυχθούν και να ξεφύγουν από την κρίση και τη δυσπραγία της χώρας μας.
Η Αυστραλία αναμένεται να επενδύσει 325-520 δισ. ευρώ σε υποδομές τα επόμενα χρόνια, οπότε οι Έλληνες – και όχι μόνο – επιχειρηματίες έχουν έδαφος και προοπτικές ανάπτυξης στη συγκεκριμένη χώρα, σύμφωνα με την πρέσβειρα της Αυστραλίας στην Αθήνα, Τζένη (Πολυξένη) Μπλούμφιλντ.
Οι διεθνείς εμπορικές εκθέσεις στην αγορά της Αυστραλίας και οι σχέσεις με τους Έλληνες ομογενείς αποτελούν τα μεγάλα ατού των ελληνικών εταιρειών που επιθυμούν να επεκταθούν εκεί, ενώ βλέπουν τη χώρα αυτή ως ένα βήμα για επέκταση και συνεργασία και με άλλες χώρες της περιοχής, όπως ασιατικές. Μάλιστα, Έλληνες επιχειρηματίες που ήδη δραστηριοποιούνται στην Αυστραλία, με τη βοήθεια της πρέσβειρας Τζένης Μπλούμφιλντ, σύστησαν πρόσφατα στην Ελλάδα το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας – Αυστραλίας (HABC), με σκοπό να προωθήσει την ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων και συνεργειών σε επίπεδο επενδύσεων, εξαγωγών και joint ventures, τόσο στις αγορές της Ελλάδας και της Αυστραλίας όσο και στις γειτονικές των δύο φίλων χωρών οικονομικές περιοχές.
 
Στρατηγικές συνεργασίες για τρόφιμα
Σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα έχει ήδη η μεσσηνιακή εταιρεία  Παπαδημητρίου, αλλά και η ΕΑΣ Γαργαλιάνων. Πάντως, τη σημαντικότερη δραστηριότητα έχει η εταιρεία τροφίμων Παπαδημητρίου. Άλλωστε, ο χώρος των τροφίμων παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον στην Αυστραλία, όπως τόνισε ο κ. Χρήστος Παπαδημητρίου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, και προτρέπει και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου να επεκταθούν σε αυτή την αγορά.
Πριν από επτά χρόνια η καλαματιανή εταιρεία ξεκίνησε το ταξίδι της στην Αυστραλία, μέσω της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών στο Σίδνεϊ και σήμερα μέσω ομογενούς, τοπικού συνεργάτη, εξάγει τα προϊόντα της (βαλσαμικό ξίδι) στις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της χώρας (Coles και Woolworths), οι οποίες έχουν 800 καταστήματα εκάστη.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο μεσσηνιακό ξίδι είναι το πρώτο σε πωλήσεις στα σουπερμάρκετ Coles στην Αυστραλία, ενώ η εταιρεία στοχεύει να διεισδύσει πιο δυναμικά, διότι η χώρα έχει προοπτικές, σύμφωνα με τον ίδιο.
Οι ομογενείς βοηθούν τους Έλληνες επιλέγοντας, π.χ., τα ελληνικά προϊόντα, προσθέτει το ίδιο στέλεχος, αλλά και οι Αυστραλοί καταναλωτές έχουν παρόμοιες τροφικές συνήθειες με τους Έλληνες και τολμούν να δοκιμάζουν νέες γεύσεις, ενώ ασχολούνται ιδιαιτέρως με τη μαγειρική.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της εταιρείας Παπαδημητρίου ανήλθαν στα 10 εκατ. ευρώ το  2013, εκ των οποίων τα 7,5 εκατ. ευρώ προέρχονται από το εξωτερικό, ενώ υπάρχει στόχος να αυξηθούν κι άλλο και, μάλιστα, προερχόμενα από την Αυστραλία, η οποία και αποτελεί βασική αγορά της ελληνικής εταιρείας.
Ο ανταγωνισμός, βέβαια, είναι τεράστιος σε μια μεγάλη αγορά, καταλήγει ο επιχειρηματίας, και η διαπραγμάτευση είναι σκληρή, αλλά κυρίως στο χώρο των τροφίμων, εφόσον εισαχθείς στις δύο μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, στη συνέχεια κολυμπάς και αναπτύσσεσαι.

Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης